close
تبلیغات در اینترنت
فیلم و کتاب دات آی آر - 92
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقاله فنی مهندسی
  • مهندسی برق ، الکترونیک ، مخابرات
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی منابع طبیعی
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی شیلات
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مواد
  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی تاسیسات
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی نفت
  • محیط زیست
  • جوشکاری
  • پاورپوینت و اسلاید فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • گزارش کارآموزی فنی مهندسی
  • مهندسی کامپیوتر (سخت افزار - نرم افزار)
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • صنایع غذایی
  • حسابداری
  • مدیریت
  • پایان نامه و مقاله علوم انسانی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • جغرافیا
  • جهانگردی
  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • روانشناسی و علوم تربیتی
  • ادبیات فارسی
  • علوم سیاسی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت روابط عمومی
  • احکام و معارف اسلامی
  • هنر
  • گرافیک
  • موسیقی
  • صنایع دستی
  • تاریخ
  • بیمه
  • پایان نامه و مقاله علوم پایه
  • زیست شناسی
  • زمین شناسی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پزشکی
  • فیزیک
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • جزوات دانشگاهی
  • جزوات دروس مشترک دانشگاهی
  • جزوات مهندسی برق
  • جزوات مهندسی مکانیک
  • جزوات مهندسی عمران
  • جزوات رشته حسابداری
  • جزوات مهندسی فیزیک
  • جزوات مهندسی معماری
  • جزوات مهندسی ریاضی
  • جزوات مهندسی صنایع
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات مهندسی کامپیوتر و IT
  • جزوات رشته زمین شناسی
  • جزوات رشته روانشناسی
  • جزوات مهندسی مخابرات
  • جزوات رشته مدیریت
  • جزوات تربیت بدنی
  • جزوات حقوق
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • جزوه دستنویس و ترجمه درس داده کاوی - دکتر مجید خلیلیان (یکشنبه 22 بهمن 1396)
  • پاورپوینت راهنمای استفاده از نرم افزار weka (یکشنبه 22 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی: یک مطالعه تطبیقی از الگوریتم اجتماع زنبور مصنوعی (یکشنبه 22 بهمن 1396)
  • ارائه روشي براي ذخيره سازي امن داده ها در رايانش ابري (یکشنبه 22 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی: عوامل تأثیرگذار در انتخاب نرم افزار به عنوان یک سرویس مبتنی بر وب معنایی (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی: پردازش موازی گراف های بزرگ (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • Opportunities and challenges for cage culture in the Caspian sea (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی:ترکیب خدمات محاسبه‌ ابری: یک بررسی سیستماتیک سازمان یافته (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی:مروری بر مسئله امنیت در اینترنت اشیا (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی: نظریه های مدیریت دولتی توسعه هایی در نظریه مدیریت دولتی (چهارشنبه 18 بهمن 1396)
  • پایان نامه نحله و اجرت المثل از منظر فقه و حقوق ایران (سه شنبه 17 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی:مواد و روش ها برای افزایش عملکرد جستجو برای رمزگذاری پایگاه داده ها (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی:کاربرد شبکه های اجتماعی و تکنولوژی وب معنایی در مهندسی نرم افزار (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • قابلیت اطمینان میکروالکترونیکی-الگوریتم های موازی برای پیدا کردن نمونه های بزرگ (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی : چارچوبی برای انتقال مجموعه داده های رابطه ای به NoSQL (یکشنبه 15 بهمن 1396)

  • نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 102 صفحه

    پروژه حاضر با بهره گیری از روش نگارش صحیح و استفاده از منابع معتبر، کاملترین و جامع ترین پروژه در ایران می باشد.


    چکیده
    هدف از تحقیق حاضر بررسی ژنراتورهای القایی از دو سو تغذیه DFIG تحت خطا می باشد.ایراد اصلی توربین هاي بادي مجهز به ژنراتور القایی از دو سو تغذیه عملکرد آن ها در طـی بـروز اتصـال کوتاه در شبکه می باشد. در این پروژه یک روش جدید براي عملکرد بی وقفـه تـوربین بـادي مجهـز بـه ژنراتور القایی از دو سو تغذیه در طی بروز خطا در شبکه ارایه شده است. یک محدود کننده جریان خطـا به طور سري با مدار روتور قرار می گیرد، در طی بروز خطا محدود کننده جریان یک سلف بـزرگ را وارد مدار روتورمی کند تا از افزایش جریان در مدار روتور جلوگیري کند. هنگامی که خطا رفع شد سلف نیز از مدار روتور خارج می شود. همچنین از یک STATCOM براي تامین توان راکتیو مورد نیـاز در حالـت دائمی و درطی بروز خطا استفاده شده است. صحت و عملکرد روش با شبیه سازي سیستم قـدرت نمونـه در محیط نرم افزار PSCAD/EMTDC تایید می شود.
    کلید واژه: ژنراتورهای القایی، تـوربین بـادي، DFIG، STATCOM.

