تبلیغات شما تبلیغات شما

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 3972
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 7

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 2,392
    باردید دیروز : 1,887
    گوگل امروز : 36
    گوگل دیروز : 54
    بازدید هفته : 4,279
    بازدید ماه : 35,414
    بازدید سال : 794,705
    بازدید کلی : 6,366,228

آخرین فروش های موفق

پایان نامه ارشد برق کنترل :کنترل سیستم‏های غیرخطی حاوی بکلش

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع ارشد مهندسی برق گرایش کنترل

با عنوان :کنترل سیستم‏های غیرخطی حاوی بکلش

تعداد صفحات :118

یکی از پدیده‏های غیرخطی که تقریباً در تمامی سیستم‏های مکانیکی وجود دارد بکلش نام دارد. می‏توان گفت، این پدیده یکی از مشکلات رایج بر سر راه شناسایی و کنترل سیستم‏های مکانیکی می‏باشد. کنترل سیستم‏های حاوی بکلش دارای دو هدف اصلی می‏باشند: کنترل سرعت و کنترل موقعیت. وجود بکلش در این سیستم‏ها، کیفیت کنترل سرعت و کنترل موقعیت را تحت تأثیر خود قرار می‏دهد. برای اینکه با کیفیت بهتری بتوان این سیستم‏ها را کنترل کرد، نیاز به نصب سنسور بر روی شفت و یا حتی در بعضی مواقع نیازمند نصب سنسورهای گران‏قیمت برای اندازه‏گیری زاویه بکلش می‏باشد. در همین راستا، روش شناسایی آنلاین بدون بکارگرفتن سسنورهای گران‏قیمت و کنترل این سیستم‏ها در برابر تغییرات پارامترهای سیستم، مبحثی است که بدان احساس نیاز می‏شود. در این پژوهش سعی بر آن شده است که با مجهول فرض‏کردن کل سیستم حاوی بکلش و با فرض در دسترس بودن سیگنال‏های قابل اندازه‏گیری، فقط از سمت موتور و بار بتوان موقعیت بار را کنترل کرد. ارائه یک روش نوین شناسایی بر اساس مدل‏های پارامتری خطی مناسب برای شناسایی کامل سیستم‏های حاوی بکلش و استفاده از این مدل‏های پارامتری خطی برای کنترل وفقی غیرمستقیم موقعیت بار، ارائه روش کنترل وفقی مستقیم با فرض مجهول بودن کل سیستم و ارائه تکنیکی برای کنترل موقعیت بار به روش پسگام با فرض نامعلوم بودن زاویه بکش از جمله کارهای نوین کنترلی است که با فرض در دسترس بودن سیگنال‏های فیدبک از سمت موتور و بار در این پژوهش انجام شده است.

پایان نامه شناسایی موقعیت و شکل اجسام فلزی دوبعدی به کمک روش تنظیم سطح

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع ارشد مهندسی برق گرایش مخابرات-موج

عنوان :شناسایی موقعیت و شکل اجسام فلزی دوبعدی به کمک روش تنظیم سطح

تعداد صفحات : 85

چکیده

در این پایان نامه شناسایی موقعیت و شکل اجسام فلزی دوبعدی به وسیله بهینه­سازی تابع هزینه با کمک گرفتن از روش تنظیم سطح بررسی و نتایج شبیه­سازی ارائه شده است. در این روش با معرفی شکل مناسبی از سرعت تغییر شکل تابع و اعمال آن در معادله همیلتون-ژاکوبی و حل این معادله و تکرار این روند توانستیم به شکل و موقعیت اجسام دست بیابیم. در روند پردازش برای جلوگیری از قرار گرفتن تابع هزینه در کمینه محلی از جهش فرکانسی استفاده کردیم. روش­های برپایه روش تنظیم سطح دو ویژگی مهم دارند. یکی عدم نیاز به اطلاعات اولیه از اجسام و محیط اطراف و دیگری قابلیت شناسایی چند جسم در یک محیط محاسبات است. نتایج نشان از شناسایی قابل قبول شکل اجسام فلزی و موقعیت آنها دارد.


پایان‌نامه‌ مخابرات سیستم:شبیه‌سازی و تحلیل حمله‌ها بر روی بخش خانگی شبکه‌ی BPLC

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع ارشد مهندسی برق گرایش مخابرات-سیستم

با عنوان :شبیه‌سازی و تحلیل حمله‌ها بر روی بخش خانگی شبکه‌ی BPLC و ارائه ­ی پیشنهاد برای پیشگیری و کاهش اثرات آن

چکیده:

در این پایان‌نامه ابتدا نیازهای امنیتی یک شبکه‌ی انتقال قدرت که با فناوری انتقال داده‌ به صورت پهن‌باند به صورت یک شبکه‌ی منحصر به فرد در آمده بررسی شده است و سپس با مشخص کردن نقاط آسیب‌پذیر شبکه از دیدگاه فضای تبادل اطلاعات، شبیه‌سازی‌ حمله‌های مختلف با استفاده از مجموعه داده‌‌ی مناسب روی یک شبکه‌ی کوچک BPLC انجام پذیرفته است. با توجه به ساختار شبکه‌های هوشمند یک‌پارچه، نقاطی که دشمن می‌تواند از طریق آن به بخش مصرف خانگی نفوذ کند، گره‌های مربوط به قسمت‌های اندازه‌گیری یا همان کنتور‌های هوشمند می‌باشد که امروزه به طور معمول بر طبق توپولوژی ستاره‌ای یا ستاره‌ای گسترده و با فناوری BPLC پیاده‌سازی می‌شوند. کنتورهای هوشمندکار اندازه‌گیری انرژی مصرفی و میزان ترافیک جا به جا شده را در قسمت‌های مختلف این شبکه‌ بر عهده دارند. توپولوژی خاص بخش خانگی به همراه پروتکل‌های مربوطه در شبیه‌سازی‌های ما لحاظ گشته‌اند. در بخش اصلی شبیه‌سازی، چند سامانه‌ی تشخیص و مقابله با نفوذ، با استفاده از دو الگوریتم‌ سامانه‌ی ایمنی مصنوعی و همچنین یک الگوریتم دیگر بر اساس ماشین‌های بردار پشتیبان به فرآیند شبیه‌سازی حملات اضافه گشته‌اند که در انتها قدرت هر یک از این الگوریتم‌ها براساس میزان دقت در تشخیص و مقابله با نفوذ بررسی شده است. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که روش استفاده شده در این پایان‌نامه یک شیوه‌ی مناسب در تقویت امنیت سامانه در تشخیص ترافیک تخریب‌گر در این شبکه‌ می‌باشد.


