تبلیغات شما تبلیغات شما

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 3972
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 7

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 2,323
    باردید دیروز : 1,887
    گوگل امروز : 36
    گوگل دیروز : 54
    بازدید هفته : 4,210
    بازدید ماه : 35,345
    بازدید سال : 794,636
    بازدید کلی : 6,366,159

آخرین فروش های موفق

دانلود پایان نامه بررسی مدار شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو

مشخصات مقاله:
عنوان کامل: بررسی شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۳۸

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه بررسی مدار شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو ” بدین شرح است:

این گزارش به تشریح عملکرد سوپاپ ترمز اتوماتیک به منظور شبیه سازی و تحلیل رفتار دینامیکی شیر می پردازد . هدف اصلی از تحلیل ، تعیین فشار دبی خروجی از شیر پر بر حسب زمان در وضعیتهای تلف کاری آن می باشد . بدین منظور لازم است تا ابتدا تشریح دقیقی از عملکرد و وضعیت سیستم ارائه گردد ، تا بر پایه آن بتوان مقادیر ورودی و خروجی را به هم مرتبط نمود . لذا لازم است تا ابعاد و اندازه های شیر اعم از اندازه مقاطع و حجم ها ، و نیز سایر مشخصات شیر ، نظیر ثابت فنرهای تعیین گردد .
بر اساس آنچه ذکر شد در این گزارش ابتدا به بررسی مدار کلی شیر ترمز اتوماتیک و جایگاه این شیر در ارتباط با سایر اجزا ترمز می پردازیم .  سپس مسیر و جریان هوا در ادامه شرحی بر عملکرد اجزا تشکیل دهنده ترمز اتوماتیک ارائه می گردد . در پایان ابعاد و اندازه های شیر ارائه می گردد .

بررسی رابطه بین اثربخشی دوره های یادگیری الکترونیکی مدیران و توانمندسازی آنان

فصل اول : طرح تحقیق

 

  • مقدمه

برای میلیونها اروپایی،یاد گرفتن مهارتهای‌ شغلی با ارزش،مقدمه بردن طلا در جنگ‌ حرفه‌ای بین شرکتهای اروپایی است. این‌ یادگیری را از طریق اینترنت به دست می‌آورند.

یادگیری الکترونیکی به عنوان یک روش‌ جدید که خیلی سریع و با کارآئی بالا این‌ مهارتهای جدید را یاد می‌دهد،خودنمایی می‌کند و یا به عبارتی یک روشی از یادگیری است که‌ تمام منابعی که در اختیار شما قرار می‌گیرد الکترونیکی است یعنی کلیه مطالب و موضوعاتی که یاد می‌گیرید روی پایگاههای‌ اطلاعاتی و یا به صورت نمایش عکس و پاورپوینت روی کامپیوتر ذخیره شده‌اند بیشترین شکل عمومی آن،محصولات آموزشی‌ کامپیوتری هستند مثل دیسکت‌های فشرده و نوارهای ویدیویی و شکل پیشرفته‌تر آن مبتنی بر وب است یعنی آموزش از طریق اینترنت.

آموزش الکترونیکی ثابت کرده است که‌ تا 25 درصد یادگیری را نسبت به کلاسهای درس‌ سنتی افزایش می‌دهد.در آموزشهای سنتی‌ به‌طور خلاصه تمرکز روی استاد است، که در حقیقت یک نوع آموزش‌ غیرفعال و یک سویه است،دانش از طریق استاد منتقل می‌شود،ممکن است از تکنولوژی‌ استفاده شود اما بخش اصلی برای یادگیرنده‌ نیست.ممکن است از رسانه‌های گوناگون‌ استفاده شود اما بیشتر از طریق صحبت کردن‌ مطالب منتقل می‌شوند.ولی دسترسی به‌ آموزشهای الکترونیکی از روی میل است.برای‌ رفتن به کلاس لازم نیست یادگیرنده‌ مسافرتی را انجام‌ دهد.آموزش می‌تواند کاملا انفرادی باشد. به عبارتی به شیوه‌ای که یادگیرنده‌ می‌خواهد و در زمانی که‌ تعیین می‌کند انجام خواهد شد. بنابراین می تواند هم در محل کار خود به انجم امورات جاری شغل خود و هم به یادگیری حرفه مورد نظر بپردازد.

این یعنی کار فرصتی برای یادگیری و یادگیری فرصتی برای بهتر کار کردن

 آموزش در سیستم یادگیری الکترونیکی کاملا فعال است و درصد زیادی از یادگیرندگان در بحثها و ارتباطات دوسویه مثل‌ اتاق گفتگو شرکت می‌کنند.تکنولوژی وب به‌ انها کمک می‌کند که به تمام منابع، اطلاعات جدید و برنامه‌های جدید دسترسی‌ داشته باشند و خیلی سریع آنها را تحت کنترل‌ درآورند.یکی از مزیتهای یادگیری‌ الکترونیکی شرکت در امتحانات به روش‌ مستقیم است. که به ارزیابی از سطح علمی فراگیر کمک می‌کند،با امتحانی که گرفته می شود نشان‌ می‌دهد که فراگیر نسبت به قبل چقدر پیشرفت‌ داشته‌است و یا اگر اولین بار است که امتحان‌ می‌دهد در چه سطحی است و از کجا باید درس را شروع کند تا مطالب برای وی تکراری‌ نباشد.از دیگر ابزارهای آموزش الکترونیکی‌ شرکت در کنفرانس الکترونیکی است این‌ تکنولوژی اجازه می‌دهد که یادگیرنده از فایلهای‌ صوتی بزرگ همزمان با نشان دادن برنامه‌ پاورپوینت استفاده کند.

به‌طور خلاصه تمام سدهای کلاس درس‌ سنتی شکسته می شود.برخلاف آموزش سنتی(کلاس درس) آموزش الکترونیکی به شیوه خودش دوره‌ها را به صورت آموزشهای غیر هم‌زمان از طریق‌ کلاسهای مجازی زنده کامل می‌کند و هرگز شخص یادگیرنده محل کار خود را ترک نمی‌کند. زیرا در زمان‌ جابجا شدن از صرف هزینه و زمان که مهترین بعد یادگیری الکترونیکی است صرفه‌جویی‌ می شود.آموزش الکترونیکی نیاز دارد که شخص‌ یادگیرنده به صورت موثری وقت خود را مدیریت‌ کند. لذا همچنانکه در بالا اشاره شد سازمان ها برای تحقق امر آموزش در میان کارکنان خود با هدف ارتقاء دانش سازمانی، معمولا هزینه های زیادی را برای رفت و آمد، محل برگزاری دوره های آموزشی، تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، تهیه و تکثیر کتاب­ها و جزوات آموزشی، حق تدریس مدرسین و هزینه های مدیریتی می پردازند؛ به طوری که حتی گاهی دوسوم هزینۀ آموزش را هزینۀ حمل و نقل تشکیل می دهد، از سوی دیگر با رشد فناوری های اطلاعاتی و دانش تولیده شده، ارتقاء سطح دانش سازمانی کارکنان برای سازمان ها با تخمین هزینه های مذکور نمی تواند مفید و سوددهی داشته باشد.  

از طرف دیگر  سازمان ها امروزه تحت تاثیر عواملی از قبیل افزایش رقابت جهانی، دگرگونی های ناگهانی، نیاز به کیفیت و خدمات پس از فروش، وجود منابع محدود و… زیر فشارهای زیادی قرار دارند. پس از سالها تجربه، دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر سازمانی بخواهد در امور کاری و اقتصاد خود پیشتاز باشد و در عرصه رقابت عقب نماند، باید از نیروی انسانی متخصص، خلاق و باانگیزه بالا برخوردار باشد. منابع انسانی اساس ثروت واقعی یک سازمان را تشکیل می دهد.

شرکت هیبریدنیرو با هدف اصلی ایجاد سازمان دانش­مدار و ارتقاء دانش کارکنان اقدام به برگزاری دوره­های الکترونیکی زبان انگلیسی کرده است، در برگزاری  دوره های الکترونیکی عوامل گوناگونی در موثر بودن و اثربخش بودن آنها در فعالیت­ها و اهداف شرکت­ها و سازمان­ها تاثیر دارند، بر اساس یافته­های تحقیقات پیشین (الیس[1]،2012) آموزش الکترونیکی علمی موثر نیاز به زیرساخت­های سخت افزاری و نرم افزاری خاص دارد که بعد از تجهیز سازمانها به زیرساختهای لازم بایستی سایر عوامل موثر در سودمندی این دوره ها مانند مدرک تحصیلی، پست سازمانی و میزان اگاهی کارکنان از ضرورت برگزاری این دوره ها تبیین شوند، این پژوهش کاربردی با هدف اساسی «بررسی عوامل موثر بر اثربخشی دوره­های یادگیری الکترونیکی مدیران و ارتباط آن با توانمندسازی آنان در شرکت هیبرید» برای تبیین عوامل فنی و غیرفنی موثر بر سودمند بودن دوره های یادگیری الکترونیکی از دید کارکنان شرکت کننده در دوره و مدیران شرکت طراحی شده است.