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 42 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی برق – مخابرات

    عنوان:تصویربرداری با امواج میلیمتری در شرایط بد جوی مانند مه، ابر، طوفان های شن و…

    چکیده

    تصویربرداری رادیومتری امواج میلیمتری غیرفعال سال های زیادیست که شناخته شده است. تحقیقات انجام شده در دهه های هفتاد و هشتاد به وضوح حسن شبیه سازی با این روش را نشان داده است. طول موج کوتاه امواج میلیمتری به همراه خصوصیات خوب انتشار در جو باعث شده آنها بهترین فرکانس برای تصویربرداری در مه، ابر، دود، طوفان های شن و دیگر شرایط با دید کم باشند. بهترین انتشار در محدوده فرکانس 35 تا 94 گیگاهرتز و 140 تا 220 گیگاهرتز اتفاق می افتد. فایده فرکانس پایین تر انتشار بهتر است در صورتی که فرکانس بالاتر، سیگنال و کیفیت بهتری می دهد. عواملی پیشرفت کامل در سیستم های تصویربرداری را محدود کرده است. مخصوصا محدودیت هایی که به دلیل حساسیت گیرنده و قیمت و بزرگ بودن روزنه دوربین وجود دارد. تکنولوژی امروز می تواند این محدودیت ها را برطرف کرده و سیستم های مختلفی بسازد که برای امور متنوعی مفید باشند. سنسورهای تصویربرداری امواج میلیمتری غیرفعال، تشعشع جسم سیاه که به طور طبیعی از منظره تصویربردای شده منتشر می شود را اندازه می گیرند. مشابه یک دوربین مادون قرمز، یک رادیومتر امواج میلیمتری غیرفعال، یک گیرنده امواج الکترومغناطیسی که البته انرژی الکترومغناطیسی را مانند یک رادار منتقل نمی کند. این مشخصه آخر یکی از فواید مهم سنسورهای تصویربرداری امواج میلیمتری غیرفعال هواپیما در سیستم های تصویری مرکب و یا بهبود یافته می باشد.

    مقدمه

    تصویربرداری با امواج میلیمتری غیرفعال یک روش ایجاد تصویر به وسیله آشکارسازی غیرفعال از موج میلیمتری که به طور طبیعی از یک منظره منعکس می شود می باشد. این گونه تصویربرداری چندین دهه است که انجام می شود یا حتی بیشتر اگر تصویربرداری رادیومتری از طریق اندازه گیری امواج مایکروویو را نیز به حساب بیاوریم. استفاده از سنسورهای جدید در حوزه امواج میلیمتری، تولید تصویر موج میلیمتری غیرفعال با کیفیت تصاویر نور مرئی را ممکن ساخته است و باعث ایجاد علاقه در این زمینه گردیده است. این علاقه تا اندازه ای به دلیل تمایل به گرفتن عکس در طول روز و شب، هوای صاف یا شرایط با دید کم مانند غبار، مه، ابر، دود یا طوفان های شن و حتی در مواردی که اختفا مهم است، می باشد.

    محدوده وسیع تصویربرداری نظامی که از قابلیت تصویربردای در شرایط با دید کم سود خواهد برد، توأم با پوشیده و مخفی ماندن ذاتی آن شامل نظارت، دقت در تشخیص هدف، ناوبری، فرود هواپیما، سوخت گیری در هوای ابری، تجسس و نجات، آشکارسازی فلز در محیط ناوبری و نظارت بندر در مه و به طور مشابه، تعدادی از امور کشوری مانند فرود هواپیمای تجاری در مه، عملکرد هواپیما در مه، مراقبت بندر، کنترل ترافیک بزرگراه در مه و آشکارسازی تسحیلات پنهان شده در فرودگاه ها و دیگر مکان ها نیز از دیگر کاربردهای امواج میلیمتری غیرفعال به شمار می آیند.

