ام پی فایل - مرجع خرید ارزان پایان نامه تبلیغات شما

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 4127
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 15

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 456
    باردید دیروز : 2,106
    گوگل امروز : 2
    گوگل دیروز : 40
    بازدید هفته : 2,562
    بازدید ماه : 102,324
    بازدید سال : 310,441
    بازدید کلی : 6,757,469

خرید پایان نامه و مقالات دانشگاهی

    دانلود مقالات و پایان نامه دانشگاهی

 برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی

برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 88 صفحه

چکیده
در این تحقیق استراتژی بهینه برای مشارکت یک نیروگاه مجازی در بازار انرژی با در نظر گرفتن اثر عدم قطعیت در میزان تولید توربین های بادی، عدم قطعیت در قیمت بازار و عدم قطعیت در تقاضای خودروهای برقی پیشنهاد شده است. نیروگاه مجازی مجموعه ای از منابع تولیدات پراکنده است که برای مشارکت در بازار در کنار هم قرار گرفته اند. عدم قطعیت های یاد شده سبب پیچیدگی در برنامه ریزی نیروگاه مجازی می گردد. چهار استراتژی برای نیروگاه مجازی برای شرکت در بازار انرژی ارائه شده است و مساله بهینه سازی به کمک الگوریتم آموزش و یادگیری حل شده است. استراتژی اول مساله را به صورت قطعی و صرف نظر از عدم قطعیت ها حل می کند که سبب کم شدن زمان محاسبات می شود. در استراتژی دوم که مساله از روش مونت کارلو و با در نظر گرفتن توابع توزیع واقعی متغیرهای احتمالی حل شده است سود حداکثر حاصل شده است اما زمان محاسبات کند شده است. در استراتژی سوم مساله از روش برآورد نقطه ای حل شده است که هم سود قابل قبولی دارد و هم زمان کمی در انجام محاسبات دارد که صحت آن  در استراتژی چهارم با روش مونت کارلو  تایید شده است. 

 برنامه ریزی توسعه شبکه به همراه تولید

برنامه ریزی توسعه شبکه به همراه تولید
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 56 صفحه

چکیده
در این پایان نامه به ارائه روشی جدید  جهت مکان یابی بهینه نیروگاه ها به منظور بهینه سازی همزمان توسعه تولید وشبکه پرداخته شده است. در مسأله بهینه سازی مورد بررسی، هدف انتخاب نوع و ظرفیت نیروگاه های جدید  و زمان و مکان احداث آنهاست به طوری که که کلیه اهداف مسأله بهینه سازی تأمین گردد. در این تحقیق ضمن مدل سازی مسئله بهینه سازی یاد شده، به اعمال شاخص هزینه با لحاظ نمودن هزینه  سرمایه گذاری، هزینه  تولید، هزینه انرژی تأمین نشده وهزینه  نگه داری مبادرت شده و در نگاهی جدید  دربرنامه ریزی درشبکه های قدرت پرداخته شده است. بر این اساس هدف از پژوهش انجام شده، تنها حداقل کردن هزینه  وجایابی بهتر نیروگاهها  بوده ،همچنین در تحقیق حاضر، جهت حل مسأله یاد شده از الگوریتم ژنتیک استفاده شده و بسته نرم افزاری تهیه شده روی یک شبکه قدرت تست گارور با افق طراحی ۱۰سال آزمایش شده است و نتایج آن با روش الگوریتم کلونی مورچگان مقایسه گردیده است.
کلمات کلیدی:برنامه ریزی توسعه تولید،برنامه ریزی توسعه انتقال ،سرمایه گذاری،مکان یابی نیروگاه،الگوریتم کلونی مورچگان

 

 بررسی و ارزیابی شاخص L به منظور پایداری ولتاژ در سیستم های قدرت

بررسی و ارزیابی شاخص L به منظور پایداری ولتاژ در سیستم های قدرت
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 104 صفحه

