close
تبلیغات در اینترنت
فیلم و کتاب دات آی آر - 101
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقاله فنی مهندسی
  • مهندسی برق ، الکترونیک ، مخابرات
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی منابع طبیعی
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی شیلات
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مواد
  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی تاسیسات
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی نفت
  • محیط زیست
  • جوشکاری
  • پاورپوینت و اسلاید فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • گزارش کارآموزی فنی مهندسی
  • مهندسی کامپیوتر (سخت افزار - نرم افزار)
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • صنایع غذایی
  • حسابداری
  • مدیریت
  • پایان نامه و مقاله علوم انسانی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • جغرافیا
  • جهانگردی
  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • روانشناسی و علوم تربیتی
  • ادبیات فارسی
  • علوم سیاسی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت روابط عمومی
  • احکام و معارف اسلامی
  • هنر
  • گرافیک
  • موسیقی
  • صنایع دستی
  • تاریخ
  • بیمه
  • پایان نامه و مقاله علوم پایه
  • زیست شناسی
  • زمین شناسی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پزشکی
  • فیزیک
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • جزوات دانشگاهی
  • جزوات دروس مشترک دانشگاهی
  • جزوات مهندسی برق
  • جزوات مهندسی مکانیک
  • جزوات مهندسی عمران
  • جزوات رشته حسابداری
  • جزوات مهندسی فیزیک
  • جزوات مهندسی معماری
  • جزوات مهندسی ریاضی
  • جزوات مهندسی صنایع
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات مهندسی کامپیوتر و IT
  • جزوات رشته زمین شناسی
  • جزوات رشته روانشناسی
  • جزوات مهندسی مخابرات
  • جزوات رشته مدیریت
  • جزوات تربیت بدنی
  • جزوات حقوق
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • جزوه دستنویس و ترجمه درس داده کاوی - دکتر مجید خلیلیان (یکشنبه 22 بهمن 1396)
  • پاورپوینت راهنمای استفاده از نرم افزار weka (یکشنبه 22 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی: یک مطالعه تطبیقی از الگوریتم اجتماع زنبور مصنوعی (یکشنبه 22 بهمن 1396)
  • ارائه روشي براي ذخيره سازي امن داده ها در رايانش ابري (یکشنبه 22 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی: عوامل تأثیرگذار در انتخاب نرم افزار به عنوان یک سرویس مبتنی بر وب معنایی (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی: پردازش موازی گراف های بزرگ (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • Opportunities and challenges for cage culture in the Caspian sea (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی:ترکیب خدمات محاسبه‌ ابری: یک بررسی سیستماتیک سازمان یافته (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی:مروری بر مسئله امنیت در اینترنت اشیا (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی: نظریه های مدیریت دولتی توسعه هایی در نظریه مدیریت دولتی (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • پایان نامه نحله و اجرت المثل از منظر فقه و حقوق ایران (سه شنبه 17 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی:مواد و روش ها برای افزایش عملکرد جستجو برای رمزگذاری پایگاه داده ها (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی:کاربرد شبکه های اجتماعی و تکنولوژی وب معنایی در مهندسی نرم افزار (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • قابلیت اطمینان میکروالکترونیکی-الگوریتم های موازی برای پیدا کردن نمونه های بزرگ (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی : چارچوبی برای انتقال مجموعه داده های رابطه ای به NoSQL (یکشنبه 15 بهمن 1396)

  • نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 85 صفحه
    حجم : 690 کیلوبایت
    پایان نامه بررسی وب معنایی و کاربرد آن

    چکیده
    در این پروژه به بحث درباره موج آینده توسعه شبکه جهانی وب، موسوم به وب معنایی می پردازد. وب معنایی شیوه ای برای ایجاد یک وب است که در آن رایانه ها می توانند از شبکه ای از داده های منبع استفاده کرده، آنها را تعبیر، تحلیل و پردازش کرده و به کاربر ارائه نماینددر پروژه  به اجمال به توصیف وب معنایی می پردازیم اینکه وب معنایی چیست وچرا نیاز به وب معنایی احساس می شود چکونه با ساختار وب معنایی آشنا شویم .در مطالعه این هدف با مسایل جدیدی مانند RDFو آنتولوژی آشنا می شویم و به بررسی آنها وراهکارهای ارائه شده برای حل مشکلات بوجود آمده می پردازیم و همچنین به بررسی کاربرد موتورهای جستجوگر معنایی در وب معنایی خواهیم پرداخت ودر نهایت مقاله با این نتیجه پایان می یابد که وب معنایی نیز همانند خود وب از پایه واساس رشد کرده و ریشه خواهد دواند وباعث تحولی در زندگی بشری خواهد شد.
    کلید واژه : رایانه  ،وب ، وب معنایی  ، ساختار ، بهینه سازی، موتورجستجوگر