    امواج میلیمتری غیرفعال می توانند از میان مه، ابر، دود و… عبور کنند. بنابراین می تواند در هر آب و هوایی مورد استفاده قرار گیرد.

    همیشه مه و شرایط با دید کم مزاحم هواپیمایی شده است. تصادفات مربوط به مه زیاد است و بلند شدن و فرودهای لغو شده به دلیل مه و شرایط با دید کم ضرر اقتصادی مهمی بر خطوط هوایی و بر پست و هواپیمایی عمومی داشته است. امواج میلیمتری خصوصیات انتشاری خوبی در هوا دارند و وقتی به منظور نشان دادن منظره روبرو بکار می روند، فاصله فضایی مناسبی را تحت پوشش قرار می دهند. دوربین های مرکزی امواج میلیمتری غیرفعال، سنسورهایی هستند که در آینده وسایل مفید و یا راه حلی در تکنولوژی فرود آمدن و بلند شدن هواپیما تحت شرایط بد جوی خواهند بود. آنها می توانند تصویر رادیومتری، مشابه تصاویر نور مرئی به صورت همزمان تا 30 هرتز تولید کنند. گروهی که گسترش و تولید این تکنولوژی چه از نظر سخت افزار و چه از نظر چگونگی عملکرد سیستم را بررسی می کند، به نام TRW شناخته می شود.

    یک دوربین موج میلیمتری غیرفعال با پهنای باند زیاد می تواند در هلیکوپتر مورد استفاده قرار گیرد. انتقال اتمسفری در مه و باران در مورد امواج میلیمتری بسیار بیشتر از امواج مادون قرمز و نور مرئی می باشد. این مشخصه باعث می شود که امواج میلیمتری برای تصویربرداری در شرایط بد جوی مورد استفاده قرار گیرند. این روش براساس تصویربرداری مستقل می باشد و می تواند در محیط هایی که برای رادار، پردازش اطلاعات تصویر مشکل است به کار برده شود.

    برخلاف سنسورهای طول موج نور مرئی و مادون قرمز، سنسورهای امواج میلیمتری غیرفعال به طول موج های بسیار کوچک حساس می باشند. در نتیجه آنها می توانند، در میان چیزها و اشیایی که نور نمی تواند از آنها عبور کنند و آنها را تار می بیند مانند چرم و الیاف نساجی عبور کند. علاوه بر این، انرژی تشعشع شده از اشیاء در این طول موج ها ده برابر طول موج مادون قرمز می باشد. بنابراین سنسورهای امواج میلیمتری غیرفعال در آشکارسازی اجسام پنهان شده و اشیای پلاستیکی و فلزی و… که احتمالا در فرودگاه، راه آهن یا ایستگاه های اتوبوس، وقایع ورزشی، اجتماعات عمومی یا در امور نظامی و دولتی مخفی و یا قاچاق می شوند مفید باشند.

    در اینجا به بررسی مشخصه فرکانسی امواج میلیمتری، نور مرئی و امواج مادون قرمز پرداخته و انتشار این امواج در شرایط بد جوی نظیر غبار، مه، ابر، دود یا طوفان های شن را با یکدیگر مقایسه می کنیم. سپس اصول تصویربرداری توسط امواج میلیمتری و همچنین طرز کار یک دوربین تصویربرداری موج میلیمتری غیرفعال شرح داده می شود. در پایان کاربردهای مختلف و متنوع تصویربرداری با استفاده از امواج میلیمتری و به خصوص مورد استفاده آن در صنعت هواپیمایی بیان می گردد.