چکیده
پایداری ولتاژ به توانایی سیستم قدرت در حفظ ولتاژ های قابل قبول در کلیه باس های سیستم تحت وضعیت عادی و بعد از وارد شدن اغتشاش، مربوط می باشد. سیستم هنگامی وارد حالت ناپایداری می شود که بروز اغتشاش، افزایش در بار مورد نیاز یا تغییر در موقعیت سیستم موجب کاهش فزاینده و غیر قابل کنترل ولتاژ گردد. عامل اصلی ناپایداری ولتاژ، ناتوانی سیستم قدرت در مواجهه  با تقاضا برای توان راکتیو می باشد. ناپایداری ولتاژ عموما در سیستم های با بارگذاری شدید رخ می دهد. وضعیت پایداری ولتاژ سیستم قدرت را می توان با استفاده از شاخص های پایداری ولتاژ بررسی کرد. این شاخص ها که می توانند براساس آنالیزهای استاتیکی و یا مدل های دینامیکی سیستم قدرت باشند، توانایی تعیین باس های بحرانی، ارزیابی پایداری هر خط متصل بین دو باس و یا ارزیابی حاشیه پایداری سیستم را دارا می باشند.ناپایداری ولتاژ اساسا یک پدیده محلی می باشد که ابتدا در ناحیه ضعیف ولتاژ رخ می دهد و سپس به بقیه سیستم گسترش می یابد. بنابراین اگر بتوان وقوع ناپایداری ولتاژ را پیش بینی کرد می توان با اقدامات اصلاحی مناسب از گسترش آن جلوگیری نمود. در این پایان نامه روشی ارائه شده است که توانایی پیش بینی وقوع ناپایداری ولتاژ را دارا می باشد. روش ارائه شده از سه فاکتور اندازه ولتاژ، تغییرات ولتاژ و نرخ تغییرات ولتاژ برای پیش بینی وقوع ناپایداری ولتاژ استفاده می کند. شبیه سازی  های صورت گرفته در دو سیستم استاندارد ۹ باسه و ۳۹ باسهIEEE نشان دهنده عملکرد مناسب این شاخص در پیش بینی وقوع ناپایداری ولتاژ می باشد. از ویژگی های شاخص ارائه شده می توان به بار محاسباتی کم آن اشاره کرد که آن را برای کاربرد های آنلاین مناسب می سازد.برای مقابله با ناپایداری ولتاژ ابزارهای متفاوتی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: تغییر سریع ولتاژ مرجع ژنراتورها از طریق حلقه کنترل ولتاژ ژنراتور، سوئیچ بانک های خازنی، ناحیه بندی کنترل شده شبکه با هدف تعادل توان راکتیو تولیدی و مصرفی، وارد مدار کردن واحدهای با زمان راه اندازی کم، کنترل تپ ترانسفورماتورها اعم از مسدود کردن تپ یا کاهش نقطه تنظیم، باز تقسیم سریع توان بین ژنراتورها و حذف بار. در اکثر مراجع حذف بار به عنوان آخرین راه اما روشی بسیار موثر برای مقابله با ناپایداری معرفی شده است. لازم به ذکر است که با گذشت زمان میزان باری که بایستی حذف شود تا سیستم مجدد به شرایط نرمال باز گردد، افزایش خواهد یافت. لذا تعیین زمان مناسب برای حذف بار یکی از نکات مهم در حذف بار کاهش ولتاژی می باشد. همچنین در این تحقیق الگوریتمی ارائه شده است که با استفاده از شاخص پیشنهادی پیش بینی وقوع ناپایداری ولتاژ، زمان مناسب برای حذف بار را تعیین می کند. شبیه سازی های متعدد نشان دهنده عملکرد مناسب این الگوریتم در تعیین زمان مناسب حذف بار می باشد ]۱[.

برنامه ريزي بهره برداري از منابع توليد پراكنده،ذخيره سازها و راه كارهاي مديريت سمت مصرف

برنامه ريزي بهره برداري از منابع توليد پراكنده،ذخيره سازها و راه كارهاي مديريت سمت مصرف در محيط رقابتي
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 121 صفحه