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 44 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 168 صفحه
    حجم : 1200 کیلوبایت

    پایان نامه بررسی نیروگاه های خورشیدی

    چکیده

    هدف از تحقیق حاضر که به روش کتابخانه ای می باشد بررسی نیروگاه های خورشیدی است.امروزه بشر با دو بحران بزرگ روبه رو است که بیش از آنچه ما ظاهرا تشخیص می دهیم با یکدیگر ارتباط دارند . از یک طرف جوامع صنعتی و همچنین شهر های بزرگ با مشکل آلودگی محیط زیست مواجهند و از طرف دیگر مشاهده می شود که مواد اولیه و سوخت مورد نیاز همین ماشین ها با شتاب روز افزون رو به اتمام است. اثرات مصرف بالای انرژی در زمین و آب و هوا آشکارا مشخص می باشد و ما تنها راه حل را در پایین آوردن میزان مصرف انرژی می دانیم، حال آنکه این امر نمی تواند بطور مؤثر ادامه داشته باشد. توجه و توصل به انرژی اتمی به عنوان جانشینی برای سوخت های فسیلی نیز چندان موفقیت آمیز نبوده است. زیرا مستلزم صرف هزینه های سنگین بوده و تشعشعات خطرناکی که از نیروگاه های اتمی در فضا پخش می شود نتیجه مثبتی نخواهد داشت. به علاوه به مشکل اساسی که در مورد مواد سوختی نظیر نفت، گاز و زغال سنگ داشتیم بر می خوریم بدین معنی که معادن اورانیم کخ سوخت این نیروگاه ها را تأمین می کند منابع محدودی هستند و روزی خواهد رسید که این ذخایر پایان خواهد گرفت و ماده ای که جا یگزین آن شود وجود نخواهد داشت . بنابراین باید به دنبال منابع انرژی باشیم که چنین مشکلاتی نداشته باشد، خورشید به عنوان منبع بی پایان انرژی می تواند حلال مشکلا ت موجود در مورد انرژی و محیط زیست باشد. از انرژی خورشیدی می توان استفاده های مهم و کاملا مفید، به عنوان یک انرژی تمیز و بی پایان و قابل دسترس در همه جا استفاده کرد.
    کلید واژه : انرژی خورشیدی، نیروگاههای خورشیدی، فتوولتاییک
     

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 33 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 58 صفحه
    حجم : 520 کیلوبایت

    چکیده
    در مسائل مختلف روزمره،­ با اطلاعاتی سروکار داریم که هرکدام به‌نوعی غیرقطعی می‌باشند.مدیریت کردن این نوع از اطلاعات با استفاده از سیستم‌های پایگاه داده کلاسیک، موجب فقدان زیان‌آور معانی داده، شده است. بنابراین استفاده از تکنیک‌های پیشرفته­­ی مدل‌سازی پایگاه داده، ضروری می‌باشد. با ورود مفهوم شیءگرایی در پایگاه داده‌ها، پایگاه داده‌های رابطه‌ای در زمینه‌های مختلف کم‌کم جای خود را به پایگاه داده‌های شیءگرا دادند. با پیشرفت در این زمینه، مشاهده شد که اشیاء ساده به‌تنهایی قادر به در برگرفتن انواع داده‌های مرکب نمی‌باشند و بدین ترتیب اشیاء مرکب طراحی شدند. از طرفی برای حل مشکل داده‌های غیرقطعی، روش‌هایی ارائه شد. یکی از این روش‌ها برای مدل‌سازی پایگاه‌های داده، ترکیب پایگاه داده‌ی شیءگرا با منطق فازی می‌باشد. شیوه مدل‌سازی بیان‌شده، فازی سازی در سطوح مختلف را معرفی می‌کند مانند : فازی سازی در سطح صفات، شیء-کلاس، کلاس-ابرکلاس، روابط کلاس-کلاس و تخصیص‌های مختلف بین کلاس‌ها. ترکیب کردن مدل‌سازی پایگاه داده شیءگرا با منطق فازی، طراحی برنامه‌های کاربردی پیچیده و متمرکز روی دانش را آسان کرده و به‌گونه‌ای کارا، با عدم قطعیت برخورد می‌کند. از طرفی در پرس‌وجوهایی که در پایگاه داده شیءگرای فازی مطرح می‌شوند، مقدار عضویت یک شیء در مجموعه جواب، ثابت نیست و معیاری از تناسب آن شیء با پرس و جوی مطرح‌شده می‌باشد. ما سعی داریم یک پرس و جوی فازی را به‌گونه‌ای تجزیه‌وتحلیل کنیم که جواب‌هایی بامعناتر و نزدیک‌تر به پرس‌وجو را برگرداند. همچنین به کاربر اجازه می‌دهیم تا بتواند بهتر هدف خود را از بیان پرس‌وجو دنبال کند و اشیاء موردنظرش را بازیابی نماید. ارائه این رویکرد منجر به بهبود پرس‌وجوها توسط کاربر و جلب رضایت بیشتر کاربر می‌گردد.
    واژه‌های کلیدی: پایگاه داده، شیءگرا،سیستم‌های فازی،پرس­وجوی فازی
     