    تعداد صفحه : 72


    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 82 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    معلولیت دگرگونیهایی از نظر آناتومی و فیزیولوژی در بدن فرد ایجاد می کند که در یک مقطع شخص بیمار محسوب می شود ولی بعد از درمان، علی رعم داشتن ضایعه، باید تا حد امکان زندگی طبیعی داشته باشد. وسایل کمکی در این بین نقش مهمی دارند. از جمله این وسایل کمکی، صندلی چرخدار است که در صورت استفاده و تجویز درست، وسیله مناسبی برای دادن کمکهای حرکتی به افراد معلولیت دار بوده و به آنها در انجام امور شخص تا حد زیادی استقلال می دهد. صندلی چرخدار دارای انواع و اقسام مختلفی است که بسته به نوع و میزان معلولیت فرد و شرایط دیگر تجویز می شود. [۱]. صندلی های  چرخدار در یک سیستم تقسیم بندی به دو گروه که در یکی نیروی محرکه توسط انسان و در دیگری از طریق یک موتور سوختی یا الکتریکی تأمین می گردد. هدف در این پروژه طراحی و ساخت صندلی چرخدار الکتریکی می باشد. صندلی چرخدار الکتریکی نخستین بار در اوایل قرن بیستم اختراع شد [۲]. اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت مصرف عمومی پیدا نکرد. در دهه ۱۹۴۰ استفاده از باتری اتومبیل و موتورهای استارتر، امکان ساخت صندلیهای ساده تری را فراهم کرد. البته سیستم های اولیه فقط با یک سرعت حرکت می کردند. کمی بعد با استفاده از روشهای مکانیکی مثل کلاچ، امکان کنترل سرعت برای صندلیها ایجاد شد. از دهه ۱۹۶۰ به بعد استفاده از ترانزیستور دو قطبیدو طراحی کنترل کننده های سرعت ایمنی صندلیها بسیار بالا رفت. در حال حاضر از ماسفت قدرت برای کنترل سرعت موتورهای DC در صندلی چرخدار الکتریکی استفاده می شود. علی رغم سابقه زیاد صندلی چرخدار الکتریکی در دنیا، این وسیله تاکنون در ایران ساخته نشده است. هدف پروژه آغاز گاهی در این مسیر می باشد. البته وسیله ای که ساخته شد در ظاهر یک صندلی چرخدار الکتریکی نیست ولی با توجه به مطالعات و بررسی های انجام شده، می توان در زمانی کوتاه روشهای به کار رفته در این پروژه را برای ساخت صندلی چرخدار الکتریکی عملی به کار برد. در فصل دوم توضیحاتی کلی در مورد صندلی چرخدار و مشخصات آن از نظر ابعاد، استحکام و غیره آورده شده است. در تجویز صندلی چرخدار نکات متعددی باید در نظر گرفته شود که وزن، ابعاد صندلی و چرخها از آن جمله است. صندلی چرخدار از چند جزء اصلی تشکیل شده است که شامل سیستم نگهدارنده بدن، سیستم رانش، چرخها و اسکلت بدنه می باشد [۱۴]. در این فصل در مورد مشخصات صندلیهای چرخدار الکتریکی و نکاتی که در طراحی آنها باید مد نظر قرار داد، توضیح داده شده است. از جمله این نکات مهم حداکثر سرعت، شیب مسیر، نحوه اتصال موتور و باتریها به صندلی و منبع تغذیه است. صندلی چرخدار الکتریکی را می توان با روشهای دستی و در صورتی که ممکن نباشد با روشهای غیر دستی کنترل نمود. از روشهای کنترل غیر دستی می توان کنترل چانه کنترل زبان لبها یا دندان، کنترل بر اساس دمیدن و مکیدن کنترل صوتی نام برد.

    مراجع

    [۱] Rory A. Cooper , “Stability of a wheelchair Controlled by a Human Pilot” , IEEE Trasactions on Rehabiliation Engineering, Vol. 1, No. 4, December 1993, pp. 195-205

     [۲] Rory A. Cooper, “Intelligent Control of Power Wheecharis” , IEEE Engineering In Medicine and Biology, Jul /August 1995, pp. 423- 431

    [۳] Bimal K. Bose, “Power Electronics- A Tecnology Review”, Proceedings of the IEEE, Vol. 80, No. 8, August 1992, pp. 1303- 1334

    [۴] Muhammad H. Rashid, power Electronics, Circuits, Devices and Applications. En glewood Cliffs, NJ: Printice Hall, 1993

    [۵] E. W. Ott, Noise Reduction Techniques In Electronic systems, New York: Wiley, 1976

    [۶] Abrahim I. Pressman, Switching Power Supply Design, Mc Graw – Hill Inc. , 1992

    [۷] James H. Aylor, Alfred Thieme and Barry W. Johnson, “A Battery State of Charge Indicator For electric Wheelchairs”, IEEE Transactions on Industria Electronics, Vol. 39. 5, October 1992

    [۸] C.C.Chan, “An Overview Of Electric Vehicle Technology” , Procedings of the IEEE, Vol. 81, No. 9, September 1993, pp. 1236- 1247