  • بیان مساله :

نیازهای روزافزون به آموزش کارکنان سازمان­ها، عدم دسترسی به مراکز آموزشی، کمبود امکانات اقتصادی، کمبود مدرسان مجرب و هزینه های زیادی که صرف آموزش کارکنان و روزآمد نگهداشتن دانش آنها می­شود، متخصصان را بر آن داشت که با کمک فناوری اطلاعات، روش­های جدیدی برای آموزش ابداع نمایند که هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و نیز دارای کیفیت بالا باشد تا با استفاده از آن روش بتوان به طور همزمان جمعیت زیادی از فراگیران را تحت آموزش قرار داد (فرهادی، 1384). با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، یادگیری الکترونیکی به عنوان یک الگوی[2] جدید در آموزش­های مدرن، پدیدار گشت (چو[3] و همکاران، 2008). یادگیری الکترونیکی، به عنوان شیوه­ای جدید در آموزش، تاثیر زیادی بر مدارس و موسسات و دانشگاه­ها داشته اما تاثیر آن بر سازمان­ها بعلت کمبود وقت در میان کارکنان و کمبود بودجه سازمانی برای آموزش های غیرمجازی بیشتر بوده است. در مقالات و گزارش­های علمی روزافزونی که در جهان ارائه می شود، بسیار تاکید شده است که بین دستاوردهای آموزشی کارکنان در سازمان­ها از طریق آموزش الکترونیکی و آموزش رو در رو فرق چندانی وجود ندارد، ولی هنوز این نوع آموزش از نظر عده بسیاری کیفیت پایین­تری نسبت به آموزش حضوری در یک محل و زمان دارد. بنابراین، برنامه­های آموزش الکترونیکی لازم است شاخص­های کیفی مناسبی ارائه دهند و در عین حال، مهارت­ها و توانمندی­های فراگیران این نوع آموزش باید بیشتر معرفی شوند تا سازمان­ها به این باور برسند با حفظ استانداردها و شاخص­ها، جای نگرانی نخواهد بود (صفوی، 1386).

از دیگر سو سرمایه منابع انسانی اصلی­ترین و مهم­ترین منبع سرمایه­گذاری اقتصادی در عصر حاضر است. نیروی کار امروز باید قادر به پردازش حجم وسیعی از اطلاعات در مدت زمان کوتاهی باشد. با کوتاه­تر شدن دورۀ حیات و چرخه­های تولید محصول، اطلاعات و آموزش­های قبلی به سرعت منسوخ می­شوند.از سوی دیگر افزایش سرعت تولید محصولات جدید، مدیران آموزشی را ناگزیر به انتقال سریع­تر و مؤثر دانش و مهارت به کارکنان خود می­کند. در عصر تولیدات لحظه­ای، آموزش فوری عنصر اساسی برای کسب موفقیت در سازمان ها محسوب می­شود.که با نگاه اجمالی به دور و اطراف خود پی می­بریم که تغییر محیط به سرعت انجام می­گیرد و دیگر در این عصرآموزش­های سنتی پاسخگوی تغییرات محیط نیست) غضنفری،1388). با استفاده از روش­های مرسوم آموزش، معمولا سازمان­ها هزینۀ زیادی را برای رفت و آمد، محل برگزاری دوره های آموزشی، تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، تهیه و تکثیر کتاب­ها و جزوات آموزشی، حق تدریس مدرسین و هزینه های مدیریتی می­پردازند؛ به طوری که حتی گاهی دوسوم هزینۀ آموزش را هزینۀ حمل و نقل تشکیل می­دهد و ممکن است که سوددهی لازم برای سازمان­ها و مؤسسات را نداشته باشد.

سازمان­ها بعد از برگزاری دوره های مجازی آموزش در موضوعات گوناگون اقدام به نظرسنجی از شرکت کنندگان و مدیران سازمانها با اهداف  مختلف کرده اند برخلاف نظر موافقان آموزش سنتی در سازمان­های مختلف (مجهز و غیرمجهز) شرکت کنندگان بهرحال از این دوره ها رضایت نسبی داشته اند که این نسبت در مراکز مختلف بنا به نیاز کاربر، تجهیزات و موضوعات تدریس شده متفاوت بوده است. چشم انداز سیستم­های یادگیری الکترونیکی نسبت به سال­های آغازین شروع این سیستم آموزشی در دنیا کاملا تغییر یافته است و به سیستم­های آموزش الکترونیکی علمی[4] تبدیل شده است، این چشم انداز وقتی تحقق عینی می­یابد که عوامل موثر بر کیفیت این دوره­ها توسط پژوهشگران مختلف در ابعاد مختلف از نظر فنی و غیرفنی، عوامل شخصیتی، عوامل روانشناختی، موضوعی و … مورد بررسی قرار گیرد و بصورت کاربردی در سازمان­ها توسط مدیران آموزشی بکار گرفته شود (الیس[5]، 2012).

به عقیده استوک یادگیری الکترونیکی می‌تواند به عنوان یک‌ نظام یادگیری تعاملی تعریف شود که در آن، محتوای آموزشی و یا تجربیات یادگیری از طریق فناوری‌های الکترونیکی و غالبا توسط اینترنت تحویل داده می‌شود و همچنین،امکان‌ دریافت بازخوردهای خودکار برای فعالیت‌های‌ فراگیر وجود دارد.یادگیری الکترونیکی‌ همهء جنبه‌های تحویل الکترونیکی از قبیل‌ اکسترانت،اینترانت،ماهواره‌ها،تلویزیون‌های‌ تعاملی،سی‌دی رام‌ها،نوارهای ویدئویی و صوتی،وب سایت‌ها،و دوربین‌های دیجیتالی‌ را دربرمی‌گیرد (استوک ، 2000)[6]

در این بررسی منظور از یادگیری الکترونیکی به کارگیری فناوری اینترنت برای انتقال وسیع اطلاعاتی است که موجب افزایش عملکرد و دانش می‌شود. (روزنبرگ 65، 2001) معتقد است که یادگیری الکترونیکی بر اساس سه معیار عمده پایه‌گذاری شده است: 1. یادگیری الکترونیکی شبکه‎ای است که امکان به‎روز سازی مستمر، ذخیره‎سازی و توزیع اطلاعات را فراهم می‎سازد؛ 2. متن پیام از طریق فناوری استاندارد و با استفاده از کامپیوتر به کاربر (آموزش گیرندگان) منتقل می‌شود؛ 3. یادگیری الکترونیکی به عنوان ابزار کمک آموزشی است و به عبارتی، می‎توان در کنار انواع آموزش نظیر آموزشهای سنتی از این شیوه استفاده کرد.

به منظور طراحی محیطهای یادگیری الکترونیکی مؤثر لیاو (2004)[7] سه نوع ملاحظه را پیشنهاد می‌کند: ویژگیهای یادگیرندگان، ساختار آموزش و تعامل. در ایجاد و توسعه یادگیری الکترونیکی درک نیازهای جامعه ضروری است. ابتدا ویژگیهای یادگیرندگان از قبیل نگرش، انگیزش، باورها و اطمینان آنها باید مشخص شود . یادگیری الکترونیکی محیطهای یادگیری مستقل را مورد تأیید قرار می‌دهد؛ به عبارتی، هر کاربر فرصتهای زیادی را برای یادگیری متناسب با توانمندی خود درمحیطهای یادگیری الکترونیکی دارد. با توجه به استفاده از ابزارهای چندرسانه‌ای برای آموزش این موضوع موجب توسعه مهارتهای شناختی یادگیرندگان می‌شود. این مهارتها می‌تواند شامل فهم عناصر مهم ، پیچیدگی مفهومی، توانایی به کارگیری مفاهیم برای استدلال و بحث و کسب توانمندی برای استفاده از دانش مفهومی برای موقعیتهای جدید باشد و در نهایت، محیطهای یادگیری الکترونیکی نوعی تعامل گروهی را پیشنهاد می‌کند، مانند تعامل یادگیرنده با یادگیرنده یا یادگیرندگان با آموزش‌دهندگان. تعامل گروهی نوعی از یادگیری مشارکتی است که به یادگیرندگان کمک می‌کند تا در حیطه مباحثی که در آن فعالیت می‌کنند، رشد یابند. زمانی که یادگیرندگان در حال گسترش تعامل خود با استادان و سایر یادگیرندگان هستند، در عین حال شانس افزایش دانش خود را بیشتر می‌کنند، چرا که بسیاری از مقولات یادگیری در داخل متن اجتماعی شکل می‌گیرد و این فرایند موجب شکل‌گیری ساختار مقابل ادراک می‌شود..

