تبلیغات شما تبلیغات شما

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 3972
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 8

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 2,343
    باردید دیروز : 1,887
    گوگل امروز : 36
    گوگل دیروز : 54
    بازدید هفته : 4,230
    بازدید ماه : 35,365
    بازدید سال : 794,656
    بازدید کلی : 6,366,179

آخرین فروش های موفق

 پایان نامه بررسی تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان

پایان نامه بررسی تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان
نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 123 صفحه

چکیده
امروزه رسانه های دیداری به عنوان یکی از ابزارهای اصلی انتقال و گسترش ارزش¬های فرهنگی و اجتماعی، در رفتار کودکان و تغییر روابط اجتماعی آنان دارای نقش مهمی هستند. رسانه ها به تأسیسات و سیستم های فنی ای اطلاق می شوند که ارسال، نقل و انتقال، ارتباط و دریافت اطلاعات را میسر می-سازند و مهم ترین ویژگی آنها عظمت نفوذ، گستردگی حوزه ی عمل و ماندگاری طولانی مدت اثرات آنها می باشد. رسانه ها می توانند با توجه به کارکردها و اوصاف شایان به ذکر خود در تبیین قانون و مقررات، اجتماعی کردن افراد، اطلاع رسانی به آنها و پرکردن اوقات فراغتشان نقش بسیار مهمی را ایفاء کنند. عصری که در آن قرار داریم، عصر ارتباطات و عصر سلطه پدیده رسانه بر زندگی انسان هاست. بی گمان رسانه ها موفق گشته¬اند افکار و عقاید انسان های بی شماری را دستخوش تغییر سازند. تمدن منحط غرب برای ترویج سکولاریسم اقدام به تأسیس هزاران شبکه رادیویی و تلویزیونی کرده است که به صورت شبانه روزی برنامه های گوناگونی را با این هدف پخش می کنند. متأسفانه دست یابی به این شبکه ها در کشور ما به سادگی امکان پذیر است؛ زیرا امکان تهیه و دریافت وسایل ماهواره ای با سهولت و قیمت نازل فراهم آمده است. البته باید توجه داشت که وقتی سخن از ماهواره به میان می آید، ابتدا مسائل ضد فرهنگی آن جلب توجه می کند، سپس مسائل سیاسی، علمی و ورزشی ایفای نقش می کنند. در این تحقیق نقش انواع رسانه های دیداری در ایجاد زمینه های بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کلیدی: رسانه، رسانه دیداری، کودکان، بزهکاری، بزهدیدگی.

 پایان نامه بررسي تطبيقي قراردادهاي بين‌المللي نفتي ايران با قراردادهاي نفتي ساير كشورها

پایان نامه بررسي تطبيقي قراردادهاي بين‌المللي نفتي ايران با قراردادهاي نفتي ساير كشورها
نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 254 صفحه

 پایان نامه مبانی فقهی سنگسار در فقه امامیه

پایان نامه مبانی فقهی سنگسار در فقه امامیه
نوع فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 188 صفحه
چكيده

دين مقدس اسلام براي ايجاد جامعه ي سالم و اسلامي و در راستاي حفظ كيان خانواده و پيش گيري از جرائم ناشي از هر گونه انحراف ، به ويژه انحرافات جنسي مجازات هايي در نظر گرفته است و از آن ها به عنوان حدود (مجازات هايي هستند كه نوع، كميت و كيفيت آنها در شرع مقدس اسلام تعيين شده است ) ياد كرده است ، كه اجراي آن در عصر غيبت به عهده   فقيه جامع الشرايط است.يكي از آن حدود ،  حد رجم يا سنگسار است كه به عنوان يك حكم تأسيسي نبوده بلكه قبل از  اسلام نيز حكم مربوطه مورد اجرا واقع مي گرديد همچنان كه در تورات به صراحت از حكم سنگسار ياد شده است و به عنوان يكي از چهار شيوه اعدام در نظر گرفته شده است. و بعد از اسلام نيز حكم سنگسار  به عنوان يك حكم امضايي مورد تأييد واقع گرديده است و در قرآن مجيد هيچ گونه دستوري راجع به آن نيامده و برگرفته از سنت رسول اكرم (ص ) هست فلذا با توجه به اين كه سنگسار هيچ گونه مستند قرآني ندارد، در مورد نقش زمان و مكان در اجراي مجازات رجم بايد گفت  كه با توجه به پيشرفت هايي كه در عرصه ي علم و تكنولوژي به وجود آمده است و ضرورت هايي كه در جامعه حادث مي شود حاكم اسلامي مي تواند تحت شرايطي مجازات ديگري را كه به مصلحت اسلام و مسلمين هست را جايگزين آن كند بنابراين مجازات رجم در شرايط فعلي هيچ جايگاهي نداشته و چه بسا اجراي آن در شرايط فعلي موجب وهن اسلام و مسلمين شود و شرايط فعلي اين امر را اقتضا مي كند كه در درجه ي اول حفظ اسلام از هر واجبي مهم تر  است چنان كه رسول اكرم فرمودند : « إذا إجتمعت حرمتان ، طرحت الصغري للكبري ». .هرگاه دو امر واجب الإحترام جمع شدند بايد از كو چكتر به خاطر بزرگتر صرف نظر كرد . 

