close
دانلود فیلم
علوم اجتماعی
بررسی تأثیر کاربری تجاری بر جریان ترافیک شهری (نمونه موردی: خیابان طالقانی شهر بجنورد)

امروزه مسئله ازدحام ترافیک در کلان‌شهری همچون تهران یکی از معضلات اساسی شهر محسوب می‌گردد و هزینه‌های پنهان و آشکار زیادی را بر شهر تحمیل می‌نماید. نحوه جریان ترافیک در شهر خود از عوامل متعددی (چون عوامل اقتصادی، کالبدی، فرهنگی) تأثیرپذیر است. در این میان کاربری زمین شهری از جمله عوامل مهم سیستم شهر است که از طریق شبکه‌های ارتباطی وجریان‌های ترافیکی با   سیستم حمل‌ و نقل در ارتباط مستقیم و متقابل است. درواقع حمل‌ و نقل و کاربري زمین شهري،سیستمی را شکل می‌دهد به‌ گونه‌ای که تصمیم در یکی بر دیگری اثر می‌گذارد و مدیریت در یکی می‌تواند در تحقق اهداف دیگری در کل سیستم مؤثر واقع شود، بنابراین لازم است به‌ صورت یکپارچه نگریسته و مدیریت شود (اسدی، رهنما و لگزیان، 1391: 131). درواقع پراکنش نامناسب کاربری­ها در شهر و تجمع بی­برنامه برخی کاربری­ها می­تواند عامل بروز ازدحام ترافیک در بخش­هایی از شهر گردد و از سوی دیگر نیز توزیع نامناسب کاربری­ها می­تواند منجر به افزایش طول مسیر شود. بنابراین نگرش صحیح به مکان گزینی کاربری­ها در شهر و توجه همزمان به مقوله ترافیک شهری (در کنار توجه به سایر عوامل مؤثر در مکان گزینی کاربری­ها)، می­تواند در این زمینه مؤثر واقع شود.

در میان کاربری­های شهری، کاربری تجاری به سبب ماهیت سفرسازی­ای که دارند یکی از عوامل مهم در ایجاد سفر در شهر هستند و می­توانند تأثیر بسزایی در روند جریان ترافیک شهر داشته باشند. این تأثیر به‌خصوص در مراکز شهر و محورهای اصلی که عمدتاً بخش تجاری شهر محسوب می­گردند، محسوس­تر به نظر می­رسد. درواقع می­توان گفت تراکم کار و جمعیت در مرکز شهر و شریان­های اصلی سبب تراکم ترافیکی در آنها می­شود (جهانشاهی، 1382: 113).

در این راستا شهر بجنورد و به‌طور ویژه محور طالقانی شهر (به‌عنوان محور اصلی شهر که دارای تنوع کاربری‌های تجاری است) موردمطالعه و بررسی قرار خواهد گرفت. آنچه به نظر می­رسد این است که در محور مذکور مجوز ساخت بناهای تجاری به دور از نگاهی دقیق و برنامه­ریزانه نسبت به تأثیرات ترافیکی آنها باشد. چراکه کاربری­های تجاری و به‌خصوص پاساژهای تجاری­ای که در این محور قرار دارند تأمین پارکینگ نیز نکرده­اند. علاوه بر این موضوع با توجه به اینکه محور طالقانی یکی از شریان‌های اصلی شهر محسوب می­گردد و ترافیک عبوری نیز به سبب چیدمان فضایی این محور در شبکه شهری بالاست، سبب شده تا سطح سرویس آن کاهش پیدا کند. بدین ترتیب پژوهش حاضر به دنبال آن است تا با بررسی پراکندگی کاربری تجاری، میزان تأثیر این عامل بر جریان ترافیک و سفرهای صورت گرفته در شهر بجنورد را بررسی نماید و سپس محور طالقانی را موردمطالعه قرار دهد.

 

ادامه مطلب...
 پایان نامه بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

 فرمت: ورد || دسته: روانشناسی || قیمت: 3000 تومان || تعداد صفحه: 50

چكیده

این تحقیق به منظور بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دورة دبیرستان شهرستان بیجار صورت گرفته است.

جامعة آماری، دانش‌آموزان دوره دبیرستان شهرستان بیجار كه جمعاً 610 نفر دانش‌آموزاعم از دختر و پسر را شامل می‌شود، می‌باشد.