.

.

 

2-2 – پیشینه پژوهش

2-2-1– پیشینه یادگیری الکترونیکی

الف) پیشینه پژوهش در ایران

حنفی زاده (1384) طرحی ملی برای تهیه و تدوین شاخص های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و ارائه راهکارهیا استخراج انها به منظور ارزیابی امادگی الکترونیکی انجام داد در این طرح مدل ارزیابی امادگی الکرتونیکی ایران طراحی شد . مدل بدست آمده دارای 7 بعد زیر ساخت اصلی ، دولت الکترونیکی ، اقتصاد الکترونیکی ، آموزش الکترونیکی ، جامعه الکترونیکی ، بهداشت الکترونیکی و توانمندسازی های دنیای شبکه ای بود نتایج یافته های این مدل دارای 18 بعد و 154 شاخص بود که بصورت ازمایشی در سه شهر تهارن و همدان و بروجرد به اجرا در آمد .

علی احمدی ، فتحیان و سلطانی ( 1385 ) در پؤوهشی با عنوان ” مدل مرجع برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه های ایران ” مدل فنی را ویژه دانشگاه ها ارائه دادند . در پزوهش یاد شده پس از بررسی مدل های مرجع و معتبر در سطح جهان مدل مناسب انتخاب و سپس ، با توجه به ویژگی های دانشگاه های ایران بومی سازی شد .

صفوی (1386) در پژوهشی با عنوان «معیارهای تولید دروس الکترونیکی و استانداردها با توجه به جایگاه آنها در یادگیری الکترونیکی معیارهای تولیددروس الکترونیکی و استانداردها با توجه به جایگاه آنها در یادگیری الکترونیکی» رعایت استانداردها در تولید محتوی را باعث ایجاد رضایت در دانشجو می­داند، چرا که باعث می شود دانشجو با یک انتظار مشخص با محصولات الکترونیکی انس گیرد و این موضوع در طول دوران تحصیل به او کمک زیادی می نماید.

سید نقوی (1386) در مقاله ای با عنوان ” بررسی نگرش استادان و دانشجویان به یادگیری الکترونیکی : پیمایشی در دانشگاه های دارای اموزش الکترونیکی در ایران ” بیان می دارد که براساس نگرش دانشجویان عواملی نظیر استقلال ، راهنمایی استادان و آموزش های چند رسانه ای و براساس نگرش استادان عواملی نشیر احساس مفید بودن و خودکامیابی ، مهمترین عامل تمایل انها به استفاده از سامانه یادگیری الکترونیکی است .

یعقوبی (1378) در پژوهشی با عنوان ” ویژگی های مطلوب دانشجویان و اعضای هیات علمی در یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی ایران : دیدگاه دانشجویان دوره های مجازی” بیان می دارد که مهمترین ویژگی های مطلوب برای دانشجویان دوره های مجازی ، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری ، مشارکت و خلاقیت ، مهرات در فناوری اطلاعات و عوامل انگیزشی است و مدیریت و تشویق ، تعامل مجازی ، پشتیبانی از دانشجویاان ، تعهد الکترونیکی ، تامین محیط تعاملی و نگرش مثبت به یادگیری الکترونیکی را مهمترین ویژگی های مطلوب اعضای هیات علمی در یادگیری الکترونیکی به شمار می آورد .

حنیفی زاده و هدایتی پور (1387) در پژوهشی مدلی برای ارزیابی امادگی الکترونیکی دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی ایران رائه دادند . برای انجام پزوهش ، از میان مدل های معتبر ، 47 مدل مورد بررسی قرار گرفت و شاخص های آنها استخراج شد . در نهایت ، براساس روش دلفی مدلی ارائه گردید که شامل چهار بعد مدیریت و سیاست ها و راهبردهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات ، دسترسی ئ زیرساخت ، نیروی انسانی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی است .

فتحیان (1387) در پزوهشی عوامل موثر بر امادگی الکترونیکی شرکت های کوچک و متوسط خدماتی را مورد شناسایی قرار داد . نتایج یافته ها ، عوامل موثر بر میزان امادگی الکترونیکی شرکت های کوچک م متوسط را به ترتیب عوامل فرهنگی ، شامل سطح سواد اطلاعاتی مدیریان و اعتقاد عمومی کارکنان؛ وجود راهبردها و برنامه های مرتبط و توسعه توان نرم افزاری و سخت افزاری بر شمرده است .

اباصلت، عبدالمالکی و زاهدی (1390) در پژوهشی تحت عنوان «عوامل موثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در دانشجو » متغییرهای برداشت ذهنی از آسانی استفاده از یادگیری الکترونیکی،برداشت ذهنی از مفید بودن یادگیری الکترونیکی، نگرش دانشجویان نسبت به استفاده از یادگیری الکترونیکی و تصمیم به استفاده از یادگیری الکترونیکی به عنوان عوامل موثر بر پذیرش و استفاده یادگیری الکترونیکی دارای اثرات مثبت و استفاده از یادگیری الکترونیکی در سطح 01/0 در میان دانشجویان را نتیجه گیری کرد.

الهی، کنعانی، شایان (1390) در تحقیقی تحت عنوان « طراحی چارچوبی برای عوامل موثر بر گرایش دانشجویان مجازی به یادگیری الکترونیکی و سنجش آن» با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در دانشگاه های امیرکبیر، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، و شهید بهشتی پرداخته اند، تحلیل داده ها نشان داده که عوامل فردی در بهترین شرایط و عوامل رسانه در پایین ترین وضعیت قرار دارند.

خطیب زنجانی و همکاران (1390) در پژوهشی تحت عنوان «تحلیل ساختار یافته الزامات و چالش های موجود در یادگیری الکترونیکی و طراحی یک الگوی کاربردی برای پیاده سازی موفق دوره های الکترونیکی در آموزش پزشکی» عوامل موثر را زیرساخت، زیرساخت انسانی، زیرساخت پداگوژیکی، زیرساخت فرهنگی، اجتماعی، و ارزشی، زیرساخت اقتصادی،زیرساخت مدیریتی، زیرساخت اداری و نظام پشتیبانی را ارائه و راهکار اصولی برای مراحل مختلف تحلیل،طراحی، پیاده سازی و ارزیابی یک دوره الکترونیکی پیشنهاد دادند.

الف) پیشینه پژوهش در خارج از ایران

چیو و همکارانش در مقاله ای با عنوان ” قابلیت استفاده ، کیفیت ، ارزش و تصمیم به تداوم یادگیری الکترونیکی ” سه عامل سودمندی و کیفیت و ارزش مشاهده شده در سامانه یادگیری الکترونیکی را بر رضایت الکترونیکی موثر می دانند . (Chiu et al.2005)

نگی (2005) در پژوهشی تحت عنوان «بررسی اثرات آموزش الکترونیکی در چهار شرکت تبلیغاتی» به بررسی اثرات آموزش الکترونیکی دوره های بازاریابی و مرتبط با آن در چهار شرکت هم موضوع در یک شهر پرداخته و تحلیل یافته های پژوهش نشان می دهد که میزان رضایتمندی کارکنان از کیفیت دوره های برگزار شده بالاست و مدیران شرکت ها از تاثیر دوره ها بر میزان دانش کارکنان و سودمندی آن دوره ها رضایت کامل دارند.

موتولا و ون براکل در پزوهشی ابزارهای سنجش آمادگی الکترونیکی مرتبط با دسترسی به اطلاعات را به منظور معرفی ابزاری توانمند مورد ارزیابی قرار دادند . نتایج نشان داد که دسترسی به اطلاعات ، انسجام اجزاء سازمانی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، منابع انسانی و آمادگی ارتباط با خارج از سازمان در جهت ارائه ابزار واحد سنجش امادگی الکترونیکی از اهمیت بالایی برخوردار است رد نهایت مدلی بر همین اساس ارائه شد . (Mutula and Van Barkel 2006)

هبرت (2007) در پژوهشی تحت عنوان«پنج چالش و راه حل در آموزشی الکترونیکی موسیقی در میان مدرسان» به بررسی چالش های موجود در میان مدرسان موسیقی از طریق شبکه اینترنت پرداخته و بر اساس یافته های پژوهش راه حل هایی مبنی بر برگزاری دوره های بصورت تصویری و صوتی و ارائه درسهای روانشناختی همزمان با دوره های الکترونیکی موسیقی به دانشجویان برای افزایش خلاقیت و توانمندی های روانی دانشجویان موسیقی ارائه دادند.