كلمات كليدي : مباني فقهي ، سنگسار ، فقه اماميه 

 پایان نامه بررسی فقهی سنگسار در فقه اماميه

پایان نامه بررسی فقهی سنگسار در فقه اماميه
نوع فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 110 صفحه
چكيده

رجم مجازات زنای محصنه در فقه اسلامی و حقوق ایران است. مجازاتی که از سوی مجامع بین المللی مورد هجمه شدید است و درسال های اخیر از سوی برخی حقوق دانان و فقیهان نیز مورد نقد قرار گرفته است. اما آنچه که مسلم است، این است که در قرآن بهطور صریح به مسئله رجم زناکار اداره نشده است، اما وجود آن با استفاده از روایات وارده از سیره رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه معصوم(ع) به اثبات رسیده است. با این وجود، تحقق درایط اجرای مجازات سنگسار به حدی دقیق، نادر و سخت گیرانه است که عملاً امکان تحقق آن را به حداقل می رساند. قانونگذار در ماده ۲۲۲ قانون جدید صراحتاً آورده است که حد زنا برای زانی محصن و زانیه محصنه رجم است. در صورت عد امکان اجرای رجم با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضائیه، چنانچه جرم با بینه ثابت شده باشد، موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است و در غیر این صورت موجب صد ضربه شلاق برای هر یک می باشد.

کلیدواژه‌ ها:رجم، سنگسار، احصان، قانون مجازات.

 بررسی کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

بررسی کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی
نوع فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 141 صفحه

چکیده

     نظارت بر اعمال حکومت در تمامی سیستم های حکومتی امروزی امری پذیرفته شده و غیرقابل انکار است. این نظارت چه از طریق قوای حکومتی نسبت به یکدیگر و چه نهادهای مردمی نسبت به قوای حکومتی اعمال می گردد که هر دو شیوه آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همراه با سازوکارهای آن تصریح شده است. موضوع مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی که امروزه در بسیاری از کشورها با تفاوت در میزان و کم و کیف رخ می دهد، از مباحث مهم در حقوق اداری است، این موضوع، نیازمند ایجاد و توسعه نهادهای نظارتی است. در حقوق اساسی و اداری ایران یکی از کانال های نظارت بر سازمان های اداری، اصل نود قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است؛ بر اساس این اصل، هر کس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قضائیه داشته باشد، می تواند شکایت خود را به صورت کتبی به مجلس شورای اسلامی عرضه کند و مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی بدهد. در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قضاییه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آن ها بخواهد و در مدت مناسب نتیجه را اعلام کند و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند. براساس این اصل، کمیسیون اصل نود قانون اساسی بر اساس ماده ۴۴ آیین نامه داخلی مجلس تشکیل شد.

پرسش اصلی در این رساله آن است که نهادهای نظارتی فراقضایی چه جایگاهی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دارند و کمیسیون اصل نود به عنوان یکی از مهمترین این نهادها از چه سازوکارهای حقوقی و ضمانت اجراهایی برخوردار است؟ در پاسخ باید گفت که نظارت اداری و اقتصادی به همراه سازوکارهای حقوقی آن در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است و کمیسیون اصل نود یکی از مهمترین نهادهای فراقضایی نظارتی همراه با ضمانت اجرای حقوقی و سیاسی است. یافته مهم این تحقیق آن است که اثرگذاری و پیگیریهای کمیسیون اصل نود قانون اساسی به میزان زیادی، به جایگاه مجلس شورای اسلامی در افکار عمومی و همسویی و حسن روابط قوای مقننه و قضائیه دارد.

