تبلیغات شما تبلیغات شما

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 3992
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 7

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 1,632
    باردید دیروز : 2,779
    گوگل امروز : 8
    گوگل دیروز : 51
    بازدید هفته : 15,033
    بازدید ماه : 46,168
    بازدید سال : 805,459
    بازدید کلی : 6,376,982

آخرین فروش های موفق

 پایان نامه افزایش کارایی پارامترهای تامین کیفیت VoIP از طریق بهبود پروتکل‌های مسیریابی MANET

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحات : 95 صفحه

حجم : 1997 کیلوبایت

پایان نامه افزایش کارایی پارامترهای تامین کیفیت VoIP از طریق بهبود پروتکل‌های مسیریابی MANET

1 مقدمه

1-1 شبکه موردی سیار چیست؟

شبکه موردی سیار[1] شبکه‌ای است که توسط میزبان‌[2]های بی‌سیم که می‌توانند سیار هم باشند تشکیل می‌شود. در این شبکه‌ها لزوما از هیچ زیرساخت پیش‌ساخته‌ای استفاده نمی‌شود. بدین معنا که هیچ زیرساختی مانند یک ایستگاه مرکزی، مسیریاب[3]، سوئیچ[4] و یا هر چیز دیگری که در دیگر شبکه‌ها از آنها برای کمک به ساختار شبکه استفاده می‌شود، وجود ندارد. بلکه فقط تعدادی گره[5] بی‌سیم هستند که از طریق ارتباط با گره‌های همسایه به گره‌های غیرهمسایه متصل می‌گردند. در شکل 1-1 ساختار یک شبکه موردی سیار به عنوان نمونه آورده شده است. دایر‌ه‌های کوچک نشان‌دهنده گره‌های بی‌سیم می‌باشند و هر دایره بزرگ نشان دهنده برد مفید یک گره است. بدین معنا که هر گره دیگری که در این فاصله قرار داشته باشد می‌تواند داده‌های ارسالی این گره را دریافت کرده و آنها را از نویزهای محیطی تشخیص دهد. برای راحتی کار، این شبکه را با یک گراف متناظر نشان می‌دهند و یال‌های گراف بدین معنا هستند که دو راس آن در فاصله‌ای با یکدیگر قرار دارند که می‌توانند پیام‌های یکدیگر را دریافت کنند. در واقع گره‌هایی که در فاصله برد مفید یکدیگر قرار دارند، در نمایش گرافی با یک یال به آن متصل می‌شوند. شکل ‏1‑1: ساختار شبکه موردی سیار در شبکه‌های موردی، سیار بودن گره‌ها ممکن است باعث تغییر مسیر بین دو گره شود. همین امر است که باعث تمایز این شبکه‌ها از دیگر شبکه‌های بی‌سیم می‌شود. با وجود تمامی این مشکلات، از شبکه‌های موردی در موارد بسیاری استفاده می‌شود. دلیل این امر سرعت و آسانی پیاده‌سازی این شبکه و همچنین عدم وابستگی آن به ساختارهای از پیش بنا شده است. از موارد استفاده شبکه‌های موردی می‌توان به کاربردهای شخصی مانند اتصال لپتاپ‌ها به یکدیگر، کاربردهای عمومی مانند ارتباط وسائل نقلیه و تاکسی‌ها، کاربردهای نظامی مانند ارتش و ارتباط ناوگان جنگی و کاربردهای اضطراری مانند عملیات امداد و نجات اشاره کرد.