نیکولز در سال 2008 در پژوهش خود مدلی مفهومی به نام e-LPM پیشنهاد داد . وی در این پژوهش به دنبال بررسی دلایل عدم استقبال دانشجوین از یادگیری الکترونیکی بود و در نهایت ، در مدل خود عوامل موثر بر گرایش و اصرار دانشجویان به یادگیری الکترونیکی را گرایش به رایانه، انگیزه شخصی دانشجویان ، برانگیزانند های محیطی ، رضایت ، عملکرد گذشته دانشجویان و موارد جمعیت شناختی مربوط به انها معرقی کرد . سپس ، وی با استفاده از روش تحقیق کیفی از 45 دانشجوی تربیت بدنی پیمایش خود را به انجام رساند . وی با استفاده از ازمون الفای کرونباخ پایایی پرسشنامه پژوهش را تایید و در تحلیل داده ها از آزمونهای امار توصیفی ،T    تک نمونه ای و Chi Square استفاده کرد و بدین صورت ، مدلی پیشنهادی خود را به تایید رساند . (Nicholas , 2008)

پی چن سان و همکارانش در پژوهشی با عنوان ” محرک های یادگیری الکترونیکی موفق چیست ؟ پژوهش مبتنی بر آزمایش عوامل کلیدی موثر در رضایت یادگیرنده” هفت عامل اضطراب یادگیرنده از کار با کامپیوتر ، نگرش مدرس به یادگیری الکترونیکی ، انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی ، کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی ، سودمندی ، سهولت در استفاده ، و تنوع در ارزیابی را از عوامل تاثیرگذار بر رضایت یادگیرندگان دوره های یادگیری الکترونیکی می دانند و کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی را مهمترین عامل ارزیابی می نمایند (Pei-Chen Sun et al.2008)

تروید مدلی را برای ارزیابی آمادگی الکترونیکی موسسات آموزش عالی لیتوانی ارائه داد . براساس مدل ارائه شده دانشکده اقتصاد استکهلم ، موسسه حمل و نقل مخابرات ، و دانشکده بازرگانی ریگا مورد سنجش قرار گرفتند . نتایج نشان داد که الگوی ارائه شده از کارایی لازم برخوردار و شاخص های ان به آسانی قابل اندازه گیری و تفسیر است

.

شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری سهامداران در خرید سهام عادی در بورس اوراق بهادار تهران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی

گرایش مالی

عنوان: شناسایی و رتبه­بندی عوامل موثر بر تصمیم­گیری سهامداران در خرید سهام عادی در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از تکنیک­های تصمیم­گیری چند معیاره

تعداد صفحات : 144

چکیده:
اصولا سرمایهگذاران باید بررسیهای وسیعی در موقع خرید یا فروش سهام عادی انجام دهند. زیرا آنها نقدترین دارایی خود را به سهام تبدیل میکنند و در صورت عدم توجه به مواردی خاص، نتایج مطلوبی از آن سرمایهگذاری دریافت نخواهند کرد. از همین رو این تحقیق بر آن است تا درجه اهمیّت عوامل مذکور از قبیل عوامل مالی درسطح شرکت، عوامل سیاسی، عوامل اقتصادی و عوامل روانی بازار را مشخص کند تا از یک سو به سرمایهگذاران نوپا کمک نماید تا بر اساس شاخصهایی که سرمایهگذاران باتجربه از آن استفاده میکنند، تصمیم بگیرند و از سوی دیگر در مقابل عوامل روانی بازار همچون شایعات بازار که منجر به نوسانات کوتاه مدت میشود، عکسالعمل مناسبی نشان دهند. در این مطالعه دو گروه افراد مورد بررسی قرار گرفتند. در بخش اول پس از نمونهگیری از سهامداران بورس اوراق بهادار تهران که در دوره یک ماهه پژوهش به سالن بورس مراجعه کرده بودند، تعداد 262 پرسشنامه کامل مبنای تحلیل قرار گرفت و پس از تائید روایی و پایایی پرسشنامه 37 سوالی تحقیق، اثرگذاری معنادار کلیه ابعاد بر تصمیمگیری خرید سهامداران به اثبات رسید و از سوی دیگر، نتایج تحلیل واریانس نشان داد که بین اهمیّت این ابعاد اختلاف معناداری وجود دارد. نتایج تکنیک تاپسیس حاکی از این امر بود که به عقیده سهامداران شاخصهایی همانند (اطمینان به دادههای منتشر شده مالی شرکتها)، (اعتقاد به پیروی جریان آتی و بازدهی از عملکرد گذشته)، (پیگیری گزارشهای فصلی و دادههای منتشر شده از سوی شرکتها)، (اخبار منتشرشده از مجامع شرکتها) و (پیگیری اخبار سیاسی و تأثیر آن بر بازار سهام) از بیشترین اهمیت در شکلدهی تصمیمگیری آنان برخوردار است اما شاخصهایی همانند (توصیه دوستان و آشنایان)، (تأثیر تحولات سیاسی خارج بر شاخصهای بورس) و (اطلاع از میانگین نرخ تورم و جریان آن) از کمترین اهمیت در این تصمیمگیری برخوردارند. همانگونه که مشاهده میگردد، سه عامل اول همگی در زمره عوامل مالی در سطح شرکت قرار دارند. برای کسب نتایج دقیقتر، پرسشنامه مقایسات زوجی نیز بین خبرگان بورس توزیع شد. بدین منظور در این تحقیق از نظرات 11 نفر از مدیران عالی و میانی شرکتهای کارگزاری بورس از جمله شرکت کارگزاری مفید، پارسیان، آریابورس، اعتماد سروش، آگاه و آپادانا استفاده نمودیم که بر اساس مقایسات زوجی، عوامل مالی در سطح شرکت، عوامل اقتصادی، سیاسی و عوامل روانی بازار به ترتیب از بیشترین اهمیت برخوردارند. نتایج این تحقیق بیانگر این است که افشای اطلاعات مالی دارای تاثیرگذاری بالایی در تصمیمگیری خرید سهامداران است و این نتیجه با نتایج تحقیقات قبلی در یک راستا قرار دارد و محققین در تحقیقات پیشین اثبات نمودهاند که هر سه بُعد شفافيت يعني افشاي اطلاعات مالي و شفافيت ساختار مالكيت و شفافيت ساختار هيئت مديره بر رفتار سرمايه‌گذاران در بورس تأثيرگذار است، اگرچه سرمايه‌گذاران بيش از هر چيز به افشاي اطلاعات مالي اهميت مي‌دهند.
کلمات کلیدی: عوامل موثر بر تصمیمگیری سهامداران، خرید سهام عادی، بورس اوراق بهادار تهران، تکنیک های تصمیم گیری

فصل اوّل
کلیّات تحقيق

1-1- مقدمه
وجود بازار سرمایه قوی، یکی از ارکان مهم رشد و توسعه اقتصادی است. این بازار با استفاده از مکانیسمهای درونی خود به تعیین قیمت عادلانه سهام و تخصیص بهینه سرمایه میپردازد و پیشرفت و گسترش آن معیاری جهت رتبهبندی کشورها از لحاظ توسعه اقتصادی تلقی میشود(گامليل و هرستين ، 2010) امروزه با توجه به محدویت منابع اقتصادی در کشورهای جهان، تمام تلاش مدیران و مسئولین بر این است تا با صرف کمترین منابع به حداکثر نتایج مطلوب دست‌یابند. دستاندرکاران و تصمیم گیرندگان عرصه مالی بینالملل، همواره با اين خطر مواجه هستند كه به هر دليلي مشغول حل مسالههاي كم اهميت شده و از حل مسالههاي كليدي ملی خود غافل شوند كه نتيجه اين اشتباه استراتژيك، هم اتلاف منابع خواهد بود و هم اين كه اميد و باور به بهبود، در جوامع تضعيف خواهد شد (ساعدی و مختاریان، 1388). لذا اولويتبندی عوامل موثر بر سرمایهگذاری در هر بخش از اقتصاد یکی از كليديترين مسالههاي هر کشور بوده و به امری انکارناپذیر تبدیل شده است.
نقش اصلی بورس اوراق بهادار، جذب و هدایت پساندازها و نقدینگی سرگردان و پراکنده در اقتصاد به سوی مسیرهای بهینه آن است. به گونهای که منجر به تخصیص بهینه منابع کمیاب مالی شود که این امر مهم، منوط به شناسایی اولویتهای سرمایهگذاری می باشد(دانيل و همكاران ، 2002). از طرف دیگر، هرچه میزان این اولویتها به واقعیت بازار در طولانی مدت نزدیکتر باشد، به همان اندازه اطمینان سرمایهگذاران نسبت به بورس بیشتر شده و رغبت آنها نیز برای سرمایهگذاری افزایش خواهد یافت(آل- تاميمي ، 2006). طی سالهای اخیر اقدامات مناسبی جهت پیشرفت، توسعه و افزایش شفافیت بورس اوراق بهادار تهران انجام گرفته است که توانسته است تا حدی، منجر به بهبود فرهنگ سهامداری مردم شود. همچنین تعیین دلایل اولویت یک سرمایهگذاری میتواند تاثیر دوچندانی بر شناسایی محدودیتهای موجود و اصلاح مسیر آتی توسعه بورس اوراق بهادار داشته باشد. این پژوهش بر آن است تا با شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری سهامداران در خرید سهام عادی، گامی در جهت بهبود انگیزانندههای خرید سهام بردارد.