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 31 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    چکیده:
    سیستم های محاسباتی گرید گونه ای از سیستم های توزیع شده در مقیاس گسترده می باشند که بیشترین تمرکز آن ها بر اشتراک منابع در مقیاس بزرگ،همکاری چندین سازمان و استفاده ی آن ها در کاربردهای جدید می باشد.سیستم محاسباتی گرید شامل مجموعه ای از برنامه ها و منابع است که در بین ماشین های گرید توزیع شده اند. با توجه به پویایی محیط گرید و همچنین عدم تمرکز منابع آن نیاز به یک زمان بندی برنامه های کاربردی ضروری می باشد. از آنجایی که،زمان بندی وظایف جزو مسائل سخت به حساب می آید،بنابراین،الگوریتم های قطعی کارآیی لازم را برای حل این مسئله نخواهند داشت.به همین خاطر،تحقیقات زیادی بر روی الگوریتم های ابتکاری از جمله  الگوریتم ژنتیک صورت گرفته است.سادگی و ذات موازی الگوریتم ژنتیک و اینکه فضای مسئله را از چندین جهت مختلف جستجو می کند باعث شده که برای حل بسیاری از مسائل بهینه سازی مورد استفاده قرار گیرد،لیکن از آنجایی که الگوریتم ژنتیک ذاتا الگوریتمی می باشدکه فضای مسئله را به صورت سراسری جستجو میکند و در جستجوی محلی کارآیی چندان خوبی ندارد بنابراین،با ترکیب آن با الگوریتم های جستجوی محلی سعی می شود که این نقطه ضعف را بهبود بخشند.در این الگوریتم یک الگوریتم زمان بندی ترکیبی برای حل مسئله ی زمان بندی وظایف مستقل در گرید ارائه شده است که ترکیبی از الگوریتم ژنتیک با الگوریتم جستجوی محلی به تقلید از نیروی گرانشی می باشد. که در آن به دو فاکتور زمان و تعداد وظایف از دست داده شده به طور همزمان توجه شده است.نتایج شیه سازی نشان می دهد که الگوریتم پیشنهادی ماکزیمم طول کل زمان بندی را به اندازه ی ۱۰ درصد نسبت به بهترین روش بررسی شده کاهش داده و تعداد وظایف از دست داده شده را نیز مینیمم میکند.
    واژه‌های کلیدی: گرید محاسباتی، زمانبندی، الگوریتم ژنتیک، الگوریتم جست و جوی محلی به تقلید از نیروی گرانشی.
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 60 صفحه
    حجم : 690 کیلوبایت