1-1-1 خصوصیات شبکه‌های موردی سیار

این شبکه نیز مانند انواع شبکه­های دیگر دارای ویژگی­هایی است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد[1]:
  1. ترمینال خودمختار[6]: در این شبکه، هر ترمینال یک گره مستقل است که ممکن است در حالت میزبان یا مسیریاب عمل نماید. به عبارت دیگر در موقع پردازش به عنوان یک میزبان عمل می­کند و همچنین هنگامی که نیاز به عملیات مسیریابی باشد نقش مسیریاب را ایفا کند.
  2. عملیات توزیعی[7]: از آنجایی که هیچ ساختاری برای کنترل عملیات به صورت مرکزی در شبکه وجود ندارد، کنترل و مدیریت شبکه بین ترمینال­ها به صورت توزیع شده انجام می­شود. گره­ها در این شبکه باید با یکدیگر مشارکت کنند و هر گره به عنوان یک تقویت‌کننده عمل می­کند.
  3. توپولوژی شبکه پویا[8]: از آنجایی که گره­ها سیار هستند، توپولوژی شبکه ممکن است به سرعت و به صورت غیرقابل پیش بینی تغییر کند و اتصالات میان ترمینال­ها ممکن است در یک زمان تغییر کند.
  4. تغییر ظرفیت اتصال[9]: نرخ خطای بیتی در این شبکه بالا است. یک مسیر انتها به انتها می‌تواند توسط چندین جلسه، مشترک شود. کانالی که ترمینال­ها را متصل می­کند هدفی برای نویز، ناپدید شدن و تداخل می­باشد و پهنای‌باند کمتری از یک شبکه سیمی دارد. در تعدادی از طرح­ها مسیر بین هر جفت از کاربران می­تواند اتصالات بی­سیم متعددی را بپیماید.
  5. ترمینال­های سبک وزن: در بعضی حالت­ها، گره­های این شبکه، وسایل سیار با ظرفیت پردازش کم، اندازه حافظه کوچک، قابلیت ذخیره‌سازی انرژی کم هستند. این وسایل نیاز به الگوریتم­های بهینه شده و روش­هایی که عملیات محاسباتی و ارتباطی را بهینه می­کنند، دارند.
  6. چند گامی: به دلیل فقدان مسیریاب و دروازه­های مرکزی، میزبان­ها، خود وظایف مسیریابی را انجام می‌دهند. بنابراین، بسته­ها، مسیرهای "چند گامی" را دنبال می­کنند و قبل از اینکه به مقصدشان برسند از میان گره­های متحرک متفاوت، عبور می‌کنند. به سبب عدم اطمینان به این چنین گره­هایی، این خصوصیت یک آسیب­پذیری جدی را نمایش می­دهد.
  7. بی­شکلی[10] : تحرک و اتصال بی­سیم گره­ها این اجازه را می­دهد که گره­ها به طور دلخواه وارد شبکه شده یا از آن خارج شوند، و بدین صورت به یک گره این امکان را می­دهد که به صورت عمدی، اتصالات را شکل دهد یا آن را بشکند. بنابراین توپولوژی شبکه هیچ شکل ثابتی نه از لحاظ اندازه و نه از لحاظ پیکربندی نخواهد داشت. هر راه حل امنیتی باید این ویژگی را نیز در نظر داشته باشد.

1-1-2 مزایا

مزایای شبکه موردی سیار عبارتند از[1]:
  1. سرعت توسعه آن زیاد است.
  2. به سادگی و با صرف هزینه پایین قابل پیاده­سازی است.
  3. به هیچ زیرساختی نیاز ندارد.
  4. دارای پیکربندی خودکار است.
  5. هر یک از ایستگاه­ها به عنوان یک مسیریاب نیز ایفای نقش می­کند.
  6. انعطاف­پذیر است. به عنوان مثال، دسترسی به اینترنت از نقاط مختلف در محدوده تحت پوشش شبکه امکان­پذیر است.
  7. دو ایستگاه موجود در شبکه می­توانند به طور مستقل از دیگر ایستگاه­ها، با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و انتقال اطلاعات کنند.

1-1-3 معایب

صرف­نظر از کاربردهای جذاب، ویژگی­های این شبکه باعث محدودیت­هایی در استفاده از این شبکه­ها شده است، که باید بررسی شوند. یکی از چالش­های بسیار مهم در این نوع شبکه ­ها، عدم وجود زیرساخت ثابت می­باشد، از اصلی­ ترین مشکلات موجود در این نوع شبکه می­توان به موارد زیر اشاره کرد:
.......

پایان نامه ارزیابی امنیت پروتکل‌های مسیریابی در شبکه‌های موردی در مقابل حمله‌ی تونل‌کرم

نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 127 صفحه
حجم : 2946 کیلوبایت
پایان نامه ارزیابی امنیت پروتکل‌های مسیریابی در شبکه‌های موردی در مقابل حمله‌ی تونل‌کرم