1-2- اهمیت موضوع (تعريف مساله ، هدف از اجراء و کاربرد نتايج تحقيق)
بر طبق تحقیقات به عمل آمده حدود 41 درصد از مردم کشورهای پیشرفته، سرمایهگذاری مستقیم در سهام دارند و مالکیت مستقیم سهام 20 درصد و به شکل غیرمستقیم 34 درصد کل سرمایه گذاریها در جهان را در برمیگیرد (كلارك-مورفي، سوتر ، 2004). گرچه این آمار در ایران کمتر از 20 درصد است ولی این روند رو به افزایش است و زمانی که سرمایه گذاری در صندوقهای قرضالحسنه را نیز در نظر بگیریم با عدد 54 درصد مواجه خواهیم شد (ساعدی و مختاریان، 1388). امروزه سرمایهگذاران برای انتخاب سرمایهگذاری دامنه بسیار وسیعی دارند، اما تا به حال پژوهشهای محدودی در خصوص روش انتخاب از بین سرمایهگذاریهای مختلف انجام گرفته است. تصمیمات مالی مردم روز به روز پیچیدهتر و پرمخاطرهتر میشود در حالی که نتایج این تصمیمات بر شیوه زندگي مردم بسیار موثر است(سالتانا، 2010). بیشتر نظریههای مالی فرض می کنند که سرمایهگذاران منطقاً به افزایش سرمایه خود میاندیشند و به نشانههای مالی توجه می کنند. سرمایهگذاران هنگام انتخاب سرمایهگذاری به طور اولیه ریسک و بازده آن را با سرمایهگذاریهای بالقوه دیگری که میتوانند انجام دهند، مقایسه میکنند. ضمن اینکه سطح ریسکی که سرمایهگذاران حاضر به تحمل آن هستند بستگی به خصوصیات و ویژگیهای روانی آنها دارد(مريكاس و همكاران ، 2004). به هرحال یک سرمایهگذار منطقی در صورت تشابه ریسک دو سرمایهگذاری، سرمایهگذاری با ریسک کمتر را انتخاب نخواهد کرد. بیشتر پژوهشهای اخیر در مورد روانشناسی مالی بیان کردهاند که تصمیمات سرمایهگذاران ممکن است تحت تاثیر عوامل رفتاری داخلی از قبیل خودشناسی و عوامل رفتاری خارجی مانند نحوه انتخاب یک سرمایهگذاری قرار گیرد(لي و همكاران ، 2008). اصولاً سرمایهگذاران باید بررسیهای وسیعی در موقع خرید یا فروش سهام عادی انجام دهند. زیرا آنها نقدترین دارایی خود را به سهام تبدیل میکنند و در صورت عدم توجه به مواردی خاص، نتایج مطلوبی از آن سرمایهگذاری دریافت نخواهند کرد. از همین رو این تحقیق بر آن است تا درجه اهمیّت عوامل مذکور از قبیل عوامل روانی بازار، اقتصادی، سیاسی و غیره را مشخص کند تا از یک سو به سرمایهگذاران نوپا کمک نماید تا بر اساس شاخصهایی که سرمایهگذاران باتجربه از آن استفاده میکنند، تصمیمگیری نمایند و از سوی دیگر در مقابل عوامل روانی بازار همچون شایعات بازار که منجر به نوسانات کوتاه مدت میشود، عکس العمل مناسبی نشان دهند.

1-3- اهداف پژوهش
اهداف این تحقیق را میتوان در دو بعد کلی و اختصاصی مورد بررسی قرار داد. اهدف این پایان-نامه به صورت کلی عبارت است از:
• شناسایی مهمترین شاخصهای مالی و غیرمالی موثر بر تصمیمگیری در خرید سهام عادی در بورس اوراق بهادار تهران
• رتبه بندی این شاخصها با استفاده از تکنیک TOPSIS
• رتبه بندی ابعاد کلی با استفاده از تکنیک AHP
و مهمترین هدف اختصاصی که انجام این تحقیق به دنبال دارد عبارت است از:
بررسی عوامل مالی و غیرمالی (روانی) تأثیرگذار بر تصمیمگیری سرمایهگذاران به هنگام خرید و انتخاب سهام در بورس اوراق بهادار و رتبهبندی اهمیت این عوامل. در نهایت این تحقیق به دنبال این است تا راهکارهایی را به شرکتهای عرضه کننده سهام ارائه نماید تا بتوانند بر عوامل مهم از نظر سرمایه-گذاران که در انتخاب سهام توسط آنها تأثیر دارد، اثر گذاشته و آنها را در شرکت خود ارتقا بخشند.
1-4- فرضیات (یا سئوالات پژوهشی)
1-4-1- سؤالات اصلی پژوهش
• مهمترین شاخصهای مالی و غیرمالی تصمیمگیری در خرید سهام عادی در بورس اوراق بهادار تهران چیست؟
• اولویت این شاخصها چگونه است؟
• اولویت ابعاد کلی چگونه میباشد؟


ارائه مدلي كارا بر اساس زيرتركيب‌هاي استخراج شده از وي‍ژگي جهت تشخیص فعالیتهای فیزیکی انسانی

عنوان : ارائه مدلي كارا بر اساس زيرتركيب‌هاي استخراج شده از وي‍ژگي جهت تشخیص فعالیتهای فیزیکی انسانی Proposing an efficient model based on elicited substruc

 

درک و استخراج اطلاعات از تصاویر و فیلم فصل مشترک اکثریت مسایل مربوط به بینایی ماشین است. یافتن قسمتهای اصلی و مفید یک فیلم و مدلسازی کنشهای بین این اجزا از اهداف اصلی آنالیز فیلم به شمار می‌رود. در دهه اخیر تشخیص فعالیت انسانی با استفاده از تصاویر ویدیویی به عنوان یک بحث چالش برانگیز در بینایی ماشین مطرح شده است. از جمله کاربردهای این موضوع می‌توان به مسایل نظارتی و امنیتی، پزشکی و تعامل انسان با کامپیوتر اشاره کرد. در تشخیص فعالیت به دلیل گوناگونی زیاد در نحوه انجام یک فعالیت، استخراج اجزاء اصلی و خلاصه سازی یک فعالیت، مشکل و پیچیده است. در صورتی که شروع آنالیز ویدیو را پردازش روشنایی پیکسل‌های تصویر در فریم‌های مختلف و هدف نهایی را تشخیص فعالیت انسانی در نظر بگیریم، فاصله زیادی بین سطح آنالیز و هدف نهایی وجود داشته و نیاز مبرم به استخراج ویژگی‌های معنادار و سطح بالاتر احساس می‌شود. در حقیقت چالش اصلی پر کردن فاصله عمیق بین توصیف گرهای سطح پایین تا بیان نوع فعالیت و خلاصه سازی آن است. در دهه‌های اخیر پژوهشگران در ارائه روشهای موثر خلاصه‌سازی با استفاده از تکنیک‌های بینایی و یادگیری ماشین حتی در سطح تصاویر، زیاد موفق نبوده‌اند. در این راستا روشهای جداسازی[1] مطرح شده‌اند که به مدلسازی مرز افتراقی کلاسهای مختلف پرداخته‌اند. این مدلها علی رغم موفقیتشان، به داده‌های برچسب‌دار زیاد نیاز داشته و محدود به زمینه خاصی می‌شوند. به علاوه، خطر بیش برازش[2] نیز آنها را تهدید می‌کند. از طرف دیگر مدلهای مولد[3] با اضافه کردن قیود اضافی به مدل با استفاده از حجم زیادی از داده‌های بدون برچسب در دسترس، به حل این مشکل پرداختند. به عنوان نمونه می توان به روشهای یادگیری ویژگی بدون ناظر اشاره نمود که با اضافه کردن برخی دانشهای اولیه در مورد ساختار کلی داده به کم کردن فاصله بین توصیف گرهای سطح پایین و مدل نهایی پرداختند.