 
چکیده:
درسالیان اخیردو تحول بزرگ درسیستم های قدرت رخ‌داده است. یکی از این تغییرات مربوط به تجدید ساختار صنعت برق و تبدیل محیط متمرکز سنتی به یک محیط غیرمتمرکز می باشد. تحول دیگردر زمینهٔگسترش استفاده از منابع تولیدپراکنده بخصوص منابع تجدیدپذیردرصنعت برق هست. نکته مهم اینکه در محیط رقابتی بدون اتخاذ راه کارهای مناسب، سرمایه گذاران بر روی این منابع سرمایه گذاری نخواهند کرد. دلیل عمده این مسئله وجود عدم قطعیت زیاد در توان تولیدی منابع تجدیدپذیر، هزینه سرمایه گذاری بالای این منابع و همچنین عدم قطعیت در سیاست های حمایتی از این منابع می باشد. در این پایان نامه، بهره برداری همزمان از منابع تولیدپراکنده تجدیدپذیر در کنار ذخیره سازهای انرژی و با در نظر گرفته راه کارهای مدیریت مصرف انجام شده است.ذخیره سازها دارای این قابلیت هستند که در بعضی از ساعات شارژ و در ساعاتی دشارژ گردند. خودروهای برقده قابل اتصال به شبکه یکی از انواع ذخیره-سازهایی هستند که طی سالیان اخیر در مطالعات سیستم قدرت رقابتی و شبکه های هوشمند قدرت به‌وفور از آن ها صحبت شده و کارهای متنوعی در این زمینه صورت گرفته است. در این پایان نامه نیز تأثیر این منابع یعنی خودروهای برقده در نظر گرفته شده است. به‌طورکلی خودروهای الکتريکی با قابلیت اتصال به شبکه خودروهايي هستند که قابليت اتصال به شبکه‌ی قدرت در نقاط تعریف‌ شده معينی را دارا هستند و از اين طريق می‌توانند در تبادل توان الکتريکی با شبکه‌ی قدرت شرکت نمايند. زیرساخت‌های فنی و مخابرات لازم به‌منظور بهره‌برداری بهينه از اين خودروها می‌بايست فراهم باشد. این خودروها دارای این قابلیت هستند که در بعضی از ساعات شارژ و در ساعاتی دشارژ گردند. بنابراین این خودروها می توانند در یک بازی همکارانه در کنار منابع بادی مورد بهره¬برداری قرار گیرند. علاوه بر این و با توجه به اینکه در سیستم قدرت هوشمند، علاوه بر منابع سمت تولید، منابع سمت مصرف نیز این قابلیت را دارند که در بازار برق شرکت کرده و در تسویه قیمت بازار سهیم باشند، لذا در این پایان نامه نیز تأثیر راه کارهای مدیریت مصرف نیز در نظر گرفته‌شده است. برای اجرایی کردن این راه کار بار مشترکین به‌صورت الاستیک در نظر گرفته‌شده و بار تابعی خطی از قیمت برق می باشد. واژه های کلیدی: منابع تولیدپراکنده بادی، برنامه ریزی بهره برداری، خودروهای برقده قابل اتصال به شبکه، راه کارهای مدیریت مصرف

 استخراج الگوریتم های آشکارسازی چند کاربره متمرکز و غیر متمرکز و مقایسه کارایی آن ها

بررسی و استخراج الگوریتم های آشکارسازی چند کاربره متمرکز و غیر متمرکز و مقایسه کارایی آن ها
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 98 صفحه
چکيده
در این پایان نامه، به بررسی روش های مورد استفاده متداول برای آشکارسازی اطلاعات در سیگنالهایی می پردازیم که برآیند سیگنال هایی هستند که کاربران مختلفی در یک سیستم مخابراتی چند کاربره ارسال نموده اند. با توجه به ماهیت این مسئله، آن را به دو بخش اصلی می توان تقسیم نمود: آشکارسازی اطلاعات ارسالی تمامی کاربرانی که سیگنال ارسالی آن ها در سیگنال برآیند دریافتی موجود است، که از آن به عنوان آشکارسازی متمرکز یاد می شود و هم چنین آشکارسازی اطلاعات ارسالی یک کاربر خاص مطلوب از میان کاربرانی که سیگنال ارسال نموده اند که به عنوان آشکارسازی غیر متمرکز شناخته می شود. در این پایان نامه روش های متداول از هر دو نوع آشکارسازی مورد بررسی قرار می گیرد. در مورد اول آشکار ساز بهینه را بررسی می نماییم هم چنین به بررسی آشکارسازی کروی برای پیاده سازی آن می پردازیم. سپس به بررسی روش های زیر بهینه می پردازیم و آشکارساز ناهمبسته کننده  ، آشکارساز کم ترین میانگین مربع خطا ، آشکارساز ماتریس بالامثلثی و آشکارساز V-BLAST را معرفی می نماییم. در مورد دوم نیز، گیرنده های وفقی را مورد بررسی قرار می دهیم که با در یافت رشته های آموزشی   عملیات آشکارسازی را انجام می دهند. هم چنین به معرفی روش های متداول برای آشکارسازی کور این گونه سیگنال ها می پردازیم که در آن نیازی به دریافت رشته های آموزشی نباشد. در مورد اخیر، به ارائه روشی خواهیم پرداخت که با توجه به ماهیت وفقی آشکارسازهای کور معرفی شده با استفاده از روش کنترل فازی  برای تعیین مناسب اندازه پله   معرفی کرده ایم که منجر به بهبود عملکرد آشکار سازی کور معرفی شده می گردد.       