 دانلود پایان نامه ارشد درباره مخازن نرم افزاری

مقدمه

آنچه که بین تمام علوم مشترک است، حجم وسیعی از اطلاعات و داده به شکل­های مختلف است، که همراه با پیشرفت و وسعت علوم بزرگتر و ارزشمندتر می­شود. با رشد سریع علوم کامپیوتر و استفاده از آن در چند دهه اخیر، تقریبا همه سازمان­ها در پروژه­های مختلف خود حجم عظیمی داده در پایگاه­های داده ذخیره می­کنند. این سازمان­ها و کسانی که به نوعی در پروژه­ها سهیم هستند به فهم این داده­ها و بهتر بگوییم کشف دانش نهفته در آن نیازمندند. این نیاز، باعث به­وجود آمدن حوزه جدید میان رشته­ای کشف دانش و داده­کاوی[1] شده است، که حوزه­های مختلف همچون پایگاه داده، آمار، یادگیری ماشین را برای کشف دانش ارزشمند نهفته در اطلاعات و داده­ها را با هم تلفیق می­کند. اصطلاح Data­ Mining همان­طور که از ترجمه آن به معنی داده­کاوی مشخص می‌شود، به مفهوم استخراج اطلاعات نهان، و یا الگوها وروابط مشخص در حجم زیادی از داده‌ها در یک یا چند بانک اطلاعاتی بزرگ است.

هر نرم ­افزار در طول فرآیند­تولید و پس از آن، انبوهی از اطلاعات ­و مستندات دارد که قابل کاوش و استفاده­ مفید است. این داده­ها معمولا در پایگاه­ داده­هایی به­نام مخازن نرم­افزاری[2] ذخیره و نگهداری می­شوند. مخازن نرم­افزاری نمایش دقیقی از مسیر­تولید یک سیستم ­نرم­افزاری ارائه می­دهند]1 .[هدف ازکاوش مخازن نرم­افزاری[3]MSR استفاده هوشمند از تحلیل داده­های نهفته در آن­ها برای کمک به تصمیم­گیری های بهتر و سریعتر در پروژه تولید و پشتیبانی آن­ها است. آن­چه که در اینجا مورد توجه این تحقیق است، استخراج اطلاعات مهم برای همه ذینفعان پروژه نرم­افزاری است. این اطلاعات از مجموعه داده­های مرتبط با خطا­های رخ داده در طول تولید و پشتیبانی پروژه استخراج می شود.

در سال­های گذشته مدل­های مختلفی با استفاده از الگوریتم­های داده­کاوی، تشابه متن و دسته­بندی و خوشه­بندی داده­ها ارائه شده. اما از آن­جا که جستجو و استخراج اطلاعات از میان داده­های متنی نیازمند روشی هوشمند برای تطبیق جنبه­های معنایی و دستوری است، نیاز به مدل­هایی که از الگوریتم ها معنایی استفاده­ کنند وجود دارد.در تحقیق­ های مورد مطالعه این نیاز حس می­شود.

 

 

 

سعی بر این شده که با استفاده از الگوریتم معنایی برپایه مجموعه تشابه جملاتبر پایه LCS و تشابه کلمات (SOC-PMI )، روی مستندات ذخیره­ شده در مخازن خطای نرم­افزار، مانند راه­حل­های ارائه ­شده برای خطا­های مشابه مدل­های قبلی را تکمیل­کرده و جوابی بهینه و سریع­تر برای خطای پیش آمده پیدا کنیم. همچنین می­توان زمانی تخمینی نیز برای تصحیح خطا پیش­بینی کرد تا راهنمای تیم توسعه و ذینفعان دیگر نرم­افزار باشد. همچنین دید بهتری نسبت به روند پیشرفت و تکامل نرم­افزار مورد نظر ارائه ­شود.

 

2.1. تعریف مسئله

یکی ­از مراحل مهم و اساسی در مهندسی ­و تولید نرم­افزار مرحله یافتن و رفع خطا­های موجود در نرم­افزار است. این مرحله از تولید نرم­افزار جزء وقت­گیرترین و پرهزینه ­ترین مراحل به­ حساب  می­آید]4[. سال­هاست که دانش داده ­کاوی و استخراج دانش به کمک مهندسین نرم­افزار آمده­است. رفع خطا در فرآیند تولید بسته به مدل توسعه نرم ­افزار چندین بار انجام می­گیرد. خطا­ها و مشکلات برطرف ­شده معمولا به روش­های مختلف تحت عنوان مخازن خطای نرم افزار، مستند­سازی و ذخیره می­شود. این مخازن منابع عظیم دانش هستند، که کمک بزرگی در تسریع زمان تولید نرم­افزار و پایین­آوردن هزینه­ها خواهد­بود]5[. روش­هایی نیاز­است که این دانش و اطلاعات مفید استخراج شود. در این تحقیق روشی برای سرعت بخشیدن به رفع­خطای جدید با استفاده از اطلاعات موجود در مخازن خطای نرم­افزار، ارائه شده ­است. مدل­های زیادی تا به­حال ارائه ­شده که یا مکمل هم بوده یا از الگوریتم­های جدید استفاده شده ­است. مدل­های پیشنهادی با استفاده از تشابه متن همگی از الگوریتم­ های معمولی و ساده استفاده کرده اند. در این مدل ها به این نکته مهم کمتر توجه شده که مخازن حجم بالا و پیچیده­ای از اطلاعات را شامل می­شوند، که بعضاً تشابه بین کلمات و معانی مختلف یک جمله نتیجه ­گیری را سخت­تر می­کند. پس نیاز به الگوریتم­های معنایی در بررسی تشابه متن احساس می­شود. همچنین باید به این نکته مهم توجه کرد که الگوریتم معنایی انتخاب ­شده بهینه است و قادر باشد میان این حجم اطلاعات که از سوی کاربران مختلف ثبت می­شود، بهترین جواب با تشابه بیشتر را انتخاب کند. اگرچه تا به­حال روش­های بسیاری برای تکمیل مخازن خطا و استفاده از دانش نهفته در آن صورت­گرفته اما می­توان گفت که ضرورت اهمیت به تشابه معنایی بین داده­ها در نظر گرفته نشده ­است. در این تحقیق سعی شده که این ضعف در جستجو و بهره­ گیری دانش نهفته در این مخازن داده پوشش داده ­شود.