چکیده
 با پیشرفت‌های به وجود آمده در شبکه‌ها و تکنولوژی‌های ارتباطی شبکه‌های بی‌سیم بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله می‌توان به شبکه‌های موردی اشاره نمود. با توجه به کاربردهای فراوان این شبکه‌ها نیاز به امنیت برای انجام عملکرد صحیح‌شان دارای اهمیت فراوانی است. یکی از مشکلاتی که امنیت مسیریابی در این شبکه‌ها را تهدید می‌کند حمله‌ی تونل‌کرم می‌باشد كه از نظريه‌ي فيزيك جان ويلر(فيزيك‌دان آمريكايي) در سال ۱۹۵۷ گرفته شده است. اين حمله یک تهدید جدی عليه مسیریابی شبکه‌های موردی است كه در آن دو مهاجم فعال با ايجاد يك تونل خصوصي مجازي، جريان عادي حركت پيام‌ها را اتصال كوتاه كرده و در نتيجه دو گره غيرمجاور را با هم همسايه مي‌كنند. در نتيجه‌ي اين حمله مقدار زيادي از مسير بدون افزايش مقدار گام طي مي‌شود و بسته تنها با دو گام به مقصد مي‌رسد و اين مسير قطعا به عنوان كوتاه‌ترين مسير انتخاب مي‌شود. در این پژوهش ابتدا ویژگی‌های شبکه‌های موردی را مطرح نموده و سپس به بیان حمله‌ها در این شبکه‌ها پرداخته‌ایم. به مطالعه‌ی پروتكل‌هاي ارائه شده‌ی گوناگون برای مقابله با تونل‌کرم پرداخته‌ایم. بر اساس نتايج حاصل از شبيه‌سازي گذردهي پروتكل OLSR نسبت به AODV بالاتر است و با افزايش تعداد گره‌ها و متراكم شدن شبكه ميزان گذردهي افزايش يافته است. تاخير در AODV به علت  انتظار فرستنده براي دريافت پاسخ از گيرنده، بالاتر است و در شبكه‌ي تحت حمله افزایش ناگهاني تاخير را داريم كه نشانه‌ي انتقال بسته از تونل ايجاد شده مي‌باشد. در  OLSR افزایش تاخير از حالت نرمال به تحت حمله بسیار ناچيز است. بنابراین برای مقابله با تونل‌کرم در شبکه‌های موردی پروتکل OLSR پیشنهاد می‌شود.

کلمات کلیدی: شبکه‌های موردی، مسیریابی، امنیت، حمله‌ی تونل‌کرم، گذردهی

پایان نامه ایمن سازی طرح هندسی راه های دوخطه برونشهری

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران- گرایش راه و ترابری

 عنوان :ایمن سازی طرح هندسی راه های دوخطه برونشهری

تعداد صفحات :180

چکیده :

روش مطرح شده در این پژوهش بر مبنای پارامتر جدید طراحی به نام نرخ تغییر انحنای یک قوس به همراه قوسهای اتصال آن ( CCRS )  می باشد. این پارامتر جدید برای داده های بسیاری از لحاظ نرخ تصادف ( AR ) و نرخ هزینه تصادفات ( ACR ) مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که می تواند به عنوان توصیف کننده اصلی ایمنی جاده ها باشد .

با در نظرگیری این پارامتر جدید و نیز بر اساس اطلاعات زیادی که از سرعت عملکردی و آمار تصادفات در اروپا و آمریکا فراهم بود ، رده های طراحی ایجاد شدند تا مقاطع جاده ای را از نظر ایمنی ترافیک در سه سطح طراحی خوب (خطر کم)، متوسط(دارای نقص های ایمنی متوسط) و ضعیف (خطرناک) تقسیم بندی کنند. این گروه های طراحی بر اساس سه معیار ایمنی تقسیم بندی می شوند و یک فرآیند ارزیابی کمّی ( مقداری ) ایمنی را برای راههای دو خطه برونشهری ایجاد کرده اند. این سه معیار ایمنی عبارتند از :

سازگاری در طراحی، پایداری در سرعت عملکردی، تناسب و هماهنگی در دینامیک رانندگی .

به منظور دستیابی به یک فرآیند ارزیابی کلی و سراسری ، این سه معیار ایمنی با هم ترکیب شده و به صورت یک مقیاس ایمنی سراسری درآمدند. همچنین توصیه هایی برای درنظرگیری شعاع مناسب قوس هایی که بعد از طول مستقیم مماس می آیند ( در حالت با یا بدون قوس های اتصال کلوتوئید ) ارائه شده است و نیز نحوه جداسازی مماس های مستقل( طویل) از غیر مستقل( کوتاه ) بیان شده است.

در نهایت به منظور انجام مطالعات موردی و بکارگیری معیارهای ایمنی بیان شده، اطلاعات محورهای قم-گرمسار و کرج-چالوس جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سطح طراحی هر المان بیان گشت. با توجه به پلان مسیر، 10قطعه از محور کرج- چالوس که شامل 262 المان بود مورد بررسی و آنالیز قرار گرفت. در راستای رانندگی جهت رفت مسیر توسط معیارهای ایمنی  I و II و III و مقیاس ایمنی سراسری به ترتیب 30 و 33 و 115 و 47 نقطه حادثه خیز و در مسیر برگشت به ترتیب 30 و 36 و 115 و 67 نقطه حادثه خیز شناسایی شد.