 بررسي و شبیه سازی و مقایسه روش هاي کالیبراسیون آرایه

بررسي و شبیه سازی و مقایسه روش هاي کالیبراسیون آرایه
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 299 صفحه

چکیده
دراین پایان نامه به مطالعه و بررسی روشهای کالیبراسیون آرایه و شبیه سازی و مقایسة عملکرد تعدادی از آنها پرداخته می شود. کالیبراسیون آرایه عبارت از تنظیماتی به منظور جبران اثراتی مثل تغییر مکان، تغییر دما، تغییر مشخصات آنتن و…. می باشد. با استفاده از کالیبراسیون آرایه، ما به تصحیح مدل پاسخ آرایه برای خطاهایی که به واسطه چندین نقص به وجود می آید می پردازیم، که این نقصها می تواند شامل، خطای فاز یا گین گیرنده، عدم تعادل بین کانال های  I و  Q، کوپلینگ متقابل یا عدم اطمینان از مکان المانها باشد. در هنگام بررسی عملکرد الگوریتم های کالیبراسیون آرایه، از جهت یابی با استفاده از الگوریتم میوزیک به منظور مقایسة دقت جهت یابی و قدرت تفکیک پیش از کالیبره کردن آرایه و پس از آن استفاده خواهد شد.
واژگان کلیدی: کالیبراسیون، پردازش آرایه ای، الگوریتم های کالیبراسیون مکانی و گین و فاز 

 بررسي عملكرد و شبيه ‏سازي سيستم‏هاي ناوبری CVOR و DVOR در كانال‏هاي چند مسيری

بررسي عملكرد و شبيه‏سازي سيستم‏هاي ناوبری CVOR و DVOR در كانال‏هاي چند مسيری
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 132 صفحه

چکیده
     سامانه ناوبری VOR یک سامانه ناوبری رادیویی می‌باشد که دارای کاربردهای تاکتیکی و غیرتاکتیکی می‌باشد و به دو نوع CVOR و DVOR ساخته شده است. این سامانه با تعیین موقعیت (سمت) وسیله پرنده نسبت به فرستنده ایستگاه زمینی بطور وسیعی در سرویس‌های هوایی نظامی و غیرنظامی در اکثر کشورهای دنیا استفاده می‌شود. سامانه ناوبری VOR در محدوده فرکانسی VHF از ۰/۱۰۸ مگا هرتز تا ۹۵/۱۱۷ مگا‌هرتز در قالب ۲۰۰ کانال کار می‌کند. تفاوت CVOR و DVOR تنها در ساختار آنتن ایستگاه زمینی می‌باشد، زیرا گیرنده و رابطه سیگنال ارسالی از فرستنده‌ی هر دو سیستم یکسان می‌باشد. آنتن فرستنده از دو قسمت اصلی sideband وCarrier  برای ارسال دو سیگنال ۳۰ هرتز می‌باشد. عملکرد سامانه VOR بدین صورت است که اطلاعات سمت را از اختلاف فاز دو سیگنال ۳۰ هرتز مرجع و فاز متغیر استخراج می‌کند. اختلاف فاز برای هر موقعیت هواپیما، متفاوت می‌باشد. بعبارت دیگر اختلاف فاز دو سیگنال ۳۰ هرتز بسته به موقعیت هواپیما بطور خطی تغییر می‌کند. دو سیگنال ۳۰ هرتز تحت مدولاسیون آنالوگ از ایستگاه زمینی ارسال می‌شوند. در پرواز، هواپیما این دو سیگنال را با سیگنال انعکاسی ناشی از سطح زمین، کوه و موانع نزدیک مانند آشیانه هواپیما و ساختمان دریافت می‌کند. سیگنال‌های چندمسیری باعث اختلال در آشکار‌سازی اختلاف فاز دو سیگنال ۳۰ هرتز در گیرنده VOR می‌شوند. هدف پایان‌نامه بررسی اثرات پدیده‌ چندمسیری بر سامانه CVOR و DVOR و مقایسه آنها از طریق مدل‌سازی و شبیه‌سازی سیستمی می‌باشد. در این خصوص اثرات پدیده چندمسیری بر سامانه‌های رادیویی، مدل‌سازی کانال مخابرتی، عملکرد ایستگاه زمینی و استخراج سیگنال ارسالی و شبیه‌سازی گیرنده مورد بررسی قرار گرفته است. سپس بطور خاص به بررسی کارایی سامانه VOR در شرایط چندمسیری پرداخته خواهد شد. در این پایان‌نامه سامانه‌های ناوبری CVOR و DVOR در شرایط چندمسیری مقایسه و تفاوت آنها در سناریو واقعی با وجود موانع بررسی شده است.