مدل ارائه ­شده در اینجا ابتدا لیستی از خطا­های مشابه خطای جدید با استفاده ازیک الگوریتم تشابه معنایی مناسب، با توجه به اطلاعات متنی ذخیره­شده ارائه می­دهد. در مرحله بعد این خطا­ها براساس چرخه ­عمر خطا با استفاده از روش خوشه­ بندی K-means، خوشه بندی می­شوند.

همچنین میانگین تشابه هر دسته به خطای جدید، گروه منتخب را مشخص می کند. خطاهای موجود در این گروه، راه حل­های پیشنهادی برای هر کدام، کمکی برای تسهیل و تسریع در رفع خطا است و میانگین طول­عمر گروه تخمینی بر پیچیدگی و زمان حل­ مشکل خواهد بود.

 

تعداد صفحه : 85

پایان نامه ارشد برق قدرت: ارزیابی قابلیت اطمینان بخش های تولید و انتقال برق

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی برق – قدرت

عنوان: ارزیابی قابلیت اطمینان بخش های تولید و انتقال برق منطقه ای فارس

تعداد صفحات : 121

 

چکیده

با توجه به افزایش روزافزون تقاضای الکتریسیته در کشور، برنامه ریزی شبکه تولید و انتقال برای سال های آینده از اهمیت بالایی برخوردار شده است. در این راستا مطالعات قابلیت اطمینان نقش مهم و اساسی را در طراحی آینده ایفا خواهند نمود. در این پایان نامه سعی شده است تا با ارائه راهکارهایی مناسب برای این مطالعات زمینه ایجاد روشی متحد و یکسان جهت انجام مطالعات قابلیت اطمینان در برنامه ریزی شبکه تولید و انتقال برق منطقه ای استان فارس به وجود آید. این راهکارها با تکمیل مطالعات کنونی و الگو گرفتن از مطالعات قابلیت اطمینانی که در نقاط مختلف جهان از جمله کشورهایی مانند کانادا، آمریکا و آلمان صورت گرفته است، ارائه شده اند. در انتها نیز این برنامه ریزی برای سال های آینده شبکه تولید و انتقال برق فارس مورد بررسی قرار گرفته است.

مقدمه

مهمترین وظیفه یک سیستم قدرت این است که بتواند تمام مصرف کننده ها، از کوچک تا بزرگ را در شبکه تحت پوشش قرار داده و انرژی الکتریکی لازم را تا حد امکان به صورت اقتصادی و با درجات خوبی از قابلیت اطمینان و کیفیت در اختیار آنها قرار دهد.

نتایج مطالعات قابلیت اطمینان می تواند به عنوان معیاری مناسب جهت سنجش میزان توانایی سیستم در تامین توان الکتریکی و برآورد معادل اقتصادی آن به کار برده شود. به عبارت دیگر قابلیت اطمینان یک سیستم قدرت بیانگر میزان اطمینان به عملکرد صحیح و مطلوب این سیستم در آینده و احتمال پاسخگوئی مطلوب این سیستم در سرویس دهی و انجام وظیفه از پیش تعیین شده می باشد.

شاخص های قابلیت اطمینان ابزاری در جهت اصلاح و بهبود بهره برداری و نیز معیاری جهت برنامه ریزی و گسترش شبکه می باشند.

بنابراین انجام مطالعات قابلیت اطمینان در هر سیستم قدرتی می تواند وضعیت سیستم را از لحاظ تامین انرژی الکتریکی مشترکین بیان کند. همچنین این مطالعات می توانند معیارهای مناسبی برای طراحی شبکه برای سال های آینده در اختیار برنامه ریزان سیستم قرار دهند.

در سال های اخیر مطالعات قابلیت اطمینان در سیستم های قدرت از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار شده است. در ایران نیز همزمان با این تغییرات مطالعات قابلیت اطمینان مورد توجه قرار گرفته و در سه سطح تولید، انتقال و توزیع فعالیت های مفیدی صورت گرفته است.

انجام مطالعات قابلیت اطمینان در یک شبکه این امکان را به مدیران آن می دهد تا علاوه بر تأمین میزان انرژی مورد نیاز مشترکین خود، بتوانند بهره برداری مطلوب تری از شبکه داشته باشند. شاخص های به دست آمده در مطالعات قابلیت اطمینان سیستم هرکدام به نوعی می تواند بیانگر ضعف و یا توانایی سیستم در نیل به اهداف فوق باشد. البته ذکر این مسئله حائز اهمیت است که این شاخص ها نه تنها جهت مقایسه طرح های مختلف بهره برداری شبکه می تواند به کار برده شود، بلکه به تنهائی نیز بیان کننده خصوصیات سیستم می باشد. به عنوان مثال شاخصی مانند EENS که بیان کننده میزان انرژی مورد انتظار تأمین نشده است می تواند به تنهائی با توجه به انرژی کل سیستم، شاخصی مناسب در بیان عدم توانائی شبکه در تأمین انرژی مورد نیاز باشد.

هرچند افزایش سرمایه گذاری در هرکدام از سطوح تولید، انتقال و توزیع می تواند وضعیت سیستم را از نظر قابلیت اطمینان بهبود بخشد، ولی از یک طرف امکان طراحی و بهره برداری از یک سیستم با قابلیت اطمینان 100% هرگز وجود ندارد. از طرف دیگر سرمایه گذاری بیش از حد می تواند به طور مستقیم تعرفه انرژی مصرف کنندگان را به طور غیرقابل قبولی بالا ببرد هرچند سیستم از نظر قابلیت اطمینان در وضعیت خوبی قرار دارد. همچنین عدم سرمایه گذاری کافی نتیجه ای عکس را در بر خواهد داشت.

این پایان نامه در فصل های زیر خلاصه می شود:

فصل 1: کلیات قابلیت اطمینان سیستم های قدرت.

فصل 2: روش های محاسبه قابلیت اطمینان و آشنایی با نرم افزارهای مورد استفاده.

فصل 3: داده های مورد نیاز از دیدگاه قابلیت اطمینان.

فصل 4: محاسبه قابلیت اطمینان بخش تولید برق منطقه ای فارس.

فصل 5: محاسبه قابلیت اطمینان شبکه انتقال برق منطقه ای فارس.

فصل 6: نتیجه گیری و پیشنهادات.

در فصل اول به بررسی تعاریف اولیه قابلیت اطمینان و نحوه تقسیم بندی مطالعات در آن پرداخته شده و حوزه کار در این پایان نامه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در فصل دوم ابتدا به بررسی روش های مطالعه قابلیت اطمینان پرداخته شده و در ادامه نرم افزارهای مورد استفاده در مطالعات سطح تولید و انتقال که به ترتیب GENRAD و MECORE می باشند مورد بررسی قرار گرفته اند.