40 نفر به عنوان نمونه آماری از بین این دانش‌آموزان به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شد كه 20 نفر پسر و 20 نفر دختر می‌باشد.

آزمون ارزیابی عزت نفس آنها، پرسشنامه 58 سؤالی عزت نفس كوپر اسمیت و نمره معدل ترم قبل بیانگر نمره پیشرفت تحصیلی آنهاست.

هدف از تحقیق حاضر آزمودن این فرضیه است كه در بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در بین دانش‌آموزان رابطه وجود دارد.

همچنین بین عزت نفس با جنسیت رابطه وجود دارد.

پس از اجرای آزمون و تجزیه و تحلیل آماری و برآورد نتایج زیر بدست آمد:

1-ضریب همبستگی در پسران 96/0 و در دختران 93/0 مثبت می‌باشد و ضریب همبستگی بسیار بالایی است بنابراین فرضیه اول تأیید می‌شود و عزت نفس با پیشرفت تحصیلی رابطه معنی‌داری دارد.

2-ضریب همبستگی در دختران با پسران تفاوت معنی‌داری ندارد زیرا در هر دو همبستگی خیلی بالاست بنابراین عزت نفس با جنسیت رابطه ندارد.

ادامه مطلب...
تحقیق بررسی آثار مهاجرت به تهران
عنوان کامل: آثار مهاجرت به تهران
دسته: روانشناسی -اجتماعی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 273
بخشی از مقدمه:
 مهاجرت و تغييرات سکونتي بهمراه کاهش جمعيت در مبدأ و افزايش آن در مقصد است که همراه آن تعييرات اجتماعي ، اقتصادي و فرهنگي در ابعاد مختلف شکل مي گيرد.
اين تحقيق بر آن است تا بررسي نمايد مهاجران و عوامل گرايش آنان به نوعي از فعاليت و اعمالي که در اجتماع عرف نبوده و به طرقي ناهنجاري بوجود مي آورد ، عواملي که براثر تغييرات جغرافيايي محل زندگي تغييرات اجتماعي را در شهر تهران بوجود آورده اين جمعيت از گوشه و کنار کشور در شهر تهران متمرگز شده  تنوع جمعيتي را بوجود مي آورند . جمعيتي که بنا به دلايلي خانه و کاشانه خود را در زادگاه بومي و کوچک خود رها کرده و با انگيزه و اهداف خاص و يا در اثر ناملايمات اقتصادي و اجتماعي با گرايش به انحرافات اجتماعي در کلان شهر تهران سکني گزيده اند.
چگونگي گسترش و تمايلات فردي و اجتماعي مهاجران در انتخاب جغرافياي سکونت و ارتباط اجتماعي و يا تصادفي آنان به انحرافات در محل سکونت و پراکندگي جرم هاي غالب در شهر تهران از عمده اهداف تحقيق بوده و سعي دارد تا بررسي کند چه درصدي از زندانيان در شهر تهران مهاجران روستايي هستند و مکان يابي آنان را با جرم و انواع آن بسنجد.
يکي از جنبه هاي مورد بررسي در خصوص مهاجرت ، بررسي چگونگي کشيده شدن مهاجرين به سوي نوعي از فعاليتها و اعمالي است که از نظر اجتماعي ، به دلايل مختلف و از نظر مقررات ، انحراف اجتماعي تلقي مي شود. يکي از حوزه هاي تحقيق در مورد انحرافات اجتماعي ، بررسي توزيع جغرافيايي انحرافات اجتماعي است ، در اين بررسي يکي از جنبه هاي مطالعه بررسي مبدأ مهاجرين و تمايل آنها به نوعي از انحرافات اجتماعي است که مي تواند ريشه در شرايط زيست محيطي ويژگيهاي اجتماعي اقتصادي داشته باشد.
اين بررسي جغرافياي انحرافات اجتماعي را نشان مي دهد به عبارت ديگر بررسي مي شود مهاجراني که از نقاط مختلف کشور به سمت تهران مي آيند آيا به سمت نوع خاصي از انحرافات کشيده مي شوند؟ يعني آيا جرم بهمراه مهاجر (روستايي) به تهران مي آيد. مي خواهيم بدانيم مهاجرين (روستايي) در بين منحرفين اجتماعي چه جايگاهي را به خود اختصاص مي دهند و نيز توزيع جغرافيايي انحرافات مختلف اجتماعي را در جامعه مهاجرين روستايي کلانشهر تهران بررسي نمائيم.
ادامه مطلب...
پروژه تاثیر تحصیلات زنان بر توسعه اقتصادی
عنوان کامل: تأثير تحصيلات زنان بر توسعه اقتصادی كشور
دسته: اجتماعی - اقتصادی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 90
بخشی از مقدمه:
افزايش مشاركت زنان در توسعه، شايد پيش از آنكه موضوعي اجتماعي باشد، بحثي اقتصادي است و افزايش زنان تحصيل‌كرده مي تواند شاخصي براي پيشرفت محسوب شده و فرصتي براي سرعت بخشيدن به روند توسعه و نيز رويارويي با چالش ‌ها و پيامدهاي تغيير و تحول ناشي از رشد و توسعه فراهم آورد. بررسي تأثيرات آموزش در سطوح مختلف فردي ، خانوادگي و اجتماعي زنان نشان از بهبود موقعيت زنان در زندگي فردي و اجتماعي  داد. اين امر آنها را در مراحل بعدي در ايفاي نقش هاي متعدد و متنوع اجتماعي، چه در جايگاه مادر در امر تربيت فرزند چه در جايگاه نيروي انساني ماهر و متخصص در عرصه كار و مديريت و به طور كلي به عنوان يك شهروند مسئول و آگاه و زير مجموعه‌اي از سرمايه‌هاي انساني، تواناتر مي‌كند، كه نبود آن دور باطلي را ايجاد مي ‌كند كه محروميت‌هاي زنانه و فقر زنانه و به دنبال آن كندي بسيار در روند توسعه در اجتماع بروز مي كند. دقيق تر آن است كه به اين محروميت‌ها هم به عنوان علت و هم به عنوان معلول در اين سيكل باطل نگاه كنيم: در جامعه‌اي با ميزان آگاهي، دانش اجتماعي و درآمد ناچيز، والدين در سرمايه‌گذاري براي دخترانشان كوتاهي مي كنند زيرا از آنان انتظار ندارند كه در امور اقتصادي خانواده مشاركت داشته باشند. دختران بدون تحصيلات و با آگاهي ناچيز، تبديل به مادران تحصيل نكرده‌اي مي‌شوند كه داراي مهارتهاي ارزشمندي در خارج از منزل نيستند، قدرت اثر گذاري بر تصميم‌گيري‌هاي خانواده را ندارند، دخترانشان نيز مانند خودشان از آموزش محروم مي مانند و دور باطل ادامه مي يابد.
ادامه مطلب...
دانلود مقاله بررسی کودک آزاری
دسته: تحقیقات اجتماعی
عنوان کامل:  کودک آزاری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 219
بخشی از مقدمه:
سوء رفتار با كودك:
سوء رفتار يا رفتار مسامحه گرانه و نادرست با كودك ، يك مشكل جدي و رايج در كودكان زير 18 سال است . به عبارتي سوء رفتار عبارتست از انجام يا مسامحه  در هر عملي كه منجر به صدمه رساندن به كودك و ايجاد مشكلات بهداشتي گردد يا آسايش ، سعادت و سلامت كودك را تهديد نمايد . بنابراين اين هر نوع سوء استفاده ، سهل انگاري ، بهره برداري ، پرخاشگري ، عمل خارج از نزاكت ، بي احترامي يا هر عملي كه منجر به جراحت صدمه يا فساد گردد ، سوء رفتار اطلاق ميشود . 
در سالهاي اخير معنا و مفهوم سوء رفتار آن چنان گسترش يافته كه غفلت و مسامحه را نيز شامل ميگردد . اگر چه اثبات سوء رفتار با استفاده از سند و  مدرك در دادگاه امر دشواري است ، اما در برخي كشورها قوانيني درباره آن تدوين شده است . اين قوانين بدرفتاري با كودك را چنين تعريف ميكنند . «ايجاد آسيب جسمي يا رواني ، سوء استفاده جنسي ، رفتار احمال گرانه يا خشونت آميز با كودك زير 18 سال ، توسط مراقبين و به مخاطره انداختن سلامت كودك ».
بدرفتاري با كودك شامل موارد زير ميباشد :
وقفه در رشد كودك بدون هيچ گونه علل پزشكي يا بيولوژيكي
تاريخچه سوء رفتار با كودك:
رفتار نادرست يا كودكان همواره وجود داشته و كودكان در قرون متمادي مورد سوء رفتار قرار گرفته اند . اگر چه ، ممكن است با خواندن مقاله هاي جديد اين طور نتيجه گيري شود كه اين پديده مربوطه به قرن بيستم ميباشد . در آمريكا رفتار نادرست با كودكان سبب تشكيل انجمن مبارزه با كودك آزاري در سال 1874 شد . در دهه 1940 گزارشهاس درماني بدون توضيح علت آسيب ديدگي كودكان بويژه شكستگيهاي متعدد استخوان ، تورم و خونريزي داخل جمجمه ، گمانهاي تازه اي را مورد سوء رفتار با كودكان برانگيخت . 
دو دهه بعد كمپ و ديگران 1962 براي كودكاني كه مراقبينشان از روي قصد به آنها آسيب بدني وارد كرده بودند از واژه « كودك مضروب » استفاده كردند . 
گسترش مسئله در دهه فوق به حدي بود كه در تمام ايالتها ، قانوني مبني بر گزارش تمامي موارد مظنون به سوء رفتار به اجرا گذاشته شد . كمپ و همكارانش در ايجاد نگراني عمومي در رابطه با اين مسئله بسيار موفق بودند . گزارشات كنگره هاي علمي در مورد سوء رفتار با كودك در سال 1973 منجر به تصويب قوانيني در مورد پيشگيري درمان سوء رفتار در سال 1974 گرديد.
ادامه مطلب...
پروژه عوامل موثر در بدحجابی دانش آموزان دختر