 

دانلود پایان نامه بررسی دستگاه تست پیچش پلاستیک

مشخصات مقاله:
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بررسی و تعمیر دستگاه تست پیچش پلاستیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۴۵
.

چکیده ای از مقدمه آغازین ”  پایان نامه بررسی دستگاه تست پیچش پلاستیک ” بدین شرح است:

در کنار مفهوم کلی مکانیک اجسام جامد تغییر شکل پذیر ، رفتار میله های تحت تأثیر بار محوری ، مورد بررسی قرار می گیرد . با کاربرد روش مقطع و فرض مساوی بودن کرنش ها در کلیه تارهای طولی ، رابطه ای برای تنش موجود در میله های تحت تأثیر بار محوری برقرار گردید. سپس رابطه ای برای تعیین تغییر شکل های محوری اعضا به دست آمد.در این فصل روابط مشابهی برای اعضایی که  از لحاظ خارجی معین ایستایی هستند و فقط تحت تأثیر لنگر پیچشی در حول محور طولی شان قرار دارند ، برقرار خواهد شد. در اینجا اعضایی مورد برسی قرار می گیرند که فقط تحت تأثیر لنگر پیچشی قرار داشته باشند.
قسمت اعظم این فصل اختصاص به مطالعه پیچش مقاطع دایره شکل توپر و توخالی دارد. پیچش مقاطع توپر دایره به طور خلاصه مورد بررسی قرار می گیرد. در عمل اعضایی که برای انتقال لنگر پیچشی به کار می روند، مثل محور موتورها و مولدهای برق و یا غیره ، دارای مقطع دایروی توپر و یا توخالی می باشند. بنابراین روابطی در این  فصل به دست می آیند،  کاربرد عملی فراوانی دارند.

پایان نامه ترمزها

مقدمه و تاريخچه :

امروزه در صنعت اتومبيل سازي حفظ ايمني سرنشينان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اينكه سيستم ترمز مهمترين بخش ايمني خودرو محسوب مي گردد ، در چند ساله اخير پيشرفتهاي زيادي در اين زمينه انجام گرفته است . جديدترين اين پيشرفتها پيدايش سيستم ترمز ضد قفل ABS مي باشد . در اين پروژه هدف آن است كه اين نسل از ترمزها مورد بررسي قرار گيرد تا ان شاءالله زمينه اي براي ورود اين تكنولوژي به ايران فراهم شود . اين ترمزها به سبب پيچيدگي مكانيزمشان هنوز مورد توجه طراحان داخلي قرار نگرفته است كه يكي از دلايل آن عدم اطلاعات كافي و عدم آشنائي با اين سيستم مي باشد . اميد است اين پروژه مقدمه اي براي قدمهاي بعدي در راه ساخت و طراحي اين تكنولوژي در ايران باشد . (ان شاءالله)

در اين پروژه ابتدا تاريخچه اي از پيدايش ترمزها ارائه خواهد شد . در فصل دوم به بررسي سيستم ترمز معمولي شامل كاسه اي و ديسكي و ساير اجزاي جانبي آن مي پردازيم .

در فصل سوم سيستم ترمز پنوماتيكي مورد بررسي قرار مي گيرد و سپس در فصل چهارم و سيستم ترمز ضد قفل ABS و سپس مقايسه اي بين فصول دوم و سوم خواهيم داشت تا برتريها و معايب هركدام نسبت به يكديگر مشخص شود و در فصول بعدي مطالب مربوط به طراحي و محاسبه نيروهاي لازم آورده خواهد شد . نخست تاريخچه اي از پيدايش ترمزهاي اوليه تا كنون بيان مي كنيم :

اولين موتور احتراقي در سال 1885 بوسيله بنز ساخته شد . توقف اين اتومبيل بوسيله يك لقمه ترمز بر روي محور دنده هرزگرد انجام مي گرفت . بعدها كه اتومبيل تكميل شد و سرعت آن افزايش يافت و از لحاظ وزن سنگين تر شد ، ترمزهاي مخصوصي براي آن طرح ريزي شد .

تا سال 1900 ترمز دستي شامل ترمز ساده اي كه مستقيماً با سطح لاستيكهاي توپر اصطكاك پيدا مي كرد استفاده مي شد. اما از اين سال به بعد ترمزي ابداع شد كه توسط پدال عمل مي كرد و عبارت از يك نوار فلزي بود كه در خارج بر روي چرخ دندانه دار محور محرك عقب نصب شده بود و بصورت استوانه اي آن را احاطه مي كرد .

در همين سال لنكستر(Lanchester) ترمز و كلاچ را در يك مجموعه مخروطي شكل متشكل كرد و در اولين ماشين ساخت انگلستان بكار گرفت .