کلید واژه: نظارت، کمیسیون اصل نود، ضمانت اجرا، فساد.

 پایان نامه بررسی جرم خیانت در امانت در حقوق ایران

پایان نامه بررسی جرم خیانت در امانت در حقوق ایران
نوع فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 77 صفحه

چکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی خیانت درامانت در حقوق ایران است که به با توجه به اهداف موضوع به روش توصیفی و تحلیلی با بهرمندی از منابع کتابخانه ای تدوین گردیده است. بر اساس نتایج تحقیق، در ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی برای اولین با درقانونگذاری ایران، خیانت در امانت به اموال غیر منقول تسری یافته که باعث بروز مشکلاتی درروابط اجتماعی بین افراد جامعه، به ویژه روابط موجر و مستاجر گردیده است. زیرا به موجر اجازه داده شده است که درصورت عدم تخلیه مستاجر پس از انقضاء مدت اجاره، علیه وی به عنوان خیانت در امامنت طرح شکایت نموده و تقاضای تعقیب و مجازات اورا بنماید. بدین ترتیب، اجاره که یک رابطه کاملا" حقوقی است، واجد وصف جزایی شده است .لذا پیشنهاد نگارنده برای حل این مشکل، حذف کلمه" غیر منقول" از متن عبارت ماده۶۷۴ قانون مجازات اسلامی می باشد. یکی از شرایط اساسی تحقق جرم خیانت در امانت، سپرده شدن مال امانی به امین می باشدو این امر، حتما" می بایست از سوی مالک مال یا متصرف قانونی آن به عمل آید تا در صورت خیانت امین، بتوان اورا به عنوان خائن در امانت مجازات نمود. درصورتیکه تصرف سپارنده مال، تصرف قانونی و مورد حمایت قانون نبوده باشد( مانند اینکه سارق یا غاصب، مال مسروقه یا غصبی را به عنوان امانت به امین سپرده باشند) در صورت خیانت وی درآن مال، نمی توان اورا به عنوان خائن در امانت تحت تعقیب کیفری قرارداد. زیرا شرط سپرده شدن مال به امین از طرف مالک یا متصرف قانونی حاصل نشده است واین امر در آراء متعددی از شعب دیوان عالی کشور نیز تائید شده است، ولی عبارت قانون در این زمینه کامل نبوده و نقص دارد، که در عمل به وسیله رویه قضایی این نقص مرتفع گردیده است. لذا لازم است برای رفع نقص متن قانون نیز عبارت " از طرف مالک یا متصرف قانونی" به متن ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی اضافه گردد و صدر ماده به این شرح اصلاح شود:" هرگاه اموال منقول یا غیر منقول یا نوشتجاتی از قبیل سفته، چک، قبض و نظایر آن از طرف مالک یا متصرف قانونی آن به عنوان اجاره یا امانت یا رهن و یاآنکه برای هرکار با اجرت یا بی اجرت به کسی داده شده…." که بدین ترتیب نقص قانون بر طرف خواهد شد.
کلید واژگان :جرم ، خیانت در امانت، سوء استفاده ، سردفتران

 پایان نامه نحوه پیگیری و ضمانت اجراهای گزارش های کمیسیون اصل ۹۰

پایان نامه نحوه پیگیری و ضمانت اجراهای گزارش های کمیسیون اصل ۹۰
نوع فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 145 صفحه