در فصل سوم داده های مورد نیاز از دیدگاه قابلیت اطمینان که شامل اطلاعات خروج اضطراری واحدهای تولید و خطوط انتقال می باشند جمع آوری شده اند. همچنین سایر اطلاعات مورد نیاز برای طراحی سیستم مانند اطلاعات رشد بار و تولید در سالهای آینده نیز مورد توجه قرار گرفته اند.

در فصل چهارم مطالعات سطح تولید مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر بررسی وضعیت موجود شبکه از دیدگاه قابلیت اطمینان، طرح های آینده افزایش تولید در این برق منطقه ای نیز بررسی شده و وضعیت بخش تولید با تحقق و یا عدم تحقق این طرح ها تعیین شده است.

در فصل پنجم نیز وضعیت شبکه انتقال برق منطقه ای فارس از دیدگاه قابلیت اطمینان مورد توجه قرار گرفته است. در این فصل نیز علاوه بر وضعیت موجود نگاهی نیز به طرح های آینده شبکه انتقال تا سال 1390 شده و وضعیت قابلیت اطمینان شبکه تولید و انتقال در سال 1390 با سال 1385 مورد مقایسه قرار گرفته است. در انتها نیز در فصل ششم نتیجه گیری و پیشنهادات لازم برای بهبود وضعیت قابلیت اطمینان برق منطقه ای فارس ارائه گردیده است.

تعداد صفحه : 121

 



پایان نامه ارائه الگوریتم کنترل ترافیک در تصاویر ویدئویی دیجیتال با  سیستم نرو  فازی

 

“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی برق – کنترل

عنوان : ارائه الگوریتم کنترل ترافیک در تصاویر ویدئویی دیجیتال با استفاده از سیستم های نرو  فازی

تعداد صفحات : 122

 

چکیده:

دراین پایان نامه یک تکنیک موثر بر مبنای سیستم های عصبی – فازی برای کنترل چراغ های راهنمایی و بر اساس پردازش هوشمند تصاویر ترافیکی دریافتی از دوربین های نصب شده در یک تقاطع ایزوله، ارائه شده است. هدف از کنترل ترافیک در خیابان های منتهی به یک تقاطع ایزوله آن است که در یک بازه زمانی مشخص، از ایجاد اشباع در هریک از بازوها جلوگیری کرده و همچنین بتوان زمان انتظار وسایل نقلیه در پشت چراغ قرمز را به حداقل رساند ت ا نهایتا ترافیکی روان و مطلوب، همراه با ایمنی در سطح تقاطع ایجاد گردد. به این منظور قوانین فازی مدل کننده تقاطع ایزوله که ساختار کنترلر فازی را تشکیل داده اند، بر مبنای درجه اشباع که نشان دهنده میزان تقاضا به ظرفیت هریک از ورودی های تقاطع میباشد، طراحی شده اند. اساس کار، بر استفاده از شبکه عصبی RBF، به همراه یک روش پیشنهادی آموزش مبتنی بر فازی خواهد بود. در الگوریتم یادگیری FHLA، علاوه بر تعیین وزنهای ارتباطی بین لایه مخفی و خروجی، پارامترهای لایه RBF شامل تعداد نرون، مرکز نرون و عرض آن نیز در طول فرایند آموزش تعیین می گردند. مقادیر اولیه پارامترها با استفاده از منطق فازی و روشهای خوشه یابی فازی و به کمک تکنیک FCM به دست می آیند. همچنین از میزان تعلق هر الگوی ورودی به خوشه ها و فاصله الگو تا مرکز هر خوشه جهت محاسبه میزان عدم شباهت استفاده شده وسپس این فاصله مینیمم می گردد. برای تعیین مقادیر نهایی پارامترها و وزنهای ارتباطی، از ترکیب روشهای LLS و گرادیان به عنوان روش بهینه سازی استفاده می شود. نتایج شبیه سازی بر روی بانک اطلاعاتی موجود و مقایسه نتایج کاربرد این الگوریتم با سایر روشهای کلاسیک که در کنترل تقاطع های ایزوله معمول هستند، نشان دهنده میزان قابلیت این تکنیک می باشد.

مقدمه:

امروزه با افزایش سریع کلان شهرها و افزایش تعداد خودروها، اهمیت داشتن مدیریت ترافیک موثر و کارآمد بر کسی پوشیده نیست. تاکنون روشهای کنترل ترافیک بیشتر مبتنی بر روشهای کنترلی کلاسیک بوده است که با مسائلی همچون سطح پایین هوشمندی در مواجه با شرایط پیچیده ترافیکی و عدم مدلسازی مناسب، مواجه می باشند. در این پایان نامه سعی برآن است که ب ا به کارگیری تکنیک آموزشی FHLA که بر مبنای شبکه های عصبی RBF و روش خوشه یابی فازی عمل می نماید، نوعی کنترل هوشمند برای تنظیم پارامترهای یک تقاطع ایزوله ارائه شود، به طوری که در نهایت به کاهش تاخیر وسایل نقلیه در عبور از تقاطع و جلوگیری از ایجاد اشباع در هر یک از ورودی های تقاطع منتهی گردد. به این منظور برای جمع آوری اطلاعات آماری از سطح تقاطع، برای ارزیابی وضعیت ترافیکی در هر لحظه، از روشهای پردازش تصاویر حاصل از دوربینهای نصب شده در تقاطع ایزوله، استفاده شده است. در این پایان نامه و در فصل اول کلیاتی راجع به روشهای مختلف کنترل ترافیک، و تحقیقات صورت گرفته در این زمینه ارئه شده است. در فصل دوم به معرفی نظریه جریان کنترل ترافیک و روابط حاکم بر آن پرداخته شده است. فصل سوم به معرفی مختصری از اصول کنترل فازی و برخی از روشهای آموزشی شبکه های عصبی و معرفی کنترل کننده های نرو- فازی اختصاص دارد. در فصل چهارم، ارائه الگوریتم پیشنهادی FHLA و روش پیاده سازی آن صورت می پذیرد و در فصل پنجم به بررسی روشهای استخراج اطلاعات آماری ترافیک از تصاویر ویدئویی پرداخته می شود. در فصل ششم کنترلر نرو – فازی طراحی و پس از شبیه سازی های لازم در محیط برنامه نویسی MATLAB، تاثیر به کارگیری کنترل کننده هوشمند با استفاده از تکنیک FHLA و به کارگیری نوعی کنترل کلاسیک پیش زمان بندی شده، بر میزان سطح تاخیر و سطح اشباع ورودی های تقاطع بررسی و مقایسه شده است.فصل هفتم نیز به ارائه نتیجه گیری وچند پیشنهاد اختصاص دارد.