در سال 1905 ، انتقال حركت بوسيله چرخ دنده و محور جاي انتقال حركت توسط زنجير يا تسمه را گرفت و عموميت پيدا كرد و بيشتر اتومبيلها با پدالي كه انتقال حركت را به ترمز تأمين مي كرد مجهز شده بودند .

در سال 1910 ميلادي ترمزهاي بيشتر ماشينهاي امريكائي روي چرخهاي عقب تأثير مي كرد . در اين سالها بسياري از عوامل مربوط به ترمز، مانند اهميت چسبندگي لاستيك به جاده اثرات چرخ قفل شده و غيره بخوبي شناخته شده بود و اين مطلب محقق شده بود كه جهت اعمال ترمز صحيح هر چهار چرخ بايستي ترمز شود ، و كوشش و اثر ترمز با نسبتي متناسب بين چرخ جلو و چرخ عقب سهيم باشد . با ترمز شدن چهارچرخ است كه بدون خطر ليز خوردن ماشين ، فاصله توقف به نصف تقليل مي يابد . سالها طول كشيد تا موضوع ترمز چهارچرخ مورد قبول عموم قرار گرفت . شكل عمده اين بود كه آرايشي براي ترمز ترتيب داده شود كه با تشكيلات و اتصالات فرمان و چرخهاي جلو و بطور كلي با تشكيلات سيستم فرمان و هدايت ماشين تداخل پيدا نكند .

در فاصله دو جنگ جهاني اول و دوم ، احتياج به ترمز تا حدودي بيشتر احساس شد . چون سرعت ماشين ها رو به افزايش رفت همچنين بر تراكم ترافيك نيز افزوده شد .

نظر به اينكه رانندگان به ترمز قوي احتياج داشتند و از طرفي ترمز قوي در چرخهاي عقب ، موجب سرخوردن ماشين مي شد ، فشار زيادي به طراحان ترمز وارد مي آمد تا ترمز چرخهاي جلو را تكميل كنند . در نتيجه ، بعد از گذشت ده سال از جنگ اول ، استعمال ترمز در هر چهار چرخ ، عموميت پيدا كرد . ظهور ترمز در چرخهاي جلو ، پس از جنگ ابتدا در خودروهاي بزرگ و گرانقيمت مانند هيسپانو ـ سوئيزا و هاچيكس(Hotchikss) و سپس درخودروهاي سبك و ارزان قيمت صورت پذيرفت . ساده ترين راه براي اعمال ترمز جلو استفاده از سيستم هيدروليك بود . ولي در طي ساليان متمادي اكثريت خودروها از سيستم مكانيكي استفاده مي كردند تا اينكه مزاياي هيدروليك براي همه روشن شد . چرخهاي اتومبيل بدون احتياج به دنده‌اي پيچيده ترمز مي شدند . جبران سائيدگي لنتها بطور خودكار صورت مي گرفت و تلفات اصطكاك بمراتب كمتر از سيستم مكانيكي بود ….

استفاده از الگوریتم رقابت استعماری بهبود یافته برای بخش بندی تصویر

عنوان :استفاده از الگوریتم رقابت استعماری بهبود یافته برای بخش بندی تصویر

فرمت فایل:doc قابل ویرایش با نرم افزار ورد

تعداد صفحات :89

چکیده
بخش بندی تصویر یک فرآیند اساسی در بسیاری از کاربردهای پردازش  تصویر و بینایی ماشین است که می تواند به عنوان اولین مرحله پردازش سطح پایین در پردازش تصاویر دیجیتالی در نظر گرفته شود. بخش بندی تصویر کاربردهای گوناگونی مانند پردازش تصاویر پزشکی، شناسایی چهره، سیستم های کنترل ترافیک و غیره دارد. با توجه به اهمیت بخش بندی تصاویر دیجیتالی روش های متعددی برای این منظور پیشنهاد شده است که به دو دسته کلی روش های مبتنی بر ناحیه مانند خوشه بندی پیکسل های تصویر و روش-های مبتنی بر تشخیص لبه تقسیم می گردد. بیشتر روش های خوشه بندی تصاویر، پیکسل ها را تنها بر اساس اطلاعات شدت روشنایی یا رنگ آنها دسته بندی می کنند و هیچ گونه اطلاعات همسایگی یا مکانی پیکسل ها را در روند خوشه بندی تصویر به کار نمی برند که این عامل سبب کاهش دقت و کیفیت بخش بندی می گردد. با در نظر گرفتن اهمیت به کارگیری اطلاعات مکانی پیکسل ها در جهت بهبود کیفیت بخش بندی تصویر، استفاده از اطلاعات پیکسل های همسایه در پنجره همسایگی بزرگ سبب بهبود کیفیت بخش بندی می گردد. با توجه به اینکه خوشه بندی جزء مسائل چندجمله ای غیرقطعی-سخت محسوب می-شود، در این پژوهش ایده ترکیب الگوریتم خوشه بندی k-means و الگوریتم رقابت استعماری بهبود یافته جهت حل این مسئله پیشنهاد گردیده است. همچنین پیش از اعمال الگوریتم ترکیبی، تصویر جدیدی با استفاده از اطلاعات غیرمحلی پیکسل ها ایجاد شده و سپس الگوریتم ترکیبی برای خوشه بندی پیکسل های تصویر جدید به کار گرفته شده است. با مقایسه نتایج حاصل از اعمال روش مذکور بر روی تصاویر مختلف با سایر روش ها، به این نتیجه رسیدیم که دقت بخش بندی اکثر تصاویر با روش پیشنهادی، بیشتر از سایر الگوریتم های مطرح در این زمینه است.