موضوع این پایان شناخت عوامل مؤثردر بدحجابی دانش آموزان دختر و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: شناخت عوامل مؤثردر بدحجابی دانش آموزان دختر
دسته: اجتماعی - روانشناسی - معارف اسلامی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: ٩۵
همراه با ٣٠ سوال پرشنامه
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
همه میدانیم حجاب وپوشش یکی ازمو ضوعات مهم فرهنگی است ودین اسلام بعنوان دژی محکم در مواجهه با مفاسدو بی بندوباریهای اخلاقی وجنسی بآن نگریسته و مسلمانان را به رعایت آن سفارش نموده است .پر واضح است که عدم رعایت آن زمینه از بین رفتن ارزش های اخلاقی دیگر را دربر دارد.
بی اقبالی و کم توجهی به این موضوع مهم که در سالهای اخیر محسوس و ملموس است ما را بر آن داشت ریشه یابی نموده و علل گرایش دختران جوان به بدحجابی را بررسی کنیم وبرای محدود کرون دامنه ی تحقیق و دقیق بودن پژوهش دبیرستان های دخترانه ی پایه سوم و مراکز پیش دانشگاهی ناحیه٧ را که در آن به خدمت مشغولم انتخاب نمودم.برای این منظور١٣%از کل جامعه ی آماری بعنوان نمونه وبه طور تصادفی انتخاب شدند واز طریق پرسشنامه نظرات آن ها درخصوص علل گرایش به بدحجابی مورد بررسی و سنجش قرار گرفت.
نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهدکه علت اصلی بی توجهی به پوشش مناسب در بین دختران جوان بترتیب:وجود روحیه ی خودنمایی در بین آنان،ضعف شناخت آنان نسبت به موضوع حجاب،آشنا نبودن اولیاء با شیوه ی برخورد با جوانان و نوجوانان و کم توجهی وسایل ارتباط جمعی به حدود حجاب می باشد امید آن است که نتایج این پژوهش بتواند مسئولین آموزش و پرورش را در جهت برنامه ریزی دقیق برای رفع این مشکل یاری نماید.