فصل اول: کلیات

1-1) هدف

امروزه با افزایش سریع کلان شهرها، افزایش تعداد خودروها، افزایش بهای سوخت، مساله محیط زیست، استفاده مفید از ظرفیت جاده های موجود و…، اهمیت داشتن مدیریت ترافیک موثر و کارآمد بر کسی پوشیده نیست.

در گذشته طراحان ترافیک تنها به نحوه حرکت وسایل نقلیه، به طوری که در تقاطع ها تصادفی رخ ندهد، به عنوان مساله اصلی در مدیریت ترافیک توجه داشتند. امروزه مسائل عمده دیگری نیز مورد توجه میباشد که از جمله میتوان به کاهش تاخیر، کاهش توقفات، کاهش مصرف سوخت، کاهش طول صف های پشت چراغ قرمز، حذف اثرات نویز، افزایش توجه به مسائل عابران پیاده و حرکت وسایل نقلیه سنگین، اشاره نمود. تاکنون روشهای کنترل ترافیک بیشتر مبتنی بر روشهای کنترلی کلاسیک بوده است. در این روش ها با استفاده از روشهای آماری و منحنی های به دست آمده تجربی و نهایتا با تخمین برخی از متغیرهای موثر بر ترافیک سعی بر آن است که پارامترهای مورد نظر درآن سطح خاص کنترلی ، به گونه ای مطلوب تنظیم شود.

تاکنون در جهت رفع این نیاز سیستم های کنترل ترافیک متعددی توسط مراکز حمل و نقل کشورهای مختلف توسعه یافته اند که تا حدی پاسخگوی نیازهای موجود بوده است. البته این حد پاسخگویی سیستم های کلاسیک در ازای پیچیدگی های بالای ساختار (شامل بخشهای کنترل، مخابرات و کامپیوتر) و هچنین حجم بالای هزینه های پیاده سازی، (به علت تجهیزات به کار رفته) و نگهداری به دست آمده اند. از دیدگاه کنترلی، سیستمهای کلاسیک موجود از الگوریتمهای مختلف برنامه ریزی ریاضی (از جمله الگوریتم های برنامه ریزی خطی صحیح و الگوریتم های برنامه ریزی دینامیکی) استفاده میکنند که خود معمولا مشکلات متعددی مانند حجم بالای محاسباتی و مشکل پیاده سازی را به دنبال دارند. همچنین از جمله نواقص مطرح شده در کنترل سنتی ترافیک میتوان به مسائلی همچون برخورداری از سطح پایین هوشمندی در مواجه با شرایط پیچیده ترافیکی، عدم مدلسازی مناسب و واقع بینانه از ابهامات موجود در بحث کنترل ترافیک (تعیین پارامترها و مدل سازی رفتار رانندگان و عابران پیاده)، عدم وجود ویژگی خود سازماندهی، در طراحی استراتژیهای ترافیک، غیر قابل پیش بینی بودن شرایط ترافیکی حتی برای چند لحظه آینده و عدم دسترسی به جزئیات ایجاد شده مانند تعیین نوع خودرو و یا تغییرات سرعت آنها، اشاره نمود.

تعداد صفحه : 122

 

پایان نامه ارشد برق مخابرات : آنالیز و شبیه سازی آنتن مایکرواستریپ

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی برق – مخابرات

عنوان: آنالیز و شبیه سازی آنتن مایکرواستریپ برای دو باند فرکانسی 900MHz و 1800MHz به روش  FDTD

تعداد صفحات : 82

چکیده

متقاضیان استفاده از تلفن همراه روز به روز بیشتر می شوند که این امر باعث به وجود آمدن تراکم روبه افزایشی برای اپراتورهای تلفن همراه و سرویس دهندگان آن شده است. یک راه افزایش ظرفیت این سیستم ها استفاده از دو باند فرکانسی برای ارتباط است. مثلاً بدین طریق یک تلفن همراه باند دوگانه که قادر است در باندهای  MHz 960 – 880) GSM و DCS (1710 – 1880 MHz کار کند، دو برابر یک تلفن همراه تک باند به کانال های ارتباطی دسترسی دارد.

برای اجرای طرح نیاز به گوشی های دستی است که بتواند به طور همزمان در هر دو باند 900MHz و 1800MHz کار کند. یک شرط برای دو بانده شدن گوشی های دستی این است که آنتن های آن در هر دو باند کار کند و همین طور آنتن های ایستگاه های اصلی و سیستم های سلولی نیز این قابلیت را داشته باشند.

هدف از این پایان نامه این است که آنتن های میکرواستریپی که در گوشی های موبایل کاربرد دارند و دارای دو باند فرکانسی 900MHz و 1800MHz می باشند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با استفاده از روش تفاضل محدود در حوزه زمان، افت بازگشتی، پهنای باند و پترن تشعشعی آنتن به دست آید. این روش یک روش آنالیزی مناسب و دارای دقت بالا در به دست آوردن مشخصه های مختلف آنتن به شمار می رود.

مقدمه

تکنولوژی آنتن های مایکرواستریپ در دو دهه اخیر، تحقیقات و مطالعات زیادی را به خود اختصاص داده است. این آنتن ها با توجه به ساختار ساده، وزن کم و شکل همدیس خود، برای کاربردهای فضایی و سیستم های موبایل بسیار مناسب هستند.

اغلب سیستم های مخابراتی امروزی نیازمند دو یا چند باند فرکانسی می باشند. این سیستم ها شامل: سیستم های مخابرات سیار GSM/DCS، شبکه های کامپیوتری بیسیم WLAN، سیستم های تعیین موقعیت جغرافیایی GPS و یا حتی سیستم های راداری SAR که در چند باند فرکانسی کار می کند، می باشند.

مزایایی که سیستم باند دوگانه (1800 GSM/DCS) به عنوان اولین قدم در حرکت به سمت نسل سوم موبایل ارائه می دهد عبارتند از:

– قابلیت انعطاف در بازار با قیمت کم (زیرا 1800 DCS شالوده GSM موجود را دارد).

– افزایش زیاد ظرفیت شبکه، پوشش خبری زیاد و متمرکز.

– توانائی وسیع تر در رابطه با مسئله گردش بین شبکه های مختلف موبایل.

– کیفیت صدای بالاتر و نرخ داده بالاتر.