واژه های کلیدی: بخش بندی تصویر، خوشه بندی، الگوریتم رقابت استعماری بهبود یافته و اطلاعات غیرمحلی       

استفاده از روش های هوش مصنوعی در پیش بینی سری های زمانی اشوب گونه

عنوان پایان نامه : استفاده از روش های هوش مصنوعی در پیش بینی سری های زمانی اشوب گونه

چکیده:

پیش‌بینی سری‌های زمانی یکی از شاخه های علم آمار و احتمال است که در سایر رشته‌ها مانند اقتصاد، مهندسی ارتباطات، هواشناسی، مدیریت و بازاریابی کاربرد فراوانی دارد. دامنه کاربرد پیش‌بینی سری‌های زمانی روزبه‌روز گسترده‌تر شده و نیاز دانش‌پژوهان در این زمینه افزون‌تر می‌گردد. سری‌های‌ زمانی آشوبی، زیرمجموعه‌ای از فرآیندهای غیرخطی با نتایج بسیار پیچیده و نامنظم، تعریف می‌شوند. در طول چند دهه گذشته، پیش‌بینی سری‌های‌زمانی آشوبی یک موضوع چالش برانگیز و جالب بوده است. اگرچه سری‌های زمانی آشوبی ویژگی‌های سیستم‌های دینامیکی را به صورت تصادفی نشان می‌دهند، در فضای‌حالت مناسب، رفتارهای قطعی را ارائه می‌دهند.

در این پایان نامه پیش‌بینی سری زمانی آشوبی و تحلیل خطا با استفاده از شبکه‌های عصبی خطی و غیرخطی همراه با بگارگیری تئوری جاسازی پیشنهاد شده است. سری‌های زمانی به طور کلی شامل مؤلفه‌های خطی و غیرخطی می‌باشند. در این مطالعه در جهت بهبود دقت پیش‌بینی، یک روش ترکیبی شامل پیش‌بینی کننده خطی و غیرخطی، برای مدل کردن هر دو مؤلفه ارائه شده است. ابتدا با استفاده از نظریه جاسازی، سری‌زمانی در فضای حالت مناسب نمایش داده شده، سپس نقاط فضای‌حالت به یک شبکه عصبی خطی داده شده اند. خطای سری زمانی پیش‌بینی شده، محاسبه و به عنوان یک سری‌زمانی آشوبی جدید، در فضای‌حالت مناسب جاسازی شده ‌است. در ادامه نقاط فضای‌حالت بدست آمده به مدل غیرخطی مورد نظر که یک شبکه عصبی بازگشتی المان آموزش داده شده با الگوریتم بهینه‌سازی جمعیت ذرات می‌باشد، خورانده شده تا مورد تحلیل قرار گیرند. در نهایت مقادیر پیش‌بینی شده از سری زمانی اصلی و سری زمانی خطا یعنی خروجی دو پیش‌بینی کننده خطی و غیرخطی، با هم جمع شده و با مقادیر واقعی سری زمانی مقایسه شده‌اند. سری‌های زمانی آشوبی مکی‌گلاس، لورنز و لکه‌های خورشیدی برای ارزیابی کارایی روش پیشنهادی استفاده شده اند. نتایج به دست آمده نشان دهنده‌ی پیش‌بینی دقیق‌تر روش پیشنهادی در مقایسه با روش‌های پیش‌بینی موجود، می‌باشد.

کلمات کلیدی: سری‌ زمانی آشوبی، پیش‌بینی، نظریه جاسازیس، تحلیل خطا، شبکه‌های عصبی مصنوعی.