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 39 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    چکیده
    بشر امروزه با سیل عظیمی از داده‌ها رو به رو است. پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی‌های کامپیوتر و ردیاب‌ها صورت گرفته چندین ترابایت داده تولید می‌کنند. تحلیل تمام این اطلاعات نیازمند منابعی است که هیچ موسسه‌ای به تنهایی نمی‌تواند از عهده هزینه‌های مالی آن برآید. برای پاسخ به این تقاضا بود که محاسبات گرید به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تحقیقاتی در آمدند. این محاسبات از محاسبات توزیع شده و خوشه بندی نیز متفاوت هستند. ما محاسبات گرید را به عنوان یک ساختار و مجموع‌هایی از پروتکل‌ها می‌دانیم که استفاده تجمعی از کامپیوترها، شبکه‌ها، پایگاه داده‌ها و ابزارهای علمی که توسط چندین موسسه مدیریت می‌شود، را به یک سازمان مجازی منتسب می‌کند.
    به عنوان یک زیرساخت ضروری برای زندگی آینده، محاسبات گرید هوشمند برای صرفه جویی در انرژی، کاهش هزینه ها، و افزایش قابلیت اطمینان در حال پیاده سازی واجرا است.
    در شبکه گرید هوشمند، شبکه در مرکز کنترل خود توجه زیادی را به خود جلب کرده است ، زیرا امنیت و مسائل مربوط به اعتماد و اطمینان دراین شبکه ها آنها را به شبکه های هوشمند تمام حیاتی تبدیل کرده اند.
    کلید واژگان: شبکه های گرید – net petri قابلیت اطمینان مدیریت منابع تکنیک افزونگی

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 28 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)

    تعداد صفحات : 95 صفحه

    حجم : 1997 کیلوبایت

    پایان نامه افزایش کارایی پارامترهای تامین کیفیت VoIP از طریق بهبود پروتکل‌های مسیریابی MANET

    1 مقدمه

    1-1 شبکه موردی سیار چیست؟

    شبکه موردی سیار[1] شبکه‌ای است که توسط میزبان‌[2]های بی‌سیم که می‌توانند سیار هم باشند تشکیل می‌شود. در این شبکه‌ها لزوما از هیچ زیرساخت پیش‌ساخته‌ای استفاده نمی‌شود. بدین معنا که هیچ زیرساختی مانند یک ایستگاه مرکزی، مسیریاب[3]، سوئیچ[4] و یا هر چیز دیگری که در دیگر شبکه‌ها از آنها برای کمک به ساختار شبکه استفاده می‌شود، وجود ندارد. بلکه فقط تعدادی گره[5] بی‌سیم هستند که از طریق ارتباط با گره‌های همسایه به گره‌های غیرهمسایه متصل می‌گردند. در شکل 1-1 ساختار یک شبکه موردی سیار به عنوان نمونه آورده شده است. دایر‌ه‌های کوچک نشان‌دهنده گره‌های بی‌سیم می‌باشند و هر دایره بزرگ نشان دهنده برد مفید یک گره است. بدین معنا که هر گره دیگری که در این فاصله قرار داشته باشد می‌تواند داده‌های ارسالی این گره را دریافت کرده و آنها را از نویزهای محیطی تشخیص دهد. برای راحتی کار، این شبکه را با یک گراف متناظر نشان می‌دهند و یال‌های گراف بدین معنا هستند که دو راس آن در فاصله‌ای با یکدیگر قرار دارند که می‌توانند پیام‌های یکدیگر را دریافت کنند. در واقع گره‌هایی که در فاصله برد مفید یکدیگر قرار دارند، در نمایش گرافی با یک یال به آن متصل می‌شوند. شکل ‏1‑1: ساختار شبکه موردی سیار در شبکه‌های موردی، سیار بودن گره‌ها ممکن است باعث تغییر مسیر بین دو گره شود. همین امر است که باعث تمایز این شبکه‌ها از دیگر شبکه‌های بی‌سیم می‌شود. با وجود تمامی این مشکلات، از شبکه‌های موردی در موارد بسیاری استفاده می‌شود. دلیل این امر سرعت و آسانی پیاده‌سازی این شبکه و همچنین عدم وابستگی آن به ساختارهای از پیش بنا شده است. از موارد استفاده شبکه‌های موردی می‌توان به کاربردهای شخصی مانند اتصال لپتاپ‌ها به یکدیگر، کاربردهای عمومی مانند ارتباط وسائل نقلیه و تاکسی‌ها، کاربردهای نظامی مانند ارتش و ارتباط ناوگان جنگی و کاربردهای اضطراری مانند عملیات امداد و نجات اشاره کرد.