جهت مشاهده فهرست مطالب این پایان نامه به ادامه مطلب مراجعه کنید
ادامه مطلب...
پروژه بررسی فناوری آموزشی در کتب درسی
عنوان کامل: بررسی فناوری آموزشی در کتب درسی فناوری آموزشی
دسته: تحقیقات اجتماعی و روانشناسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 38

بخشی از مقدمه:
سوالی که بسياری از اوقات ذهن ما را به خود مشغول داشته، اين است که چقدر آنچه را می دانيم در عمل به کار می بنديم. نويسندگان و خوانندگان کتاب های درسی فناوری آموزشی نيز با اين سوال روبرو هستند. در اين پژوهش با انتخاب 9 کتاب درسی دانشگاه در اين رشته به عنوان نمونه هدف مند و با استفاده از روش تحليل محتوا و نيز تحليل همخوانی سعی شده است به سوال فوق پاسخ داده شود. در واقع هدف اين بوده است که معلوم شود چه مفاهيم و عناصری از فناوری آموزشی در اين کتاب ها رعايت شده است و آيا رعايت يا عدم رعايت آنها با متغيرهايی چون جنسيت نويسنده، تعداد نويسندگان، نوع ناشر، نوبت و تيراژ چاپ همخوانی دارد يا نه.  عناصر مورد توجه به عنوان واحدهای تحليل در 6 دسته طبقه بندی شد. پس از بررسی کتاب ها و صفحه های نمونه، داده های مربوط استخراج و سپس وارد رايانه شد. نتايج به تفصيل در متن مقاله شرح داده شده است. نتايج اجمالا ً حکايت از آن دارد که عناصر يا ويژگی های مربوط به دو طبقه سبک نگارش و اصول آموزش و يادگيری در کتاب های درسی فناوری آموزشی حضور پر رنگ تری داشته اند که از نقاط قوت اين کتاب ها تلقی می شود.عناصر مربوط به طراحی آموزشی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، طوری که در اغلب کتب مورد مطالعه ويژگی های مربوط بدان غايب بوده است. به رغم اينکه طراحی پيام ها و کاربرد مواد ديداری می تواند بيش از پيش از توانمندی های فناوری های نوين بهره مند شود، اما ويژگی ها و عناصر آن در کتب فناوری آموزشی حضور چشمگيری نداشته است. اگرچه نويسندگان تلاش در خوری  را برای ساده و ملموس ساختن مطالب به عمل آورده اند، اما نياز به تدارک ديدن تجربيات متنوعی از يادگيری در کتب درسی که بتواند مخاطب را به فعاليت و مشارکت فراخواند، بيش از پيش حس می شود. ويژگی های کالبدی کتاب از جمله مقولاتی بوده است که آنها را در اين گونه کتاب ها کمتر از بقيه ويژگی ها می توان سراغ گرفت. 
کليد واژه ها: تحليل محتوا، فناوری آموزشی، کتب درسی، تحليل همخوانی، طراحی آموزشی، پيام
ادامه مطلب...
تحقیق اختلالات شخصیتی (اختلال وسواسی جبری)
كار عملی جهت اخذ نمره عملی در درس اقدام پژوهی
عنوان کامل: اختلالات شخصيتی (اختلال وسواسی جبری)
دسته: روانشناسی و اجتماعی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 19
همراه با پرسشنامه احوال شخصی وود ورث (76 سوال)
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
وسواس و یا اگر دقیق تر بگوییم اختلال وسواسی جبری از دیر باز مشکل ساز و مزاحم انسان بوده است و همواره تعداد کثیری از ابناءبشر درگیر مسائل و مشکلات ناشی از آن بوده وهستند . قطعاً هرکدام از ما در پیرامون خود تعدادی از این انسانهای دردمند را دیده ایم ،چه به عنوان مراجعین و یا در بین بستگان و نزدیکان خود .اگر کمی دقیق تر به زندگی آنها نگاه کنیم متوجه درد ورنج آنان و مشکلاتی که برای دیگران ، به خصوص نزدیکان خود می آفرینند ، خواهیم شد .تمام افراد خانواده بیمار ، خواسته یا ناخواسته ،درگیر مسائل و مشکلات ناشی از بیماری می شوند و این مشکلات در اغلب موارد رو به ازدیاد و فزونی می رود .در اکثر موارد این بیماران به صورت تعجب آوری مدتها در خانواده تحمل می شوند و خانواده تابع تشریفات ومقررات خاص آنها در رفتاروکردار و به طور کلی "زندگی"میگردد.