ارتقا احرازهویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی

عنوان :ارتقا احرازهویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی

چکیده

امروزه دنیای ارتباطات با سرعت وصف ناپذیری در حال توسعه است و اینترنت نقش بسزایی در این تحول دارد. کاربران سیار خواستار دسترسی به اینترنت هستند وشبکه­های بی­سیم این امکان را فراهم نموده­اند.{Formatting Citation} برقراری ارتباطی امن و امنیت کاربران و حفظ کیفیت سرویس[1] در حد قابل قبول برای کاربران از مهمترین موضوعات دسترسی به شبکه بی­سیم هستند. جهت برقراری امنیت کاربران راهکارهای بسیار وجود دارد که یکی از آنها استفاده از روش­های EAP است، در این روش کاربران باید احراز هویت شوند و از طرف دیگر فرایند احرازهویت زمانبر است. در این تحقیق با استفاده از مکانیزم حافظه نهان در نقاط دسترسی فرایند Handoffسریعتر انجام شد و متعاقبا زمان احرازهویت کاهش یافت و امکان استفاده از پروتکل­های امنیتی قویتر فراهم شد. شایان ذکر است نقش نقطه دسترسی در این تحقیق بسیار حیاتی و حائز اهمیت است.

 

کلمات کلیدی- پروتکل احراز هویت توسعه یافته[2]؛سرورهای احرازهویت کننده، مجاز شناسی و حسابرسی[3]؛ Handoff ؛نقطه دسترسی[4]؛ حافظه نهان.[5]

پایان نامه بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی کارکنان

عنوان :پایان نامه بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی کارکنان

فرمت فایل :doc قابل ویرایش با نرم افزار ورد

تعداد صفحات :185

     “کارآفرینی”از دید دانشمندان علوم اجتماعی، فرآیندی است که در شبکه متغیری از روابط اجتماعی واقع شده است. این روابط اجتماعی می تواند رابطه کارآفرین با منابع و فرصت ها را محدود یا تسهیل نماید. تا کنون تحقیقات صورت گرفته در مورد کارآفرینی سازمانی، از نوع تعیین ویژگی های شخصیتی کارآفرینان بوده و توجه به شبکه روابط اجتماعی یا سرمایه اجتماعی نادیده گرفته شده است. درعین حال، امروزه نگاه جدی به مقوله کارآفرینی در سازمان های آموزشی وجود ندارد. این امر می تواند ناشی از دلایل مختلف از جمله نادیده گرفتن روابط و شبکه های اجتماعی باشد. از این رو هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه و تاثیر سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با کارآفرینی سازمانی است. که در آموزشکده های خراسان شمالی انجام شده است، و جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان و اساتید آموزشکده ها در سال 91 تشکیل می دهند. کل جامعه آماری به تعداد 476 کارمند و استاد رسمی، پیمانی، قراردادی و حق التدریس هستند که از بین آنان 214 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای طبق جدول مورگان انتخاب شده اند. این پژوهش به روش توصیفی از نوع همبستگی صورت گرفته و جهت اثبات روایی و پایایی آن از پرسشنامه استاندارد و معتبر جهانی سرمایه اجتماعی با 60 گویه از طیف لیکرت و پرسشنامه محقق ساخته کارآفرینی سازمانی که توسط ابراهیم زاده و همکاران تهیه و روایی وپایایی آن به اثبات و چندین بار به اجرا گذاشته شده است، مورد استفاده قرار گرفته است . تمامی داده ها به وسیله نرم افزار spss در دو بخش توصیفی و استنباطی تنظیم شده است. در بخش توصیفی از فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد و در سطح آمار استنباطی از آزمون همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چند متغیره و آزمون T استیودنت استفاده شده است. نتایج حاکی از آن بوده که بین سرمایه اجتماعی با کارآفرینی سازمانی با سطح اطمینان 95 درصد آلفا(50/0) فرضیه اصلی تایید شده است، یعنی بین سرمایه اجتماعی با کارآفرینی سازمانی رابطه مستقیم وجود دارد.

 

واژگان کلیدی: سرمایه اجتماعی، مشارکت، انسجام، صداقت، روابط متقابل، ارزشمندی، اعتماد، مسئولیت و تعهد، کارآفرینی سازمانی.