    [۹] Daniel A. Genneau, Electric Vehicles, New York, N. Y. : Glenco, 1984

    [۱۰] Austin Hughes, Electric Motors And Drives , Oxforx, Boston : newves, 1993

     [۱۱] مهرداد عابدی، محمد تقی نبوی، ماشینهای الکتریکی؛ تحلیل، بهره برداری و کنترل ، چاپ اول ۱۳۷۲ صفحه ۲۱۹-۲۱۲

    [۱۲] محمد حیرانی اصفهانی، کنترل میکروپروسسوری دور  موتور DC به منظور کاربرد در سیستمهای حمل و نقل، پایان نامه کارشناسی ارشد، داشنکده برق، داشنگاه صنعتی شریف، ۱۳۷۰

    [۱۳] فریدون اکبری، بررسی اثرات رانش ویلچر بر مفصل شانه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف، شهریور ۱۳۷۰

    [۱۴] علی رضا کشاورز، بررسی عوامل موثر بر رانش ویلچر، پایان نامه کارشناسی ارشد، داشنگاه تربیت مدرس، ۱۳۷۰

    [۱۵] بهنام رضایی، مروری بر تکنولوژی باتریها، سمینار کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شریف، ۱۳۷۳


    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 49 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 120 صفحه
    چکیده
    امروزه کنترل موتورهای القایی به دلیل مزایای زیاد این موتورها نسبت به موتورهای جریان مستقیم روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد.
    در این پایان نامه روشهای مختلف کنترل دور و گشتاور موتورهای القایی و کاربردهای آن مورد بررسی قرار گرفته است.
    در فصل اول مدارهای موردنیاز برای کنترل موتورهای القایی شامل مدارهای فرکانس متغیر که خود شامل اینورتورهای منبع ولتاژ، اینورتورهای منبع جریان می باشند معرفی و بررسی شده اند.
    در فصل دوم روش های مختلف کنترل موتورهای القایی مورد بحث قرار گرفته است. در ابتدا اصول کنترل دور و سپس روشهای مختلف کنترل v/f ثابت کنترل لغزش و کنترلهای برداری مورد بحث قرار گرفته است.
    در فصل سوم به روشهای مکانیکی و الکتریکی کنترل دبی در پمپها پرداخته ایم و با مقایسه هر دو روش الکتریکی و مکانیکی به این نتیجه می رسیم که استفاده از روش الکتریکی مناسبتر است.
    در فصل چهارم به کاربردهای AC درایوها در پمپ های آبیاری و آبرسانی ، انواع روشهای مختلف بکارگیری کنترل دور برای پمپ مورد بررسی قرار گرفته است.
    در فصل پنجم صرفه جویی انرژی در موتورهای القایی از طریق استفاده از کنترل دور و انواع روشهای افزایشی راندمان، گشتاور و ضریب قدرت مورد بررسی قرار گرفته است.
    کلید واژه : مبدل ، AC  ، DC  ، اینورتر ، موتورهای القایی، فرکانس ، منترل ، انتقال ، پمپ ، راندمان

    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 45 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    چکیده

    در یک شبکه حسگر که یک سیستم توزیع شده فراگیر است، یکی از موارد مورد بحث همگام‌سازی ارتباطات است. یکی از عمده وظایف همگام‌سازی فرآیند‌ها، انحصار متقابل است. الگوریتم‌های جدید ارایه شده در مقایسه با الگوریتم‌های قدیمی با عدالت بیشتری عمل می‌نمایند. در این پایان‌نامه یک مدل با استفاده از شبکه‌های عصبی رقابتی برای انحصار متقابل توزیع شده ارایه می‌دهیم. نشان داده می‌شود که برچسب‌های زمانی، زمان اجرا و دیگر پارامترهای موثر بوسیله شبکه‌های عصبی رقابتی پیش‌بینی شده و مدل می‌تواند بصورت تحلیلی مشکلاتی که در ناحیه بحرانی اتفاق می‌افتد را حل نماید. مدل می‌تواند با استفاده از روش‌های همینگ و هاپلفیلد به جهت پیش‌بینی اثرات آن شبیه‌سازی شده و نمودارهای سرعت و دقت آن مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گیرد. مدل شرح داده شده می‌تواند اطلاعات سیستم را کاهش دهد و با سیستم‌های یادگیری اولویت سازگار باشد. بنابراین، این امکان وجود دارد که با استفاده از شبکه‌های عصبی رقابتی بعنوان یک الگوی سیستم توزیع‌شده موارد قابلیت اطمینان، تحمل‌پذیری خطا و دسترسی به انحصار متقابل و مدیریت ناحیه بحرانی را بهینه نماییم. بنابراین روش جدید ارایه شده تحمل‌پذیری خطا را افزایش داده و الگوریتم‌های متمرکز و توزیع شده می‌توانند از آن استفاده نمایند و بر این اساس قابلیت اطمینان بیشتر می‌شود.