چکیده

     نظارت بر اعمال حکومت در تمامی سیستم های حکومتی امروزی امری پذیرفته شده و غیرقابل انکار است. این نظارت چه از طریق قوای حکومتی نسبت به یکدیگر و چه نهادهای مردمی نسبت به قوای حکومتی اعمال می گردد که هر دو شیوه آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همراه با سازوکارهای آن تصریح شده است. موضوع مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی که امروزه در بسیاری از کشورها با تفاوت در میزان و کم و کیف رخ می دهد، از مباحث مهم در حقوق اداری است، این موضوع، نیازمند ایجاد و توسعه نهادهای نظارتی است. در حقوق اساسی و اداری ایران یکی از کانال های نظارت بر سازمان های اداری، اصل نود قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است؛ بر اساس این اصل، هر کس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قضائیه داشته باشد، می تواند شکایت خود را به صورت کتبی به مجلس شورای اسلامی عرضه کند و مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی بدهد. در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قضاییه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آن ها بخواهد و در مدت مناسب نتیجه را اعلام کند و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند. براساس این اصل، کمیسیون اصل نود قانون اساسی بر اساس ماده ۴۴ آیین نامه داخلی مجلس تشکیل شد.

پرسش اصلی در این رساله آن است که نهادهای نظارتی فراقضایی چه جایگاهی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دارند و کمیسیون اصل نود به عنوان یکی از مهمترین این نهادها از چه سازوکارهای حقوقی و ضمانت اجراهایی برخوردار است؟ در پاسخ باید گفت که نظارت اداری و اقتصادی به همراه سازوکارهای حقوقی آن در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است و کمیسیون اصل نود یکی از مهمترین نهادهای فراقضایی نظارتی همراه با ضمانت اجرای حقوقی و سیاسی است. یافته مهم این تحقیق آن است که اثرگذاری و پیگیریهای کمیسیون اصل نود قانون اساسی به میزان زیادی، به جایگاه مجلس شورای اسلامی در افکار عمومی و همسویی و حسن روابط قوای مقننه و قضائیه دارد.

کلید واژه: نظارت، کمیسیون اصل نود، ضمانت اجرا، فساد.

 بررسی سیر تحولی مفهوم زندان در حقوق ایران

بررسی سیر تحولی مفهوم زندان در حقوق ایران
نوع فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 60 صفحه

چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی سیر تحولی مفهوم زندان در حقوق کیفری ایران است. در جوامع اولیه حسن انتقام منشاء مجازات بوده حد و حصری نداشته و افراد خانواده مجرم در معرض انتقام خانواده ستمدیده قرار می گرفت. جامعه که نگران اغتشاش و بی نظمی ناشی از انتقام بوده تحت تثیر تحولات اجتماعی و نفوذ احکام مذهبی در صدد تعدیل و تنظیم نحوه انتقام و تغییر شکل آن برآمد در نتیجه برای انتقام، حدی قایل شدند و قصاص جای انتقام را گرفت. ابتدا زندان فقط محلی بود که متهم را در آن بازداشت می نمودند تا روز محاکمه در دادگاه حاضر شود و حبس مجازات به حساب نمی آمد اما با پیشرفت تمدن، فلاسفه و دانشمندان شدت مجازات ها را مورد انتقاد قرار داده و اصلاح و تربیت بزهکاران را برای پیشگیری از تکرار جرم تاکید نمودند.
روش در تحقیق حاضر به صورت توصیفی – تحلیلی و با بهره گیری از منابع کتابخانه ای می باشد.
نتایج اخذ شده از تحقیق نشان می دهد که به طور کلی سیر تحولات رژیم حقوقی زندان در ایران به سوی پیشرفت و تکامل بوده است و هرکدام از آئین نامه ها نسبت به آئین نامه پیش از خود کاملتر می باشد. چنانچه آئین نامه مصوب ۱۳۵۴ ، اصلاح شده آئین نامه مصوب ۱۳۴۷ می باشد، هر چمد که دارای نظم دقیقی نمی باشد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی درایران، آئین نامه هایی در سالهای ۶۱ ، ۶۸ و۷۲ به تصویب رسید که آئین نامه سال ۷۲ نسبت به آئین نامه سال ۶۱ از نظم بیشتر و نسبت به آئین نامه سال ۶۸ از تفصیل بهتری بهره مند است و نیز دارای نکات مثبتی مانند تلاش برای رعغایت هرچند بیشتر حقوق زندانیان و تامین هدف اساسی این مجازات ( اصلاح و بازپروری مجرم) می باشد.
کلید واژگان: مجازات،زندان، اصلاح و بازپروری مجرم