در این پایان نامه با ارائه پنج چارچوب متفاوت به حل مساله تشخیص فعالیت انسانی با رویکرد خلاصه سازی و استخراج ویژگی‌های سطح بالاتر پرداخته شده است. مراحل اصلی انجام کار را می‌توان به سه قسمت اصلی، 1- استخراج ویژگی، 2- کوانتیزه کردن آنها و 3- دسته بندی تقسیم نمود. در این پژوهش به استخراج ویژگیهای شکل و حرکت مربوط به تصاویر دو‌بعدی فریم‌های ویدیو پرداخته شده است. در قسمت دوم که تقریبا قسمت اصلی این پژوهش محسوب شده جهت کاهش خطای کوانتیزه کردن و بالا بردن سطح ویژگیها (با بهره‌گیری از دانش اولیه نهفته در داده) و نیز دسته‌بندی راحت‌تر در مراحل بعد،به جای روشهای متداول نظیر K-means، از روشهای کد گذار تنک و نیز برخی نسخه‌های بهبود یافته آن که جزء متدهای یادگیری ویژگی بدون ناظر محسوب می‌شوند، استفاده شده است. در اینگونه روشها هدف یافتن توابع پایه‌ای سطح بالاتر و توصیف ویدیو با استفاده از ترکیب خطی از آنهاست. همچنین جهت استخراج اطلاعات مفید توالی زمانیاز روش بسیار مفید کد گذار تنک گروهی بهره گرفته‌ایم. سپس جهت جلوگیری از بیش برازش شدن مدل، ادغام مکانی و زمانی ضرایب پیشنهاد شده است. در نهایت با استفاده از دو الگوریتم مختلف از روشهای کلی دسته بندی مولد و جداساز تشخیص فعالیت را به پایان رسانده‌ایم.

از نقاط برجسته این پایان نامه می‌توان به ترکیب چند ویژگی با مودالیته‌های مختلف، استخراج اجزای معنادار یک فعالیت و مدلسازی ارتباط آنها با در نظر گرفتن ساختار زمانی داده، کاهش خطای کوانتیزه کردن و نیز کاهش چشمگیر پیچیدگی مکانی و زمانی اشاره نمود. روشهای ارائه شده بر روی چندین پایگاه داده تشخیص فعالیت که متشکل از داده‌های مصنوعی و واقعی با چالش‌های مختلف بوده، ارزیابی شده و نتایج خوبی به دست آمده‌اند.

 واژگان کلیدی: تشخیص فعالیت انسانی، دانش اولیه، ساختار داده، سیستم چند دسته بندی، کدگذار تنک، کدگذار تنک گروهی، یادگیری ویژگی بدون ناظر.

پایان نامه ارائه یک روش تشخیص بات نت های نظیر به نظیر P2P مبتنی بر تشابه خوشه ای

تعداد صفحات : 61

 چکيده

 امروزه استفاده از بات نت ها به عنوان ابزاری جهت فعالیت های مجرمانه با وسعت زیاد در شبکه های کامپیوتری علیه اهداف وسیع مانند یک کشور بسیار افزایش یافته است. بات محیط توزیع شده ای است که از آن، جهت حملات مختلف با حجم وسیع استفاده می شود.از این جهت امروزه تشخیص این نوع حملات به عنوان یکی از مسائل مهم در امنیت شبکه های کامپیوتری و کاربران اینترنت مطرح شده است .با پیشرفت پهنای باند شبکه ها و قدرت محاسبات ماشین ها ، امروزه محاسبات توزیع شده به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. در این راستا هکرها هم از این مفهوم برای انجام حملات قدرتمندتری استفاده می کنند. بات نت ها نمونه عملی این نوع حملات هستندکه معمولا اهداف مالی را دنبال می کنند . به این نوع بد افزارها ربات یا بطور کوتاه شده بات می گویند. این نامگذاری از رفتار اتوماتیک آنها سرچشمه می گیرد . در این تحقیق واژه بات نت و تکنیک های تشخیص بات نت از جمله تفسیر بسته ها از مجموعه داده ها، فیلتر اولیه داده ها و خوشه بندی مورد بررسی قرار می گیرد.

پایان نامه موضع یابی استراتژیک بازار /محصول زعفران در E-MARKETING

پایان نامه برای دریافت در جه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی-گرایش بازاریابی

موضوع : موضع یابی استراتژیک بازار /محصول زعفران در E-MARKETING
(با استفاده از مدل پیوسته تلفیقی استراتژیهای رقابتی /تجاری الکترونیکی)

تعداد صفحات : 340

چکیده
موضع یابی استراتژیک بازار زعفران بر اساس توجه به سه ویژگی اصلی رنگ ، عطر و طعم دارای کاربردهای فراوانی در صنایع غذایی ،رنگرزی و داروایی دارد.تاثیرات این سه عامل یکسان نمی باشد.بگونه ای که کوچکترین تغییر در ساختار یا ترکیب نهاده های تولید ، فرایندهای تولید، فرایند فرآوری و فرایند فروش و بازاریابی تاثیر فراوانی بر محصول نهایی ما دارد.لذا مدلی طراحی شده است که علاوه بر انطباق با ویژگیهای طبیعی و منحنی عمر محصول در  برگیرنده تمامی مفاهیم ،ساختار و ارتباطات جدیدی می باشد که در تجارت امروزی کاربرد دارد.مدل پیشنهادی یک مدل تلفیقی از استراتژیهای رقابتی / تجاری الکترونیکی بوده که در طراحی آن از مطا لعات و تحقیقات، استراتژیهای
عمومی پورتر و الگوی استراتژیک مایلز و اسنواستفاده شده است.مدل با کاشت گیاه زعفران در زمین مناسب شروع می شود وبا ترمیم و پیوستگی کاشت پیاز زعفران آن در چهار سال بعد ادامه پیدا کرده و سعی داردبا تجزیه و تحلیل پروسه کلی تولید محصول زعفران ،حداکثر کارایی را در کوتاه مدت و اثر بخشی را در بلندمدت در فرایند تولید ایجاد کرده و بهره وری را در خروجی های این مرحله حداکثر کند.درمراحل فرآوری و بازار یابی و فروش با توجه به نیاز بازار ، از استراتژیهای عمومی پورتر استفاده شده است ودر مرحله فروش با استفاده از متغیرهای بازاریابی در مدل استراتژیک مایلزو اسنو جهت ارایه به مشتری نهایی آماده می گردد.البته باید گفت که هدف از کاربرد استراتژیهای عمومی پورتروطرح استراتژیک مایلزو اسنو، حصول به کسب جایگاه واقعی بعنوان اصلی ترین برندهای زعفران در جهان است.

مــقدمه:
 امروزه با وجودی که قسمت اعظم زعفران جهان در ایران تولیـد مـی گـردد، امـا حاشـیه سـود اندکی برای مردم ایران باقی می ماند. در واقع آنچه که ما بعنوان محصول زعفران صادر می کنـیم بعنـوان مواد اولیه ای می باشد که توسط کشورهایی نظیراسپانیا، فن آوری و بسته بندی شده و با نام اسپانیا یا هر کشوری غیر از ایران در جهان به عنوان محصول زعفران اصلی به فروش می رسد. با توجه به اینکه ایـران توانایی بالایی در زمینه فن آوری و بهبود کیفیت زعفران بدسـت آورده اسـت ، مـی توانـد محـصولی بـا شرایط بازار هدف طراحی و ارایه کند. لذا در صورت تدوین استراتژی های صـحیح بازاریـابی و فـروش فرد به فرد از طریق e-marketing و موضع یابی محصول زعفـران ،مـی تـوان سـهم ایـران را از ارزش افزوده جهانی این محصول افزایش داد.
هم اکنون شرکتها و سازمانها بیشتر و بیشتر به این درک می رسند که باید مشتریان خود را در مرکز سازمان قرار دهند و از یک فرآیند قدرتمند اسـتراتژیک مـشتری محـور حمایـت کننـد کـه شـامل ثبـت اطلاعات مشتریان، تقسیم بندی مشتریان، بررسـی مـشتریان، سـرمایه گـذاری در تکنولـوژی و مـدیریت مشتریان می باشد.(Brown , 2000)
دنیای امروز دنیای سرعت است، سرعت تغییرات بسیار بالا می باشد و رقابت بـر ایـن اسـت کـه توسط مشتریان وفادار برای مدت بیشتری مـورد حمایـت از بابـت تکـرار خریـد قرارگیـریم و از طریـق بازار یابی فرد به فرد به استراتژی های قوی تمایزی دست یابیم. بـا توجـه بـه اینکـه حیـات شـرکت هـا بستگی به ارایه یک محصول باکیفیت بالاو قیمت پایین دارد که جلب رضایت مشتریان را به همراه داشـته و باعث افزایش تعداد دفعات خریدتوسط مشتری یا معرفی محصول به دیگران (مـشتری بـه عنـوان یـک بازاریاب عمل می نماید.) می شود،لذا داشتن یک استراتژی مناسب در بازارهای داخلی و جهـانی جهـت باقی ماندن در میدان رقابت ضروری به نظر می رسد.جدا از ایـن مـورد، امـروزه کیفیـت و پـایین آوردن هزینه دیگر جزء استراتژی های رقابتی محسوب نمی گردد بلکه از مقدمات اولیـه ایـن کـار بـه حـساب می آید. ایران بدون داشتن یک استراتژی مناسب نمی توانـد سـهم مناسـبی در بـازارالکترونیکی امـروزی بدست آورد. در نتیجه ما باید تلاش کنیم با استفاده از مزایای E-marketing دست به ابداع و نـوآوری
درارایه محصول و خدماتمان، در عین کاهش هزینه های مربوط بـه تولیـد کـالا و خـدمات، هزینـه هـای بازاریابی و فروش برای ماندگاری همیشگی مشتری بزنیم تا علاوه بر جذب رضایت مشتریان، یک سـهم نسبی مناسب در بازار دریک افق طولانی تر دست یابیم.