– اپراتور قادر است تا سرویس های جدیدی مثل ارتباطات بیسیم را در داخل مناطق مسکونی ایجاد کند.

در حال حاضر نیز در کشورهای زیادی سیستم های باند دوگانه در حال کار هستند.

بیشترین فایده استفاده از باند 1800MHz افزایش فوق العاده در ظرفیت می باشد که این موضوع نیز در اثر پهنای باند بیشتر (1800 DCS) یعنی 75MHz در مقابل پهنای باند (900 GSM) یعنی 25MHz به دست خواهد آمد.

تاکنون آنتن های میکرواستریپ با روش های گوناگونی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته اند که از جمله آنها می توان از مدل های خط انتقال، محفظه تشدید و روش های تحلیل عددی مثل روش ممان و روش تفاضل محدود در حوزه زمان (FDTD) و… نام برد که روش هایی مثل خط انتقال و محفظه تشدید با تقریب زیادی همراه هستند و امروزه اکثرا از روش های تحلیل عددی استفاده می شود.

هدف از این پایان نامه این است که آنتن های میکرواستریپی که در گوشی های موبایل قابل کاربرد هستند و دارای باند دوگانه در فرکانس های 900MHz و 1800MHz می باشند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با استفاده از روش تفاضل محدود در حوزه زمان، پهنای باند، محدوده فرکانسی که در آن آنتن می تواند کار کند و تلفات برگشتی آنتن به دست آید.

در این گزارش پایان نامه، ابتدا در فصل اول، مروری کوتاه بر آنتن های مایکرواستریپ کرده و در فصل دوم، به بررسی اصول کلی روش FDTD در تحلیل ساختارهای تشعشعی پرداخته شده و جزئیات چگونگی تحلیل آنتن مورد نظر در فضای FDTD مورد بررسی قرار می گیرد. سپس در فصل سوم، تبدیل روش میدان نزدیک به میدان دور مورد بررسی قرار می گیرد. در فصل چهارم، به تعریف و طراحی مسأله پرداخته و نتایج حاصل از کد FDTD (نتایج حاصل از شبیه سازی) ارائه می گردد. در نهایت در فصل پنجم مروری کلی بر نتایج به دست آمده از این پایان نامه خواهم داشت.

تعداد صفحه : 82

 

سمینار کنترل تطبیقی مقاوم پدیده سرج در کمپرسورهای گریز از مرکز

 

“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی برق – کنترل

عنوان: کنترل تطبیقی مقاوم پدیده سرج در کمپرسورهای گریز از مرکز

تعداد صفحات : 124

چکیده:

ناپایداری سرج عبارتست از نوسانات یکبعدی که منجر به افزایش فشار و فلوی جرمی کمپرسور می گردد. سرج ناحیه کاری سیستم را به شدت تحت تاثیر قرار داده و راندمان آن را کاهش می دهد و نهایتا منجر به آسیب جدی کل سیستم می گردد. این پدیده در نرخ های فلوی جرمی کم کمپرسور رخ می دهد و نتیجه آن ایجاد نوسانات با دامنه بزرگ در فشار و نرخ فلوی جرمی خروجی از کمپرسور است.

تاکنون کارهای زیادی برای حذف مشکل سرج انجام شده است و بیشتر این کارها بر اساس کار گرایتزر (1976) و موره (1986) می باشند. زیرا این افراد اولین کسانی بودند که مدلهای دینامیکی را برای آنالیز و طراحی سیستمهای کنترل جهت سیستمهای فشرده سازی و پ ایدارسازی آنها، پیشنهاد نمودند و مدلهای ارائه شده توسط آنها بطور گسترده ای مورد استفاده و بهره برداری سایر محققین این زمینه کاری قرار گرفته است. در این پروژه هدف ما طراحی و پیاده سازی کنترلر تطبیقی سرج برای کمپرسور گریز از مرکز با دور متغیر است. روش تطبی قی به دلیل کاربرد گسترده اش در کنترل سیستمهای غیرخطی جهت کنترل پدیده سرج در کمپرسورها نیز چندین بار مورد استفاده قرار گرفته است . در اینجا نیز ما کنترلر تطبیقی مقاوم ردیاب λ را برای کنترل سرج در کمپرسورهای گریز از مرکز با دور متغیر بکار می بریم و توانایی آن را در دفع اغتشاشات نشان می دهیم.

مقدمه:

کمپرسورهای گریز از مرکز به دلیل کاربرد گسترده ای که در صنایع مختلف برای فشرده سازی و انتقال گازها جهت مصارف فرآیندی دارند از اهمیت و یژه ای بر خوردارند. پدیده سرج که یک ناپایداری فلو در کمپرسورها به حساب می آید، ناحیه عملکرد سیستم فشرده سازی را محدود می نماید و مانع از دستیابی به حداکثر راندمان کمپرسور می شود. لذا کنترل این پدیده از مدتها قبل در کانون توجه محققان قرار گرفته است. تاکنون روشهای مختلفی جهت کنترل این ناپایداری در کمپرسورهای گریز از مرکز پیشنهاد گردیده است. با توجه به کاربرد کمپرسورهای محوری در موتورهای جت و هواپیما، بیشتر کارها در زمینه کنترل سرج مربوط به کمپرسورهای محوری می باشد، بدین منظور در فاز مطالعاتی پروژه ابتدا روشهای کنترل سرج در کمپرسورهای محوری مورد بررسی قرار گرفتند و روش تطبیقی به عنوان روشی مناسب جهت کنترل سیستم غیرخطی کمپرسور برای پیاده سازی بر روی مدل کمپرسورهای گریز از مرکز جهت کار در این پروژه انتخاب گردید.

فصل اول: کلیات

1-1) هدف

ناپایداری سرج عبارتست از نوسانات یک بعدی که منجر به افزایش فشار و فلوی جرمی کمپرسور می گردد.سرج ناحیه کاری سیستم را به شدت تحت تاثیر قرار داده و راندمان آن را کاهش می دهد و نهایتا منجر به آسیب جدی کل سیستم می گردد. این پدیده در نرخ های فلوی جرمی کم کمپرسور رخ می دهد و نتیجه آن ایجاد نوسانات با دامنه بزرگ در فشار و نرخ فلوی جرمی خروجی از کمپرسور است.