    1-1-1 خصوصیات شبکه‌های موردی سیار

    این شبکه نیز مانند انواع شبکه­های دیگر دارای ویژگی­هایی است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد[1]:
    1. ترمینال خودمختار[6]: در این شبکه، هر ترمینال یک گره مستقل است که ممکن است در حالت میزبان یا مسیریاب عمل نماید. به عبارت دیگر در موقع پردازش به عنوان یک میزبان عمل می­کند و همچنین هنگامی که نیاز به عملیات مسیریابی باشد نقش مسیریاب را ایفا کند.
    2. عملیات توزیعی[7]: از آنجایی که هیچ ساختاری برای کنترل عملیات به صورت مرکزی در شبکه وجود ندارد، کنترل و مدیریت شبکه بین ترمینال­ها به صورت توزیع شده انجام می­شود. گره­ها در این شبکه باید با یکدیگر مشارکت کنند و هر گره به عنوان یک تقویت‌کننده عمل می­کند.
    3. توپولوژی شبکه پویا[8]: از آنجایی که گره­ها سیار هستند، توپولوژی شبکه ممکن است به سرعت و به صورت غیرقابل پیش بینی تغییر کند و اتصالات میان ترمینال­ها ممکن است در یک زمان تغییر کند.
    4. تغییر ظرفیت اتصال[9]: نرخ خطای بیتی در این شبکه بالا است. یک مسیر انتها به انتها می‌تواند توسط چندین جلسه، مشترک شود. کانالی که ترمینال­ها را متصل می­کند هدفی برای نویز، ناپدید شدن و تداخل می­باشد و پهنای‌باند کمتری از یک شبکه سیمی دارد. در تعدادی از طرح­ها مسیر بین هر جفت از کاربران می­تواند اتصالات بی­سیم متعددی را بپیماید.
    5. ترمینال­های سبک وزن: در بعضی حالت­ها، گره­های این شبکه، وسایل سیار با ظرفیت پردازش کم، اندازه حافظه کوچک، قابلیت ذخیره‌سازی انرژی کم هستند. این وسایل نیاز به الگوریتم­های بهینه شده و روش­هایی که عملیات محاسباتی و ارتباطی را بهینه می­کنند، دارند.
    6. چند گامی: به دلیل فقدان مسیریاب و دروازه­های مرکزی، میزبان­ها، خود وظایف مسیریابی را انجام می‌دهند. بنابراین، بسته­ها، مسیرهای "چند گامی" را دنبال می­کنند و قبل از اینکه به مقصدشان برسند از میان گره­های متحرک متفاوت، عبور می‌کنند. به سبب عدم اطمینان به این چنین گره­هایی، این خصوصیت یک آسیب­پذیری جدی را نمایش می­دهد.
    7. بی­شکلی[10] : تحرک و اتصال بی­سیم گره­ها این اجازه را می­دهد که گره­ها به طور دلخواه وارد شبکه شده یا از آن خارج شوند، و بدین صورت به یک گره این امکان را می­دهد که به صورت عمدی، اتصالات را شکل دهد یا آن را بشکند. بنابراین توپولوژی شبکه هیچ شکل ثابتی نه از لحاظ اندازه و نه از لحاظ پیکربندی نخواهد داشت. هر راه حل امنیتی باید این ویژگی را نیز در نظر داشته باشد.

    1-1-2 مزایا

    مزایای شبکه موردی سیار عبارتند از[1]:
    1. سرعت توسعه آن زیاد است.
    2. به سادگی و با صرف هزینه پایین قابل پیاده­سازی است.
    3. به هیچ زیرساختی نیاز ندارد.
    4. دارای پیکربندی خودکار است.
    5. هر یک از ایستگاه­ها به عنوان یک مسیریاب نیز ایفای نقش می­کند.
    6. انعطاف­پذیر است. به عنوان مثال، دسترسی به اینترنت از نقاط مختلف در محدوده تحت پوشش شبکه امکان­پذیر است.
    7. دو ایستگاه موجود در شبکه می­توانند به طور مستقل از دیگر ایستگاه­ها، با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و انتقال اطلاعات کنند.

    1-1-3 معایب

    صرف­نظر از کاربردهای جذاب، ویژگی­های این شبکه باعث محدودیت­هایی در استفاده از این شبکه­ها شده است، که باید بررسی شوند. یکی از چالش­های بسیار مهم در این نوع شبکه ­ها، عدم وجود زیرساخت ثابت می­باشد، از اصلی­ ترین مشکلات موجود در این نوع شبکه می­توان به موارد زیر اشاره کرد:
    .......