     کلمات کلیدی: شبکه‌های حسگر، سیستم توزیع شده، ناحیه بحرانی، انحصار متقابل، شبکه عصبی رقابتی، شبیه‌سازی، مدل‌سازی


    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 69 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

     چکیده

    روش معمولی که با پکر‌ها برخورد می‌کند، شامل مراحل زیر می‌شود:

    ۱. یک پکر را شناسایی کنید. برای شناسایی یک پکر، باید آن به یک گروه پکر اختصاص داده شود. انجام این کار به همین آسانی که به نظر می‌رسد نیست. پکرهای بسیاری وجود دارند که کد‌هایشان ثابت است، و با استفاده از رشته‌های ساده قابل شناسایی هستند. اما بسیاری پکر‌ها از کد چندشکلی برای تغییر ظاهرشان استفاده می‌کنند، و برخی از پکر‌ها عمداً از رشته‌های قلابی متعلق به سایر پکر‌ها یا کد کامپایلر استاندارد استفاده می‌کنند، تا برنامه شناسایی کننده را فریب دهند.

    ۲. یک پکر را تعیین هویت کنید. این مرحله فرا‌تر از شناسایی است. برای تعیین هویت یک پکر، باید آن را در یک نسخه موجود طبقه بندی کنید یا آن را به یک نسخه جدید اختصاص دهید. توانایی تعیین هویت یک پکر، برای آنپک کردن موفق ضروری است، زیرا ممکن است به اندازه کافی اعضای مختلفی در یک گروه وجود داشته باشد که آنپکر مخصوص یک عضو گروه نتواند برای عضوی دیگری از‌‌ همان گروه به کار برده شود.

    ۳. یک برنامه شناسایی کننده ایجاد کنید. دو مرحله قبلی معمولاً توسط یک انسان، یا برنامه‌هایی مانند برنامه‌های شبکه عصبی که در ارتباط با پکرهای اختصاص داده شده به گروه‌های شناخته شده آموزش دیده‌اند، انجام می‌شدند. این مرحله، در مقابل، نوشتن برنامه‌ای است که عملکردش فقط شناسایی آن گروه، و احتمالاً آن عضو مخصوص است.

    ۴. یک برنامه آنپکر ایجاد کنید. برخلاف برنامه شناسایی کننده، که هدفش فقط شناسایی پکر است، برنامه آنپکر در واقع اقدامات عکس پکر مربوطه را انجام می‌دهد، و باینری پک شده را تا حد ممکن به شکل اصلی آن، از جمله فراداده‌های آن مانند PE header برای باینری‌های Win32 ، بازیابی می‌کند.

    در این پژوهش بر اساس یک ایده جدید می‌خواهیم بدون استفاده از روش­های معمولی ذکر شده بتوانیم با جلوگیری از آن پک شدن پکر‌ها بدون حضور اشکال زدا‌ها روشی را ابداع نماییم. در این حالت با کمک شناسایی انواع رد پا‌هایی که یک اشکال زدا در محیطی که در آن حضور دارد می‌گذارد می‌توانیم با تغییر محیط به صورتی که نشانه‌های حضور بد افزار را نشان دهد از باز شدن بسته‌ای‌ها جلوگیری نماییم.


    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 46 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    باز کردن پنجره­ های خودرو سبب افزایش نیروی پسا و به تبع آن افزایش مصرف سوخت می­گردد. اگر سرنشین اتومبیل در سرعتهای بزرگراهی برای صرفه ­جویی در مصرف سوخت، کولر را خاموش کرده و پنجره‎ها را باز کند مصرف سوخت تغییر قابل ملاحظه­ ای نخواهد داشت.