تاکنون کارهای زیادی برای حذف مشکل سرج انجام شده است و بیشتر این کارها بر اساس کار گرایتزر (1976) و گرایتزر و موره (1986) می باشند. زیرا این افراد اولین کسانی بودند که مدلهای دینامیکی را برای آنالیز و طراحی سیستمهای کنترل جهت سیستمهای فشرده سازی و پایدارسازی آنها، پیشنهاد نمودند و مدلهای ارائه شده توسط آنها بطور گسترده ای مورد استفاده و بهره برداری سایر محققین این زمینه کاری قرار گرفته است. در ابتد ا مدلسازی و کنترل سیستمهای فشرده سازی بر روی
کمپرسورهای محوری متمرکز بوده است زیرا این کمپرسورها کاربرد وسیعی در موتورهای جت دارند، لذا در مقایسه با این نوع کمپرسورها، کارهای انجام شده بر روی کمپرسورهای گریز از مرکز محدودتر می باشد. روشهایی را که به کنترل کمپرسورهای محوری پرداخته اند در مراجع [1] تا [9] می توان یافت. در سالهای اخیر با توجه به کاربرد گسترده کمپرسورهای گریز از مرکز در صنایع بزرگی چون نفت، گاز و پتروشیمی، لزوم ارائه روشهایی جهت کنترل این پدیده در کمپرسورهای گریز از مرکز بیش از پیش احساس می گردد.

2-1) پیشینه تحقیق

مدل دینامیکی به دست آمده برای کمپرسور گریز از مرکز بر اساس مدل دو حالته با پارامترهای lumped طبق مدل ارائه شده توسط گرایتزر می باشد. فینک، کامپستی و گرایتزر یک مدل سه متغیر حالته با پارامترهای lumped را برای سیس تمهای فشرده سازی گریز از مرکز در سال 1992 استخراج نمودند که دینامیک های spool را نیز در نظر گرفته بود. این مدل با جزئیات بیشتری در تز دکترای گراودهال آمده است. بر اساس این دو نوع مدل دینامیکی ، روشهای مختلفی جهت حذف ناپایداری سرج در کمپرسورهای سانتریفیوژ طراحی شده اند.

تعداد صفحه : 124

پایان نامه ارشد برق مخابرات: بررسی کاربرد آنتن های هوشمند در مخابرات سیار

 

“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی برق- مخابرات

عنوان: بررسی کاربرد آنتن های هوشمند در مخابرات سیار

تعداد صفحه : 68

چکیده:

در سالهای اخیر، تقاضا برای استفاده از سیستمهای مبتنی بر صوت، دیتا و ویدئو در شبکه های مخابراتی بی سیم رشد فزاینده ای داشته است. یکی از چالش های اساسی جهت تحقق این ایده، افزایش ظرفیت از طریق استفاده از روشهای دسترسی مناسب فضا زمان می باشد. از روشهای مطرح شده جهت افزایش بازدهی طیف، ظرفیت و کیفیت، به کارگیری کیفیت تکنیک آنتن هوشمند در شبکه های مدرن بی سیم است. در این روش ضمن بهبود مشخصه الکتریکی سیگنال دریافتی دلخواه با حذف تداخل حوزه فضا  زمان، امکان افزایش ظرفیت و ارائه سرویسهای مناسب بدست خواهد آمد.

رشد فزاینده این تکنولوژی و بکارگیری آن در سیستمهای بی سیم فعلی، منجر به بازنگری و حتی وضع استانداردهای جدید مخابراتی گشته است (802.16x , 802.11x). طبعاً طراحی و بکارگیری این تکنیک جهت تحقق شعارهای مخابراتی آینده دنیا، مستلزم بررسی دقیق و عمیق فنی و اقتصادی این تکنیک در حوزه مخابرات آینده خواهد بود.

مقدمه

رشد قابل توجه تلفن سلولی همراه با افزایش کاربران شبکه اینترنت چشم انداز بازاری گسترده از ترکیب این دو بمعنی سرویس های بی سیم دیتا بوجود آورده است. طبق برآوردهای انجام شده، در سالهای آتی سرویس های بی سیم دیتا بخصوص سرویس اینترنت در سطح جهان بسیار زیاد خواهد بود.

سرویس های بی سیم دیتا در حال حاضر، نیاز کاربران و طراحان آن را تأمین نمی کند. از دیدگاه کاربران، سرعت ارسال بسیار آهسته و زمان برقراری ارتباط طولانی است ضمن اینکه سرویس ها نیز برای اغلب کاربران بسیار گران است. از دیدگاه فنی این عیوب به دلیل نوع سوئیچینگ آن، یعنی استفاده از سوئیچینگ مداری است، که طی آن یک کانال ترافیکی به یک مشتری در طول زمان مکالمه به طور کامل اختصاص داده می شود به همین دلایل سیستمهای مخابراتی سلولی در حال گذر از نسل دوم به نسل سوم است.

فصل اول

کلیات

هدف:

نسل سوم سیستمهای مخابراتی از سلولار با هدف افزایش سرعت و کیفیت ارسال دیتا و افزایش ظرفیت، توسط سازمان جهانی مخابرات با ماکزیمم نرخ بیت ارسالی 2Mbps تعریف و استاندارد شده (IMT-2000) و در همین رابطه تلاشهای زیادی از طرف سازمان تحقیقاتی در سطح جهان در حال انجام و راه حلهای مختلفی ارائه گردیده است.

سرویس GPRS، سرویس مبتنی بر ارسال بسته ای روی شبکه GSM، یکی از قدم های عمده در این گذر می باشد. با اجرای این سرویس کاربران شبکه سلولی قادر به وصل به شبکه اینترنت و استفاده از سرویسهای آن با سرعت ارسالی به مراتب بیشتر از گذشته و زمان اتصال کوتاه تر می باشند، ضمن اینکه هزینه شارژ در اینجا براساس حجم اطلاعات ارسالی است و نه مدت زمان اتصال و لذا به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. شبکه GSM با اجرای سرویس GPRS یک گام به برقراری سرویسهای نسل سوم نزدیک می شود.

پیشینه تحقیق:

مخابرات سلولی یکی از سریعترین کاربردهای رو به رشد در صنعت ارتباطات است. هر روزه به تعداد کاربران این نوع ارتباط در جهان افزوده می شود. از طرفی تجارت ارتباطات سیار به سرعت در GEPT (دفاتر پست و مخابرات اروپایی) در حال رشد و توسعه است. GEPT توسعه فناوری موبایل را رهبری می نماید و در زمینه استانداردسازی، پیاده سازی و اجرای سیستمهای نسل های مختلف موبایل، فعالیت مینماید. یکی از مهمترین محصولات این استانداردها که در GEPT شکل گرفته است، استاندارد GSM است. برای اولین بار کار استانداردسازی GSM جهت پیاده سازی این سیستم در سال 1991 صورت گرفته است.