 بررسی تاثیرصاعقه بر قابلیت اطمینان خطوط انتقال نیرو

بررسی تاثیرصاعقه بر قابلیت اطمینان خطوط انتقال نیرو
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 142 صفحه

 
چکیده
اضافه ولتاژها یکی از مهمترین عوامل مخرب و تهدید کننده  عایق تجهیزات شبکه قدرت  بوده و اغلب باعث ایجاد وقفه در سرویس دهی و کاهش کیفیت توان و قابلیت اطمینان سیستم می شوند.ا ضافه ولتاژهای گذرا  ناشی از صاعقه در سیستم قدرت  خیلی رایج تر و خطرناک تر بوده و از اهمیت  بیشتری در هماهنگی  عایقی  سیستم برخوردار می باشند.   بنا بر این  در این پایان نامه به ارزیابی  مسائل مختلفی در خصوص اضافه ولتاژهای صاعقه  در یک سیستم ۴۰۰ کیلو ولت  با خطوط هوایی و خط با عایق گازی Gil))با استفاده از نرم افزار EMTP RV پرداخته شده است.در این پایان نامه  مطالعه جامعی برای بررسی مسائل مختلف در خصوص  اضافه ولتاژهای صاعقه انجام گرفته است  از جمله :موج اصلی و برگشتی صاعقه ، عملکرد خطوط هوایی و خط با عایق گازی در اثر موج های صاعقه ، برسی اضافه ولتاژهای صاعقه ناشی از برخورد صاعقه به دکل یا سیم زمین و برخورد مستقیم صاعقه به سیم های فاز ، تاثیر ساختار و ابعاد دکل در ایجاد این اضافه ولتاژها ،طراحی سیستم زمین دکل ها و تکنیک  های مدل  سازی  آن،ویژگی های خاک و تاثیر نصب برقگیرها  درمکان های مختلف،در نهایت با  معرفی و تعیین پارامترهای موثر  در ایجاد اضافه ولتاژها ، استراتژی های کمک کننده ای معرفی شده است.  
واژگان کلیدی :EMTP RV ، اضافه ولتاژ صاعقه ، قابلیت اطمینان، جرقه برگشتی ،  برقگیر ،خطوط هوایی و خط با عایق گازی 

راهکارهای مناسب جهت بهینه سازی مصرف انرژی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از الگوریتم ممتیک

بررسی راهکارهای مناسب جهت بهینه سازی مصرف انرژی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از الگوریتم ممتیک
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 99 صفحه