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 24 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 127 صفحه
    حجم : 2946 کیلوبایت
    پایان نامه ارزیابی امنیت پروتکل‌های مسیریابی در شبکه‌های موردی در مقابل حمله‌ی تونل‌کرم

    چکیده
     با پیشرفت‌های به وجود آمده در شبکه‌ها و تکنولوژی‌های ارتباطی شبکه‌های بی‌سیم بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله می‌توان به شبکه‌های موردی اشاره نمود. با توجه به کاربردهای فراوان این شبکه‌ها نیاز به امنیت برای انجام عملکرد صحیح‌شان دارای اهمیت فراوانی است. یکی از مشکلاتی که امنیت مسیریابی در این شبکه‌ها را تهدید می‌کند حمله‌ی تونل‌کرم می‌باشد كه از نظريه‌ي فيزيك جان ويلر(فيزيك‌دان آمريكايي) در سال ۱۹۵۷ گرفته شده است. اين حمله یک تهدید جدی عليه مسیریابی شبکه‌های موردی است كه در آن دو مهاجم فعال با ايجاد يك تونل خصوصي مجازي، جريان عادي حركت پيام‌ها را اتصال كوتاه كرده و در نتيجه دو گره غيرمجاور را با هم همسايه مي‌كنند. در نتيجه‌ي اين حمله مقدار زيادي از مسير بدون افزايش مقدار گام طي مي‌شود و بسته تنها با دو گام به مقصد مي‌رسد و اين مسير قطعا به عنوان كوتاه‌ترين مسير انتخاب مي‌شود. در این پژوهش ابتدا ویژگی‌های شبکه‌های موردی را مطرح نموده و سپس به بیان حمله‌ها در این شبکه‌ها پرداخته‌ایم. به مطالعه‌ی پروتكل‌هاي ارائه شده‌ی گوناگون برای مقابله با تونل‌کرم پرداخته‌ایم. بر اساس نتايج حاصل از شبيه‌سازي گذردهي پروتكل OLSR نسبت به AODV بالاتر است و با افزايش تعداد گره‌ها و متراكم شدن شبكه ميزان گذردهي افزايش يافته است. تاخير در AODV به علت  انتظار فرستنده براي دريافت پاسخ از گيرنده، بالاتر است و در شبكه‌ي تحت حمله افزایش ناگهاني تاخير را داريم كه نشانه‌ي انتقال بسته از تونل ايجاد شده مي‌باشد. در  OLSR افزایش تاخير از حالت نرمال به تحت حمله بسیار ناچيز است. بنابراین برای مقابله با تونل‌کرم در شبکه‌های موردی پروتکل OLSR پیشنهاد می‌شود.

    کلمات کلیدی: شبکه‌های موردی، مسیریابی، امنیت، حمله‌ی تونل‌کرم، گذردهی

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 27 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران- گرایش راه و ترابری

     عنوان :ایمن سازی طرح هندسی راه های دوخطه برونشهری

    تعداد صفحات :180

    چکیده :

    روش مطرح شده در این پژوهش بر مبنای پارامتر جدید طراحی به نام نرخ تغییر انحنای یک قوس به همراه قوسهای اتصال آن ( CCRS )  می باشد. این پارامتر جدید برای داده های بسیاری از لحاظ نرخ تصادف ( AR ) و نرخ هزینه تصادفات ( ACR ) مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که می تواند به عنوان توصیف کننده اصلی ایمنی جاده ها باشد .

    با در نظرگیری این پارامتر جدید و نیز بر اساس اطلاعات زیادی که از سرعت عملکردی و آمار تصادفات در اروپا و آمریکا فراهم بود ، رده های طراحی ایجاد شدند تا مقاطع جاده ای را از نظر ایمنی ترافیک در سه سطح طراحی خوب (خطر کم)، متوسط(دارای نقص های ایمنی متوسط) و ضعیف (خطرناک) تقسیم بندی کنند. این گروه های طراحی بر اساس سه معیار ایمنی تقسیم بندی می شوند و یک فرآیند ارزیابی کمّی ( مقداری ) ایمنی را برای راههای دو خطه برونشهری ایجاد کرده اند. این سه معیار ایمنی عبارتند از :

    سازگاری در طراحی، پایداری در سرعت عملکردی، تناسب و هماهنگی در دینامیک رانندگی .

    به منظور دستیابی به یک فرآیند ارزیابی کلی و سراسری ، این سه معیار ایمنی با هم ترکیب شده و به صورت یک مقیاس ایمنی سراسری درآمدند. همچنین توصیه هایی برای درنظرگیری شعاع مناسب قوس هایی که بعد از طول مستقیم مماس می آیند ( در حالت با یا بدون قوس های اتصال کلوتوئید ) ارائه شده است و نیز نحوه جداسازی مماس های مستقل( طویل) از غیر مستقل( کوتاه ) بیان شده است.