روش تحقیق:

در این مقاله ویژگیهای فنی نسل دوم و سوم سیستمهای مخابراتی سلولی آورده شده است. سپس مروری خواهیم داشت بر سیر تاریخی این تکنیک که به مطرح شدن ایده آنتن های هوشمند در حوزه مخابرات سلولی منجر گردید. انواع تکنیک های بکارگیری آنتن هوشمند و مزایا و معایب استفاده از این تکنیک بررسی می گردد. در نهایت به بررسی فنی  اقتصادی به کارگیری تکنیک آنتن هوشمند در تکنولوژی ها و کشورهای مختلف خواهیم پرداخت.

تعداد صفحه : 68

سمینار رشته برق کنترل طراحی کنترل بهینه سیستم های دور عملیات

“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی برق – کنترل

عنوان: طراحی کنترل بهینه سیستمهای دور عملیات جهت کاهش خطای ردیابی

تعداد صفحات : 150

چکیده:

در این پایان نامه، ساختار جدیدی از کنترل سیست مهای دورعملیات دوطرفه با تأخیر زمانی در کانال انتقال با استفاده از مسأله تعقیب کننده های خطی از روش کنترل بهینه جهت کاهش خطای ردیابی ارایه شده است. در این ساختار جدید، کنترل کننده بهینه در طرف فرمانبر قرار داده شده که سیگنالهای موقعیت و سرعت فرمانده را همراه با تأخیر زمانی ناشی از کانال انتقال دریافت نموده و با مقایسه موقعیت و سرعت فرمانبر، سیگنال کنترلی را طوری به فرمانبر اعمال می نماید که فرمانبر بتواند در حداقل زمان ممکن فرمانده را ردیابی نماید. در این روش، انتخاب مناسب ضرایب ارزشی تابع هزینه نقش بسیار موثری در زمان ردیابی فرمانده و فرمانبر ایفا می نماید. نتایج شبی هسازی روی بازوی مکانیکی یک درجه آزادی درستی عملکرد این روش را نشان می دهد.

مقدمه:

بیش از دو دهه است که با رشد سریع اینترنت، کاربردهایی از تکنولوژی دورعملیات بطور پیوسته در زمینه های مختلفی از قبیل: اکتشافات فضایی، محیط های زیر آب، پزشکی، معادن، صنایع، حمل مواد هسته ای، جابجایی مواد سمی، سرگرمی و… پیشرفت های قابل توجهی داشته است. بسیاری از محققان گرایش زیادی به استفاده از اینترنت برای انتقال اطلاعات بین بخش های مختلف از یک ربات در محیط دور با توجه به مزایای آشکار آن مانند هزینه پایین، دسترسی آسان و انعطاف بالا دارند با این وجود، استفاده از اینترنت به دلایلی مانند قطع اتصال شبکه، گم شدن بسته های اطلاعاتی، محدودیت پهنای باند و مخصوصاً تأخیر زمانی ممکن است سبب ناپایداری، از دست رفتن ترانسپارنسی و ناهمزمانی در سیستم دورعملیات خصوصاً در سیستم های شامل سوپر مدیا و دوطرفه گردد. اصولاً در سیستم های دورعملیات دوطرفه علاوه بر از پایداری و ترانسپارنسی، دو هدف دیگر نیز وجود دارد که کوپلینگ بسته بین اپراتور و محیط ریموت را تضمین می نماید. اولین هدف این است که، بازوی مکانیکی فرمانبر بایستی موقعیت بازوی مکانیکی فرمانده را ردیابی نماید. دومین هدف این است که وقتی فرمانبر با محیط در تماس است نیروی عکس العمل محیط روی فرمانبر بطور دقیق به فرمانده انتقال داده شود. امروزه مقالات بسیاری وجود دارد که انواع مختلفی از روشهای کنترلی جهت غلبه بر ناپایداری و کاهش خطای ردیابی ناشی از تأخیر زمانی کانال انتقال را پیشنهاد داده اند. این روشهای مبتنی بر تئوری پراکندگی، متغیرهای موج، پسیویتی، سنتز μ، کنترل بهینه، کنترل پیشگو، کنترل تطبیقی و بسیاری اصول دیگر می باشند. در سال 1957 اسمیت روشی را به نام پیش بینی کننده اسمیت برای کاهش زمان تأخیر ارائه نمود. در سال 1966 فرل برای اولین بار ناپایداری یک سیستم دورعملیات با حضور زمان تاخیر را نشان داد. در سال 1981 ورتوت نشان داد که پایداری چنین سیستمهایی با وجود زمان تأخیر در صورتی که پهنای باند سیستم به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند امکان پذیر می باشد. در سال 1992 سالکودین با استفاده از تئوری H∞ طراحی کنترلر دوطرفه جهت حداقل سازی خطای ردیابی و حداکثر سازی ترانسپارنسی استفاده نمود. در سال 1997 نای میر و اسلاتین روش متغیرهای موج را در ارسال سیگنال در سیستمهای دورعملیات بکار برده و از تئوری انفعالی برای پایداری سیستم بهره برد. در سال 2003 ، هانگ و لوئیس جهت جبران تأخیرهای طولانی ناشی از کانال انتقال از روش کنترل پیشگو برمبنای شبکه های عصبی استفاده نموده اند. در سال 2005، کامرانی و مومنی رفتار یک کنترلر تطبیقی چندتایی را با استفاده از روش پیشگویی موج چند متغیره برای تأخیرهای زمانی اتفاقی را بررسی نمودند. در سال 2006 سیروس پور یک کنترلر LQG را برای کنترل سیستمهای دورعملیات تأخیر ثابت ارایه نمود.

این پایان نامه شامل شش فصل می باشد. فصل اول به “معرفی سیستم های دورعملیات و کاربردهای آن” می پردازد. در فصل دوم ” بررسی تئوریها و انواع روشهای کنترلی در سیستم دورعملیات” و فصل سوم “توصیف روش کنترل بهینه” ارایه شده است. “توصیف فضای حالت سیستم دورعملیات و شبیه سازی آن” در فصل چهارم ارایه شده است. و فصل پنجم “بکارگیری روش کنترل بهینه در مدل فضای حالت سیستم دورعملیات و شبیه سازی آن” را ارایه می کند. نهایتاً در فصل ششم “نتیجه گیری و پیشنهادات” ارایه شده است.

تعداد صفحه : 150

تبلیغات شما تبلیغات شما

دسترسی سریع

کدهای اختصاصی