 

 بررسی عوامل مختلف در رابطه با كاهش انگیزه کارکنان اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران

تا قبل از دهه 1930 میلادی بطور گسترده ای باور بر این بود كه رهبری یك ویژگی فردی است، و تنها محدودی از افراد بطور ذاتی توانائیها و خصوصیاتی را به ارث برده اند و خداوند به آنان این ودیعه گرانبها را اعطا فرموده كه می‌توانند رهبران موثری باشند. از دهه 1930 به بعد، دانشمندان علوم اجتماعی و علوم رفتاری مسیر جدیدی را در تحقیق پیرامون رفتار و خصوصیات رهبری پیمودند. اصولا مشخص ساختن یك الگوی اساسی و یكسان رهبری ناممكن است، چرا كه از یك طرف نمی‌توان ویژگیهائی را برشمرده كه تمام رهبران موثر و موفق دارای آن خصوصیات باشند و از طرف دیگر با توجه به شرایط خصوصیات رهبران موفق و موثر در سازمانها نظامی، صنعتی و تعلیم و تربیتی با یكدیگر متفاوتند. به هرحال، عواملی كه برای یك رهبری موفق ضرورت دارد، داشتن مهارت و نگرش است كه می‌توان آنها را از طریق فراگیری كسب كرد، و یا بطور گسترده ای اصلاح نمود. رهبری را در یك طیف گسترده باید مورد توجه قرار دهیم. چرا كه چهار متغیر وجود دارد كه رهبری را متاثر می‌سازند، اول خصوصیات رهبر، دوم نگرش ها، نیازها و سایر خصوصیات فردی زیر دستان، سوم خصوصیات سازمان، مانند اهداف آن، و ماهیت وظایفی كه باید انجام پذیرد و چهارم: متغیرهای محیطی.

خصوصیات شخصی كه برای عملكرد موثر رهبر لازم می‌باشد، باتوجه به سایر عوامل، تغییر می‌یابد. این چهار متغیر دستاوردهای تحقیقات و پژوهشهای علمی‌در مورد رهبری می‌باشد و مفهومش این است كه رهبری یك خصوصیت ذاتی فرد نیست. بلكه یك رابطه پیچیده بین این چهار متغیر می‌باشد.

بنابر این اگر بپذیریم كه رهبری رابطه ای بین رهبر، پیروان، سازمان و عوامل محیطی است و قبول داشته باشیم كه این عوامل و متغیرهای موقعیتی با گذشت زمان تغییر می‌كند، لازم است بپذیریم كه خصوصیات و ویژگیهای رهبری نیز تغییر می‌كند.

به هر تقدیر تسلط به تكنیك های فنی، مانند كامپیوتر، مالی، تولید، بازاریابی و امثالهم برای رهبری موثر كفایت نمی‌كند، چرا كه جنبه انسانی رهبری، به مراتب مهمتر از وظایف فنی است. برای بقا و حفظ موقعیت هر سازمان، وجود رهبری موثر، امری است حیاتی. سبك تصمیم گیری رهبر، یكی از ابعاد مهم رهبری است. روشهای بسیار متنوعی وجود دارد كه هر رهبر برای انجام وظیفه و یا اتخاذ تصمیمات مشخصی، می‌تواند از آنها استفاده كند كه با توجه به میزان مشاركت یا عدم مشاركت زیر دستان سبك رهبری متفاوت خواهد بود

بعضی از زیر دستان تمایلی به مشاركت در فرآیند تصمیم گیری ندارند و پاره ای اشتیاق فراوان دارند. به هرحال با توجه به متفاوت بودن زیر دستان، میزان علاقه به مشاركت در فرایند تصمیم گیری نیز متفاوت است، حتی افراد نسبت به بعضی از تصمیمات بیشتر، مشتاق به مشاركت هستند و در بعضی دیگر، كمتر، همین درجه و میزان علاقه مندی و تمایل زیر دستان نسبت به مشاركت یا عدم مشاركت خود ایجاد كننده نوع سبك رهبری می‌باشد. بعبارتی توان و تمایل زیردستان، یك عامل اساسی در اتخاذ سبك بخصوصی از رهبری می‌باشد. در این مسیر به بررسی عوامل موثر برانگیزه كاركنان اداره کل امور مالیاتی شهر ری پرداختیم و فرضیه های موجود بر روی این موضوع را بررسی كردیم و پیشینه این مساله را مورد جستجو قرار داده تا بتواند راه گشایی برای تحقیق حاضر باشد. همچنین روش و شیوه تحقیق را درباره این مسئله ذكر كردیم و با پرسش نامه ای كه در بین كاركنان و پرسنل محترم این اداره کل توزیع كردیم یافته های تحقیق را بدست آوردیم تا توانستیم به نتیجه گیری دست یابیم.

تبلیغات شما تبلیغات شما

دسترسی سریع

کدهای اختصاصی