تعداد صفحه :340

 

دانلود پروژه فیلتر (پردازش) سیگنال و شبیه سازی آن در متلب

عنوان پروژه : فیلتر (پردازش) سیگنال و شبیه سازی آن در متلب

تعداد صفحات : ۶۷

شرح مختصر پروژه : این پروژه در مورد فیلتر (پردازش) سیگنال و شبیه سازی آن در متلب (matlab) می باشد. فیلتر معمولاً به دستگاهی، سخت افزاری یا نرم افزاری، گفته می شود که برای بازیابی اطلاعات مفید در یک سیگنال نویزی به کار می رود. نویز یک سیگنال ناخواسته است که اطلاعات موردنظر ما را تحت تأثیر قرار می دهد و در اثر شرایط متفاوتی تولید می شود. به عنوان مثال سیگنال ممکن است توسط یک سنسور در محیطی نویزی خوانده شود یا شاید سیگنال در طول انتقال در کانال مخابراتی دچار اختلال گردد.

فیلتر به طور کلی سه کاربر دارد : ۱- فیلتر کردن ۲- یکنواخت ساختن ۳- پیش بینی

سرفصل های پروژه فیلتر (پردازش) سیگنال و شبیه سازی آن در متلب :

این پایان نامه مشتمل بر چهار فصل می باشد. در فصل اول در باره فیلترهای دیجیتال بحث های مختصر و پایه ای شده و خواننده را برای درک مفهوم فیلتر وفقی آماده می سازد. فصل دوم به دو بخش تقسیم شده است. در بخش اول ریاضیات مورد نیاز برای فیلتر وفقی آورده شده است و در بخش دوم به معرفی فیلتر وفقی پرداخته شده و در باره انواع الگوریتم های آن بحث شده است. فصل سوم راجع به قابلیت های نرم افزار تخصصی MATLAB در زمینه فیلترکردن و فیلترهای وفقی می باشد. و در فصل آخر تعدادی از کاربردهای فیلترهای وفقی را مرور می کنیم.

پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم‌های نظارتی بی‌سیم

عنوان :پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم‌های نظارتی بی‌سیم

فرمت فایل اصلی:doc قابل ویرایش با نرم افزار ورد

تعداد صفحات: 106

چکیده:

شبکه‌های نظارتی بی‌سیم شاخه‌ای مهم از شبکه‌های حسگر چندرسانه‌ای بی‌سیم با برخی ویژگی‌های منحصر به فرد است. کیفیت خدمات در شبکه‌های نظارتی بی‌سیم رابطه تنگاتنگی با نرخ گمشدگی بسته‌ها دارد. وقوع ازدحام یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل گمشدگی بسته در شبکه است. گمشدگی بسته‌ها در شبکه‌های نظارتی بی‌سیم بسته به نوع بسته گمشده می‌تواند تأثیرات محسوسی در پایین آوردن کیفیت ویدئوی دریافتی داشته باشد. یکی از عوامل مهمی که می‌تواند نقش به سزایی در بالا بردن کیفیت ویدئو انتقالی داشته باشد، سیاست صف مورد استفاده در مسیریاب و لحاظ کردن محتویات چندرسانه‌ای و اولویت بسته‌ها است. در سال‌های اخیر مطالعات گسترده‌ای بر روی بدست آوردن پروتکل‌های لایه انتقال برای کنترل مؤثر ازدحام در شبکه‌های حسگر چندرسانه‌ای بی‌سیم صورت گرفته است. هرچند اکثر این الگوریتم‌ها بی‌توجه به محتویات چندرسانه‌ای کار می‌کنند. در این پایان‌نامه ابتدا مکانیسم کنترل ازدحام برای شبکه‌های حسگر بی‌سیم ارائه شده که با استفاده از بازخورد گرفتن از مسیریاب‌های میانی برای کنترل هرچه مؤثرتر نرخ ارسال توسط حسگرها، صورت می‌گیرد. سپس از سیاست صف اولویت برای بالا بردن کیفیت ویدئوی دریافتی استفاده می‌شود. در آخر امکان انتقال مجدد برای بسته‌هایی با اولویت بالاتر را بررسی کرده و میزان بهبود را به ازای حالات متفاوت شبکه بدست آورده شده است. شبیه‌سازی با استفاده از شبیه‌ساز ns-2 صورت گرفته و نتایج شبیه‌سازی حاکی از آن است که مکانیسم‌های پیشنهادی در مقایسه با دیگر مکانیسم‌های موجود از عملکرد بهتری در کیفیت ویدئوی دریافتی برخوردار است.

واژه‌هاي كليدي: شبکه‌های نظارتی بی‌سیم، شبکه‌های حسگر چندرسانه‌ای، کنترل ازدحام، لایه انتقال، کیفیت خدمات.

پایان نامه تاثیر فرهنگ سازمانی بر رابطه بین اعتبار بخشی و عملکرد سازمان

متن کامل پایان نامه مقطع ارشد مدیریت

با عنوان : تاثیر فرهنگ سازمانی بر رابطه بین اعتبار بخشی و عملکرد سازمان

تعداد صفحات:120

مقدمه

     اطمینان از ارائه خدمات کیفی و ایمن، به عنوان یکی از کارکرد های اصلی نظام سلامت، از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است طی سال های اخیر متولیان نظام سلامت به منظور افزایش کیفیت و ایمنی خدمات درمانی روش های متعددی را به کار گرفته اند. در این میان اعتبار بخشی که براساس نیاز های خاص این بخش طراحی شده است و به مقوله ایمنی بیمار در کنار ارتقای کیفیت خدمات توجه ویژه ای داشته و بر تعهد سازمان به اجرای استاندارد های عالی خدمت تاکید می نماید، از ابتدای سال 91 در بیمارستان های ایران استقرار یافته است.

   ولیکن ایجاد تغییر در هر سیستمی نیازمند زیر ساخت هایی است که باید فراهم گردد. فرض بر این است که به واسطه تغییرات محیط پیرامون (سیاسی، اقتصادی و فرهنگی)، اعتبار بخشی یک تغییر اجتناب ناپذیر است و سیستم های درمانی باید با آن تطابق پیدا نمایند بنابراین اجرای آن مستلزم تغییرات وسیع در حوزه های مختلف از جمله مستندسازی، فرایندهای کاری، ساختار، مدیریت، ارتباطات، نظارت، فرهنگ و… می باشد. به همین خاطر نیز استقرار اعتبار بخشی مرحله به مرحله و در یک بازه زمانی پنج ساله برنامه ریزی شده است. در این فصل در قسمت بیان مسئله ابهام در مورد اجرای اعتبار بخشی و الزامات آن و همچنین اهداف ارزیابی سیستم های سلامت بحث خواهد شد. سپس در قسمت ضرورت تحقیق در مورد ابهامات و الزاماتی که در اجرای اعتبار بخشی در ایران وجود دارد توضیح داده می شود که محقق سعی کرده است در این تحقیق ابهامات و سوالات پیرامون اعتبار بخشی را مورد بررسی قرار دهد سپس اهداف انجام تحقیق و فرضیه های تحقیق بیان می شوند و در نهایت واژگان کلیدی تحقیق توضیح داده خواهد شد.