    در نهایت به منظور انجام مطالعات موردی و بکارگیری معیارهای ایمنی بیان شده، اطلاعات محورهای قم-گرمسار و کرج-چالوس جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سطح طراحی هر المان بیان گشت. با توجه به پلان مسیر، 10قطعه از محور کرج- چالوس که شامل 262 المان بود مورد بررسی و آنالیز قرار گرفت. در راستای رانندگی جهت رفت مسیر توسط معیارهای ایمنی  I و II و III و مقیاس ایمنی سراسری به ترتیب 30 و 33 و 115 و 47 نقطه حادثه خیز و در مسیر برگشت به ترتیب 30 و 36 و 115 و 67 نقطه حادثه خیز شناسایی شد.

     


    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 232 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    مشخصات مقاله:
    پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
    دسته: تحقیقات مکانیکی
    عنوان کامل: بررسی و تعمیر دستگاه تست پیچش پلاستیک
    فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات پروژه: ۴۵
    .

    چکیده ای از مقدمه آغازین ”  پایان نامه بررسی دستگاه تست پیچش پلاستیک ” بدین شرح است:

    در کنار مفهوم کلی مکانیک اجسام جامد تغییر شکل پذیر ، رفتار میله های تحت تأثیر بار محوری ، مورد بررسی قرار می گیرد . با کاربرد روش مقطع و فرض مساوی بودن کرنش ها در کلیه تارهای طولی ، رابطه ای برای تنش موجود در میله های تحت تأثیر بار محوری برقرار گردید. سپس رابطه ای برای تعیین تغییر شکل های محوری اعضا به دست آمد.در این فصل روابط مشابهی برای اعضایی که  از لحاظ خارجی معین ایستایی هستند و فقط تحت تأثیر لنگر پیچشی در حول محور طولی شان قرار دارند ، برقرار خواهد شد. در اینجا اعضایی مورد برسی قرار می گیرند که فقط تحت تأثیر لنگر پیچشی قرار داشته باشند.
    قسمت اعظم این فصل اختصاص به مطالعه پیچش مقاطع دایره شکل توپر و توخالی دارد. پیچش مقاطع توپر دایره به طور خلاصه مورد بررسی قرار می گیرد. در عمل اعضایی که برای انتقال لنگر پیچشی به کار می روند، مثل محور موتورها و مولدهای برق و یا غیره ، دارای مقطع دایروی توپر و یا توخالی می باشند. بنابراین روابطی در این  فصل به دست می آیند،  کاربرد عملی فراوانی دارند.

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 232 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    مقدمه و تاريخچه :

    امروزه در صنعت اتومبيل سازي حفظ ايمني سرنشينان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اينكه سيستم ترمز مهمترين بخش ايمني خودرو محسوب مي گردد ، در چند ساله اخير پيشرفتهاي زيادي در اين زمينه انجام گرفته است . جديدترين اين پيشرفتها پيدايش سيستم ترمز ضد قفل ABS مي باشد . در اين پروژه هدف آن است كه اين نسل از ترمزها مورد بررسي قرار گيرد تا ان شاءالله زمينه اي براي ورود اين تكنولوژي به ايران فراهم شود . اين ترمزها به سبب پيچيدگي مكانيزمشان هنوز مورد توجه طراحان داخلي قرار نگرفته است كه يكي از دلايل آن عدم اطلاعات كافي و عدم آشنائي با اين سيستم مي باشد . اميد است اين پروژه مقدمه اي براي قدمهاي بعدي در راه ساخت و طراحي اين تكنولوژي در ايران باشد . (ان شاءالله)

    در اين پروژه ابتدا تاريخچه اي از پيدايش ترمزها ارائه خواهد شد . در فصل دوم به بررسي سيستم ترمز معمولي شامل كاسه اي و ديسكي و ساير اجزاي جانبي آن مي پردازيم .

    در فصل سوم سيستم ترمز پنوماتيكي مورد بررسي قرار مي گيرد و سپس در فصل چهارم و سيستم ترمز ضد قفل ABS و سپس مقايسه اي بين فصول دوم و سوم خواهيم داشت تا برتريها و معايب هركدام نسبت به يكديگر مشخص شود و در فصول بعدي مطالب مربوط به طراحي و محاسبه نيروهاي لازم آورده خواهد شد . نخست تاريخچه اي از پيدايش ترمزهاي اوليه تا كنون بيان مي كنيم :

    اولين موتور احتراقي در سال 1885 بوسيله بنز ساخته شد . توقف اين اتومبيل بوسيله يك لقمه ترمز بر روي محور دنده هرزگرد انجام مي گرفت . بعدها كه اتومبيل تكميل شد و سرعت آن افزايش يافت و از لحاظ وزن سنگين تر شد ، ترمزهاي مخصوصي براي آن طرح ريزي شد .