    دانش آیرودینامیک به مطالعه اجسام متحرک در هوا و بررسی نیروهای بازدارنده وارد برآنها می­پردازد. از دیدگاه آیرودینامیک، وسایط نقلیه زمینی اجسامی در معرض جریان سیال می­باشند که در فاصله بسیار نزدیکی نسبت به سطح زمین قرارگرفته ­اند. شکل هندسی، چرخش جریان در داخل و زیر وسیله نقلیه و اختلاط آن با جریان آزاد، همچنین حرکت چرخشی چرخها باعث پیچیدگی مدلسازی جریان حول و داخل وسایط نقلیه زمینی می­گردد. جریان سیال بر روی اتومبیل و داخل آن کاملاً سه­ بعدی بوده و لایه مرزی نیز متلاطم است. باز کردن پنجره ­ها باعث افزایش نیروی پسا می­شود. در تحقیق حاضر حل عددی جریان به کمک یک کد تجاری برروی بدنه خودرو سمند و داخل آن در چهار حالت پنجره بسته، ۲پنجره­ جلو باز، ۲پنجره عقب باز و ۴پنجره باز آورده شده است. در اینجا نرم­افزار GAMBIT به عنوان پیش­پردازنده برای تولید شبکه و نرم­افزارFLUENT جهت حل جریان مورد استفاده قرارگرفته است. معادلات حاکم شامل معادلات پیوستگی و ممنتوم هستند که برای حل آنها از روش متوسط ­گیری رینولدز و برای مدل کردن جمله تنش رینولدز از مدل  و برای شبیه‎سازی ناحیه کنار دیوار از توابع دیوار استفاده می­شود. معادلات دیفرانسیل حاصل با روش حجم محدود به یک دستگاه معادلات جبری تبدیل گشته و با استفاده از الگوریتم SIMPLE حل شده ­اند. نتایج بدست آمده نشان می­دهند که در سرعت یکسان، پسا در حالت ۴پنجره باز دارای بیشترین مقدار بوده و در حالت ۲پنجره باز مقدار بیشتری نسبت به حالت پنجره بسته دارد. پس از حل عددی کانتورهای توزیع سرعت و فشار نمایش داده شده و میزان ضریب پسا در حالتهای پنجره باز و بسته محاسبه شده­ اند.


    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 99 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    عنوان : ادغام پویای ماشین های مجازی در مراکز داده

    فرمت فایل : DOC   قابل ویرایش به صورت ورد

    تعداد صفحات : 65

     امروزه برای پیاده سازی رایانش ابری از مراکز داده ای بزرگ استفاده می­کنند. مراکز داده­ای بزرگ از صدها میزبان محاسباتی و ده­ها سوئیچ و سایر تجهیزات شبکه تشکیل شده است که روزانه انرژی زیادی مصرف می­کنند بطوریکه پیش بینی می­شود که مصرف انرژی مراکز داده در سال 2020 به 139.8 تراوات در ساعت خواهد رسید. روش های مختلفی چون مدیریت ایستا و پویای ماشین­های مجازی و سیستم تنظیم خودکار فرکانس پردازنده برای کاهش انرژی ارائه شده است. در این پایان نامه برای کاهش انرژی مراکز داده دو الگوریتم مدیریت پویای ماشین­های مجازی و مدیریت سلسله مراتبی مراکز داده پیشنهاد شده است که نسبت به روش های قبلی، انرژی مصرفی میزبانان و سوئیچ­ها و میزان تخطی ازSLA را کاهش داده است.

    کلمات کلیدی: رایانش ابری، مرکز داده، ادغام پویای ماشین­ مجازی


    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 84 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

     بات نت (Botnet) یکی از مهم‌ترین تهدیدکننده امنیتی در چند سال اخیر شناخته‌شده است. گستردگی ارتباطات، به اشتراک‌گذاری منابع، حس کنجکاوی، کسب پول، جمع‌آوری اطلاعات و به دست آوردن ظرفیت منابع، انگیزه‌هایی برای ایجاد بات نت می‌باشند. بات نت‌ها توسط مهاجمان برای انجام دادن فعالیت‌های بدخواهانه و غیرقانونی، از راه دور کنترل می‌شوند. بات نت‌ها بسیاری از حملات خطرناک از قبیل جلوگیری از سرویس توزیع‌شده، هرزنامه، فعالیت‌های جعلی و غیره انجام می‌دهند. با توجه به معماری C&C بات نت‌ها تشخیص حملات آن‌ها نیز مشکل می‌شود معماری غیرمتمرکز و ترکیبی تشخیص این‌گونه بات نت‌ها را مشکل کرده است البته خوشبختانه بیشتر بات نت‌ها معماری متمرکزی دارند. ما در این پژوهش برای شناسایی بات نت‌ها از روش یادگیری دسته‌بندی ساده بیز استفاده کردیم تا یادگیری انجام و مدل برحسب آن ساخته شود و برحسب آن پیشگویی اینکه آیا میزبانی بات هست یا نه؟ انجام گیرید. این روش برخلاف روش‌های دسته‌بندی دیگر مانند درخت تصمیم و نزدیک‌ترین همسایه و... دارای پیچیدگی کمتر، اثبات بهینگی، حساسیت نداشتن به داده‌های نامتقارن و... دارا است و با یک سری پیش‌پردازش‌های دستی و انتخاب ویژگی به‌صورت هوشمند به بهینه شدن روش کمک کردیم درروش هوشمند از الگوریتم انتخاب ویژگی information Gain و نرم‌افزار Weka جهت انتخاب ویژگی مؤثر استفاده‌شده است که در ارزیابی‌ها نشان داده‌شده که فاز انتخاب ویژگی بر کارایی ساده بیز تأثیر دارد و باعث بهبود عملکرد ساده بیز می‌شود. برای ارزیابی روش پیشنهادی از مجموعه داده آماده Waledac, Storm و آزمایشگاه ترافیک اریکسون استفاده‌شده است؛ که در مقایسه‌ای که از روش پیشنهادی با الگوریتم KNN داشتیم، روش بیز دارای کارایی بیشتری ازنظر حساسیت به نسبت KNN دارا بود.