 استفاده از گراف ها در تشخیص الگوها

استفاده از گراف ها در تشخیص الگوها

نام لاتین : Comparative study on nonlinear static analysis methods

مهندسی کامپیوتر – نرم افزار

چکیده

pattern recognition  علمی است که به توصیف و کلاسه بندی و تشخیص اشیا مختلف می پردازد . یکی از روش های مختلف برای  تشخیص الگو تشخیص الگوی ساختاری است که در آن از تئوری گراف برای توصبف  اجسام موجود استفاده می شود . باز نمایی داده ها و اشیا توسط گراف ها ما را به سمت الگوریتم های تطبیق گراف سوق می دهند . در این سمینار قصد داریم الگوریتم های شناسایی الگو با گراف ها و دسته بندی های موجود در این رابطه را مورد بررسی قرار دهیم . روش های موجود عبارتند از الگوریتم های بهینه الگوریتم های تقریب الگوریتم های مقاوم در برابر خطا و جستجوی شاخص دار . الگوریتم های بهینه همیشه بهترین تطابق را استخراج می کنند ولی پیچیدگی زمانی بسیار  بالایی دارند . در روش های تقریب تضمینی  در مورد بهینه بودن جواب وجود ندارد در عوض زمان محاسبه و رسیدن به تطابق مورد نظر بسیار کوتاهتر می باشد . روش های مقاوم در برابر خطا کاربرد بیشتری در محیط های واقعی و نویزی دارند . الگوریتم های  تطبیق گراف را می توان برای stero vision  تشخیص  داد سازمان دهی مدل های بانک اطلاعاتی و غیره بکار برد .

مقدمه

تشخیص الگو در برگیرنده دو عمل اساسی و مهم می باشد : توصیف و دسته بندی وقتی یک جسم  ناشناخته را به عنوان ورودی به سیستم می دهیم ابتدا یک توصیف از این جسم تولید می شود . دو راه کار کلی برای پیاده سازی سیستم های تشخیص اگلو وجود دارد .

  • تشخیص الگوی آماری
  • تشخیص ساختاری

هر کدام از این دو روش تکنیک های متفاوتی را برای عمل توصیف و کلاسه بندی به کار می برند . روش ها ی آماری با استفاده از تئوری های تصمیم گیری و براساس ویژگی های کمیتی استخراج شده از  ورودی فرایند کلاسه بندی را انجام می دهند . روش های ساختاری بر مبنای ویژگی های شکل شناسی و خصوصیات ساختاری جسم و نحوه ارتباط آنها باهم عمل توصیف ورودی و تشخیص گروه مربوط به آن را پیاده سازی می کنند.

 

فهرست مطالب را میتوانید از اینجا دانلود کنید

 

 طراحی و کنترل فیلتر اکتیو سری با روش جدید برای استخراج هارمونیک ولتاژ بار

طراحی و کنترل فیلتر اکتیو سری با روش جدید برای استخراج هارمونیک ولتاژ بار
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 176 صفحه

چکیده
فیلتر اکتیو سری برای جداسازی هارمونیک و تنظیم ولتاژ بار، در بارهای غیر‌خطی نوع منبع ولتاژ هارمونیکی تکفاز و سه‌فاز طراحی شده است. یک روش جدید برای استخراج هارمونیک ولتاژ بار تحت عنوان روش مقدار مطلق پیشنهاد شده است که به الگوریتم کنترلی فیلتر اکتیو سری اعمال می‌گردد. سیستم‌های جبران سازی شده فیلتر اکتیو سری را می‌توان با استفاده از مدل‌های ساده شده نشان داد، به طوری که بهره‌ کنترل‌کننده‌ها به راحتی تخمین زده شوند. عملکرد جداساز هارمونیک و تنظیم ولتاژ بار سیستم‌های جبرانسازی شده فیلتر اکتیو تکفاز kW 2.5 و سه‌فاز kW 10 توسط نرم‌افزار MATLAB شبیه‌سازی شده‌اند. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که کارایی روش مقدار مطلق برای عملکرد جداساز هارمونیک و تنظیم ولتاژ بار نسبت به روش فیلترینگ پایین / بالا گذر معمولی برتری دارد.
واژگان کلیدی: استخراج هارمونیک، روش مقدار مطلق، فیلتر اکتیو سری، هارمونیک ولتاژ، ولتاژ sag
 
تبلیغات شما تبلیغات شما

دسترسی سریع

کدهای اختصاصی