 
چکیده
یکی از چالش های مهم طراحی در شبکه های حسگر بی سیم (WSN)، طولانی کردن طول عمر سیستم (گره)  است، در حالیکه به کیفیت سرویس قابل قبولی برای کاربردها دست یافت. طولانی کردن عمر گره  با کاهش مصرف انرژی ارتباط مستقیم دارد . در WSN، هر گره حسگر با توان باتری کار می کند و در اکثر موارد مخصوصا در محیط های دور و خصمانه امکان شارژ مجدد و جایگزینی آسان نیست. به دلیل قابلیت های محدود گره های حسگر، معمولا مطلوب است که WSN باید با تراکم بالا گسترش یابد و بنابراین افزونگی می تواند برای افزایش و بهینه سازی طول عمر شبکه بکار گرفته شود. در این پایان نامه ابتدا به بررسی الگوهای تحقیق شده با هدف افزایش طول عمر شبکه های حسگر بی سیم ، می پردازیم سپس  یک الگوریتم بهینه سازی طول عمر و خود تثبیتی موثر برای تقویت طول عمر شبکه های حسگر بی سیم ، مطرح می کنیم. الگوریتم ما به دنبال ایجاد مقاومت با حفظ مجموعه ی لازم گره های در حال عمل و جایگزینی گره های خراب در صورت نیاز می باشد. برخی از نتایج تئوری و شبیه سازی را ارائه می کنیم که بطور کامل سودمندی الگوریتم پیشنهادی را نشان می دهند.
کلمات کلیدی : بهینه سازی طول عمر، شبکه های حسگر، الگوریتم قابلیت اطمینان خود تثبیت، توزیع وایبل

 
 

 بررسی الگوریتم‌های ‌مسیر‌یابی در شبکه‌های رادیوشناختی و ارائه روشی برای بهبود برون دهی شبکه

بررسی الگوریتم‌های ‌مسیر‌یابی در شبکه‌های رادیوشناختی و ارائه روشی برای بهبود برون دهی شبکه
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 130 صفحه

چکیده:
تکنولوژی رادیوشناختی برای اولین بار توسط دکتر Mitola در سال ۱۹۹۹ بیان شد و در سال‌های اخیر تحولی نو‌ظهور در زمینه ارتباطات رادیویی ایجاد کرده که می تواند با بکارگیری منابع طیفی موجودبه صورت هوشمندانه و مؤثر سرویس‌های بی‌سیم سریع‌تر و با قابلیت اعتماد بالاتر را فراهم آورد. البته این استفاده پویا از طیف، با پیچیدگی‌های بسیاری در زمینه طراحی پروتکل‌های ارتباطی در لایه‌های مختلف همراه است. در این پایان‌نامه مطالعات انجام شده پیرامون روش های مسیر‌یابی کارا در شبکه‌های رادیو‌شناختی و ایدههای اساسی که منجر به ارائه این الگوریتم‌ها گردیده، را بررسی نموده ایم. با توجه به کاستی‌های موجود در طرح‌های پیشین و همچنین عوامل مؤثر در یک طراحی بهینه به استخراج یک الگوریتم مسیر‌یابی کارا برایCRAHN  بر مبنایAODV  می پردازیم که از دو تکنیک ارسال‌های چند‌کاناله و چند‌مسیره برای مقابله با فعالیت متغیر با مکان و فرکانسPU ‌ها بهره می‌برد. در این روش با آگاهی از تغییرات توپولوژی شبکه، اطلاعات محلی مرتبط با حفره‌های فرکانسی و مشخصه‌های آماری الگوی عملکرد  ‌‌‌‌PU‌ها به انتخاب بهترین بخش از پهنای باند می‌پردازیم. همچنین متریک بهبود‌دهنده برون‌دهی را به منظور افزایش هر چه بیشتر راندمان با استراتژی انتخاب کانال مناسب ترکیب می کنیم. در ادامه شبیه‌سازی واقع‌گرایانه‌ای برای شبکه‌های رادیو‌شناختی اقتضایی ارائه شده‌است و مدلی واقعی و انعطاف‌پذیر از فعالیت کاربران اولیه و نیز چرخه رادیو‌شناختی (تشخیص، تحرک و به‌اشتراک‌گذاری طیفی) که توسط هر SU  انجام می‌پذیرد، پیاده‌سازی گردیده‌است. همچنین این ضمیمه امکان تبادل داده‌های میان‌لایه‌ای میان پروتکل‌های لایه‌های مختلف شبکه را فراهم می‌آورد. ایده‌های مربوط به روش پیشنهادی از طریق نرم‌افزار  NS2 بررسی شده است .شبیه‌سازی‌ها بهبود قابل ملاحظه‌ای را در جهت افزایش راندمان انتها به انتها نسبت به روش‌ پیشین نشان می‌دهد.
کلمات کلیدی:تکنولوژی رادیوشناختی، CRAHN، الگوریتم مسیریابی، تکنیک ارسال های چندگانه
ام پی فایل - مرجع خرید ارزان پایان نامه تبلیغات شما

کدهای اختصاصی