     واژه‌های کلیدی: بات نت (Botnet)، دسته‌بندی، ساده بیز


    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 80 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    چکیده :

    برون سپاري عبارت است از پيدا كردن ارائه دهندگان خدمت جديد و روش‌هاي جديدي كه بتوان با اطمينان تهيه مواد، كالاها، اجزاء و خدمات را به آنها واگذار نمود. در حقيقت در واگذاري يا برون سپاري، سازمان از دانش و تجربه و خلاقيت ارائه دهندگان خدمت جديدي كه قبلاً‌ استفاده نكرده بهره‌مند مي‌شود. این پژوهش به منظور بررسی تاثیر برون‌سپاری فرآیندهای سازمان امورمالیاتی برعملکرد آن باتوجه به مطالعه موردی مالیات برخودرو در استان کرمانشاه در نیمه اول سال ۱۳۹۳انجام گردید.پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی بوده و از حیث نحوه¬ی گردآوری داده ها، تحقیقی توصیفی ، از نوع پیمایشی است. این تحقیق از آن جهت کاربردی است که یافته¬های آن در حل مشکلات سازمان امورمالیاتی به کار گرفته می¬شود.و از آن جهت توصیفی هستند که متغیرها بر حسب وضع موجود مورد بررسی قرار می¬گیرند و متغیرهای تحقیق دستکاری نمی¬شوند.جامعه آماریِ این تحقیق، مؤدیان  و کارکنان سازمان امورمالیاتی کرمانشاه می‌باشد. پرسشنامه های طراحی شده میان این گروه ها توزیع و اطلاعات لازم جمع آوری ونظرات خبرگان و کارشناسان مالیاتی نیز گردآوری و یکپارچه گردیده است.نتایج حاصل ¬از این پژوهش نشان می‌دهند متغیر مستقل برون¬سپاری فرآیند ¬مالیات¬برخودرو دارای تأثیر 71 درصدی، برنامه ریزی مقدماتی دارای تأثیر 25 درصدی، تجزیه و تحلیل استراتژیک دارای تأثیر 49 درصدی، تحلیل هزینه دارای تأثیر 22 درصدی، مذاکرات دارای تأثیر 28 درصدی و الزامات پس از قرارداد دارای تأثیر 27 درصدی بر متغیر وابسته عملکرد سازمانی دارند. همچنین مشاهده گردید که همه این روابط از نوع مستقیم و مثبت می باشند. با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان اذعان داشت برون‌سپاری مالیات برخودرو در استان کرمانشاه تاثیر مثبت وبه سزایی در¬عملکرد سازمان امورمالیاتی کرمانشاه داشته است.


    ادامه مطلب و دانلود
    بازدید : 121 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    صفحات سایت
    تعداد صفحات : 408
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 4075
  • کل نظرات : 17
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 7
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 4,240
  • باردید دیروز : 4,377
  • گوگل امروز : 48
  • گوگل دیروز : 84
  • بازدید هفته : 4,240
  • بازدید ماه : 92,348
  • بازدید سال : 266,766
  • بازدید کلی : 6,120,492
  • نظرسنجی
    چه مطالبی در سایت قرار دهیم؟





    کدهای اختصاصی