    تا سال 1900 ترمز دستي شامل ترمز ساده اي كه مستقيماً با سطح لاستيكهاي توپر اصطكاك پيدا مي كرد استفاده مي شد. اما از اين سال به بعد ترمزي ابداع شد كه توسط پدال عمل مي كرد و عبارت از يك نوار فلزي بود كه در خارج بر روي چرخ دندانه دار محور محرك عقب نصب شده بود و بصورت استوانه اي آن را احاطه مي كرد .

    در همين سال لنكستر(Lanchester) ترمز و كلاچ را در يك مجموعه مخروطي شكل متشكل كرد و در اولين ماشين ساخت انگلستان بكار گرفت .

    در سال 1905 ، انتقال حركت بوسيله چرخ دنده و محور جاي انتقال حركت توسط زنجير يا تسمه را گرفت و عموميت پيدا كرد و بيشتر اتومبيلها با پدالي كه انتقال حركت را به ترمز تأمين مي كرد مجهز شده بودند .

    در سال 1910 ميلادي ترمزهاي بيشتر ماشينهاي امريكائي روي چرخهاي عقب تأثير مي كرد . در اين سالها بسياري از عوامل مربوط به ترمز، مانند اهميت چسبندگي لاستيك به جاده اثرات چرخ قفل شده و غيره بخوبي شناخته شده بود و اين مطلب محقق شده بود كه جهت اعمال ترمز صحيح هر چهار چرخ بايستي ترمز شود ، و كوشش و اثر ترمز با نسبتي متناسب بين چرخ جلو و چرخ عقب سهيم باشد . با ترمز شدن چهارچرخ است كه بدون خطر ليز خوردن ماشين ، فاصله توقف به نصف تقليل مي يابد . سالها طول كشيد تا موضوع ترمز چهارچرخ مورد قبول عموم قرار گرفت . شكل عمده اين بود كه آرايشي براي ترمز ترتيب داده شود كه با تشكيلات و اتصالات فرمان و چرخهاي جلو و بطور كلي با تشكيلات سيستم فرمان و هدايت ماشين تداخل پيدا نكند .

    در فاصله دو جنگ جهاني اول و دوم ، احتياج به ترمز تا حدودي بيشتر احساس شد . چون سرعت ماشين ها رو به افزايش رفت همچنين بر تراكم ترافيك نيز افزوده شد .

    نظر به اينكه رانندگان به ترمز قوي احتياج داشتند و از طرفي ترمز قوي در چرخهاي عقب ، موجب سرخوردن ماشين مي شد ، فشار زيادي به طراحان ترمز وارد مي آمد تا ترمز چرخهاي جلو را تكميل كنند . در نتيجه ، بعد از گذشت ده سال از جنگ اول ، استعمال ترمز در هر چهار چرخ ، عموميت پيدا كرد . ظهور ترمز در چرخهاي جلو ، پس از جنگ ابتدا در خودروهاي بزرگ و گرانقيمت مانند هيسپانو ـ سوئيزا و هاچيكس(Hotchikss) و سپس درخودروهاي سبك و ارزان قيمت صورت پذيرفت . ساده ترين راه براي اعمال ترمز جلو استفاده از سيستم هيدروليك بود . ولي در طي ساليان متمادي اكثريت خودروها از سيستم مكانيكي استفاده مي كردند تا اينكه مزاياي هيدروليك براي همه روشن شد . چرخهاي اتومبيل بدون احتياج به دنده‌اي پيچيده ترمز مي شدند . جبران سائيدگي لنتها بطور خودكار صورت مي گرفت و تلفات اصطكاك بمراتب كمتر از سيستم مكانيكي بود ….


    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 69 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    صفحات سایت
    تعداد صفحات : 408
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 4075
  • کل نظرات : 17
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 5
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 4,134
  • باردید دیروز : 4,377
  • گوگل امروز : 47
  • گوگل دیروز : 84
  • بازدید هفته : 4,134
  • بازدید ماه : 92,242
  • بازدید سال : 266,660
  • بازدید کلی : 6,120,386
  • نظرسنجی
    چه مطالبی در سایت قرار دهیم؟





    کدهای اختصاصی