بیان مساله و تبیین موضوع :

     به گفته الهی (1999) هر سازمانی به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و کیفیت فعالیت های خود به ویژه در محیط های پیچیده و پویا نیاز مبرم به ارزشیابی دارد. نبود نظام ارزشیابی و کنترل به معنای عدم برقراری ارتباط با محیط درون و برون سازمانی تلقی می شود که نهایتا منجر به مرگ سازمان خواهد شد. موضوع ارزشیابی در بیمارستانها به واسطه پیشرفت های تکنولوژیکی ،رشد انتظارات مشتریان، افزایش تقاضا، کمبود منابع، افزایش رقابت و همچنین نگرانی هایی که در مورد ایمنی بیماران وخطاهای سیستم های بهداشتی درمانی وجود دارد یکی از اصول بسیار جدی برای اطمینان از عملکرد درست وبه موقع محسوب می شود (صدقیانی،2001 ). از طرفی براساس آمار رسمی کشور در مورد خدمات درمانی، بیش از 50%بیمارستان های ایران از حداقل استانداردهای مدون بین المللی در زمینه شاخص های عملکردی برخوردار نیستند. حتی یک بیمارستان که حائز تمام شرایط کسب استاندارد کمیته مشترک بین المللی استانداردسازی بیمارستان[1]باشد در ایران وجود ندارد (“سایت تخصصی بیمارستان سازی”،1390(. یکی از دلایل اصلی بروز این وضعیت نا کار آمدی نظام ارزشیابی سازمانی بیمارستانها و نبود مرجع مشترک برای ارزیابی سیستم های خدمات درمانی، ذکر شده است . برای برطرف نمودن این مشکلات ، برنامه های اعتبار بخشی به عنوان راه حلی قطعی از طرف وزارت بهداشت و خبرگان امر مطرح شده است. اعتبار بخشی یکی از سیستم های ارزیابی استاندارد است و به خاطر اهمیت و کارایی و نقش اساسی آن در ارتقای کیفیت خدمات سلامت، بطور گسترده در سطح جهان برای ارزیابی سیستم های خدمات درمانی مورد استفاده قرار می گیرد(بیکر،2008). هدف این فرایند بهبود و استاندارد کردن فعالیتهای بیمارستانی از جنبه های مختلف، برپایه مستندسازی فعالیت ها و براساس ارزیابی سالانه خارج سازمانی، وعمدتا داوطلبانه می باشد (گرین فیلد، 2008)..

بنابراین با اجرای برنامه های اعتباربخشی در ایران، بهبود در شاخص های عملکردی بیمارستان مورد انتظار می باشد. هر چند بر اساس تحقیقات انجام شده از جمله مطالعات شاو (2010) ویژگی های خاص هر بیمارستان بر نحوه اجرا و نتایج حاصله تاثیر عمده ای می گذارد .بر اساس نظر گری گوری (2009) که فرهنگ غالب سازمانی را به عنوان یکی از ویژگی های کلیدی بیمارستانها، از عوامل تاثیر گذار بر پیامدهای اعتبار بخشی و اثر بخشی سازمانی می داند ،می توان انتظار داشت تفاوت های فرهنگی در بیمارستانهای ایران بر روی فرایند اجرا و نتایج اعتبار بخشی تاثیر عمده ای داشته باشد. از طرفی جعفری و همکارانش (1389) درپژوهش هایشان به این نتیجه رسیده اند که اجرای مدلهای تعالی گرایانه و استاندارد مثل مدل اروپایی مدیریت کیفیت[2] ، شش سیگما و اعتباربخشی می تواند موجب بروز پر رنگ تر جنبه های فرهنگی و سازمانی تقویت آن در بیمارستانها شود.این در شرایطی است که طبق تحقیقات انجام شده ( فولادی و یارمحمدیان، 1388؛ (تهرانی, 1389)؛ (گوهری،, 1389) فرهنگ سازمانی در بیمارستان ها ی ایران، ضعیف است و به صورت جدی به آن توجه نمی شود . به نظر میرسد با در نظر گرفتن نقش فرهنگ سازمانی، در هنگام اجرای اعتباربخشی، چرخه ای شکل خواهد گرفت. از یک طرف فرهنگ، اجرای اعتبار بخشی و نتایج حاصله را بهبود می بخشد واز طرف دیگر اعتبار بخشی نیز فرهنگ را تقویت می کند و فرهنگ غنی شده نتایج بهتری را موجب می شود .

تعداد صفحه :120

پایان نامه رتبه بندی مهمترین عوامل آمیزه بازاریابی مؤثر در رفتار مصرف کنندگان رب گوجه فرنگی

متن کامل پایان نامه مقطع ارشد مدیریت بازرگانی

با عنوان : رتبه بندی مهمترین عوامل آمیزه بازاریابی مؤثر در رفتار مصرف کنندگان رب گوجه فرنگی

تعداد صفحات :175

چکیده

منظور از آمیزه بازاریابی، یا آمیخته یا ترکیب این است که بین چهار p (محصول، قیمت، ترفیع، توزیع) می­بایست یک نگرش سیستمی و هماهنگ برقرار باشد تا بتوانند در تأثیر­گذاری و متقاعدسازی مشتریان مؤثر باشند. به عبارتی، محصول مناسب با قیمت مناسب از نظر مشتریان با توزیع مناسب و به­کارگیری شیوه­های ارتباطی مناسب همگی با هم عمل می­کنند و اگر هر یک از این اجزا ناهماهنگ با سایرین باشد نتیجه آن کاهش اثر بخشی و کارایی مجموعه بوده و شرکت را از دستیابی به اهداف باز می‌دارند. آمیزه بازاریابی به عنوان ابزار مؤثر بنگاه اقتصادی در تحت تأثیر قرار دادن مشتریان، و توفیق در کسب و کار می­باشد. آمیزه بازاریابی برای ما یک چارچوب ایجاد می­کند که بدانیم چگونه از منابع استفاده مطلوب­تری ببریم.

فرضیه­ های این تحقیق عبارتند از:

  1. بین کیفیت(طعم) رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
  2. بین کیفیت(رنگ) رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
  3. بین اندازه بسته­ بندی رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
  4. بین نام و نشان تجاری رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
  5. بین طراحی قوطی رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
  6. بین قیمت رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
  7. بین تبلیغات رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
  8. بین در دسترس بودن رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.

   این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی می­باشد. جامعه آماری این تحقیق سیزده منطقه شهرداری شهر مشهد می­باشد و محقق از روش نمونه­گیری خوشه­ای استفاده کرده است و هفت منطقه را به طور تصادفی انتخاب کرده است. و ابزار اندازه­گیری در این تحقیق پرسشنامه می­باشد. که تعداد 427 پرسشنامه توزیع گردید. و همچنین از آزمون کای-دو برای وجود رابطه معناداری استفاده شده و در صورت وجود رابطه معناداری برای محاسبه شدت آن از ضریب همبستگی استفاده شده است. و همچنین برای رتبه­بندی آن از آزمون فریدمن استفاده شده است.

بر اساس نتایج بدست آمده فرضیه اول، دوم، چهارم، هشتم تأیید شده است یعنی بین طعم، رنگ، مارک، در درسترس بودن، با خرید این محصول رابطه معناداری دارد. و در رتبه­بندی عوامل مؤثر از نظر مصرف­کنندگان از نظر اهمیت، رنگ رب در رتبه اول قرار دارد. در رتبه دوم مارک رب اهمیت دارد. رتبه سوم مربوط به طعم رب می­باشد سپس، در دسترس بودن در رتبه چهارم قرار گرفت. در رتبه پنجم قیمت آن دارای اهمیت است و سپس اندازه آن دارای اهمیت می باشد و در رتبه هفتم تبلیغات دارای اهمیت است و آخرین رتبه مربوط به طراحی قوطی می باشد.

با توجه به آزمون فریدمن مشتریان توجه زیادی به رنگ رب گوجه فرنگی دارند و مهمترین عامل مؤثر در خرید رب می­باشد. در نتیجه به تولیدکنندگان توصیه می­شود توجه زیادی به رنگ رب داشته باشند. مارک رب گوجه­فرنگی در رتبه دوم قرار دارد البته با استفاده از نظرات مشتریان مارک معروف محصول را منوط به کیفیت آن می­دانند زیرا برخی از مارک­ها علاوه بر تبلیغ زیاد ولی با کیفیت پایین مصرف­کننده با یک بار استفاده دیگر از آن مارک استفاده نکرده است.

تعداد صفحه :175

تبلیغات شما تبلیغات شما

دسترسی سریع

کدهای اختصاصی