شخصيت يعني مجموعه‌اي از رفتار و شيوه‌هاي تفکر و هيجاني شخص در زندگي روزمره که با ويژگي هاي بي همتا بودن، ثبات(پايداري) و قابليت پيش بيني مشخص مي‌شود. از اين تعريف اين نکات قابل استنباط است:   
بي همتايي و تفاوت: شخصيت يک فرد بي‌همتاست و با وجود بعضي مشابهت‌ها، دو شخصيت يکسان و همسان وجود ندارد. 
ثبات داشتن و پايداري:اگر چه افراد در شرايط و محيط هاي گوناگون، ظاهرا رفتارهاي متضاد و مختلفي دارند، ولي در طول زمان (مثلا چندين دهه) رفتار و همچنين شيوه تفکر آن ها داراي يک ثبات نسبتا دائمي است. 
قابليت پيش بيني: با توجه و مطالعه رفتار و نوع تفکر اشخاص مي‌توان سبک رفتاري و تفکري آنها را با احتمال زياد پيش بيني کرد. قابليت پيش بيني رفتار با "ثبات در رفتار" رابطه متقابل دارد. 
اختلال شخصيت چيست؟ آيا تا به حال کسي را ديده‌ايد که در برابر يک انتقاد ساده، واکنش خشمگينانه شديدي داشته باشد؟ 
آيا از خود پرسيده‌ايد که: چرا بعضي از افراد انواع "خال کوبي" را روي پوست خود دارند؟ چرا بعضي از افراد براي خود، خانواده و ... برنامه ريزي سختگيرانه دارند، به صورتي که در شرايط بحراني هم حاضر به تغيير آن نيستند؟ 
اختلالات شخصيتي گروهي از حالات رواني مي باشند كه بيماري نبوده، بلكه شيوه هاي رفتاري هستند. 
ادامه مطلب...
پروژه بررسی قرص هاي شادي آور و هيجان‌زا (اكستازي)
عنوان کامل: قرص هاي شادي آور و هيجان‌زا (اكستازي)
دسته: تحقیقات اجتماعی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 37
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
متاسفانه داروهايي كه با عنوان نشاط آور عرضه مي شوند و انرژي فوق العاده همراه با شادي كاذب در افراد ايجاد مي كنند، براي انسان زايدآور هستند و سلامتشان را به خطر مي اندازند.
سنين جواني خود به خود مملو از انرژي و شادي طبيعي است كه خداوند در جوانان گذاشته و هرچيز مصنوعي باعث افزايش انرژي شود زايد است و عوارض بسيار خطرناكي دارد؛ بخصوص داروها كه با كمي افزايش سم تبديل مي شوند و مي‌بايست كاملاً از اين كار پرهيز شود. متاسفانه سازندگان و توزيع كنندگان اين نوع مواد خيلي ساده جوانان را هدف قرار مي دهند و از سادگي آنها استفاده مي كنند و آن مواد را در اختيار آنها قرار مي دهند. آمار به دست آمده حاكي از آن است كه افراد بالاي 30 سال بندرت دنبال اين نوع داروها مي روند و بيشتر برخي جوانان زير 30 سال در كشور ما، مصرف كنندگان اين داروها شده اند. فراموش نكنيم بيش از 45 درصد جمعيت كشور را جوانان تشكيل مي دهند و با يك مطالعه مناسب بوضوح در مي يابيم آمار و ارقام بزهكاري و اعمال خلاف عفت عمومي ناشي از مصرف اين گونه مواد در كشور ما به شدت بالا رفته، محاكم دادگستري و دادگاه هاي ويژه مبارزه با مفاسد اجتماعي بهترين مرجع براي بررسي اين موضوع هستند.
وجود چنين موادي سبب بي پروايي و شدت شهوات نفساني مي شود و مسوولان مملكتي در اين زمينه بايد تدابير پيشگيرانه اتخاذ كنند. اين داروها تماماً وارداتي است و افراد سودجو و بي توجه به عوارض جسماني اين داروها، از طرق مختلف اقدام به ورود و توزيع آنها مي كنند. اين داروها به هيچ وجه مجاز به توزيع در سيستم دارويي رسمي كشور و داروخانه هاي موجود در ايران نيستند و چنانچه هر از گاه اين مراكز ادام به خريد و توزيع آن كنند و مرتكب خلاف شوند، مي توان آنها را تحت پيگرد قانوني قرار داد.
ضرورت دارد براي جلوگيري از توزيع احتمالي اين داروها از سوي مراجع رسمي مجازات سنگين در نظر گرفته و به همگان اعلام شود. بايد توجه داشت اين قبيل داروها را شركتهاي توليد كننده فقط به اين منظور توليد نمي كنند و بيشتر براي درمان بيماري هاي خاصي كه در جوامع آنها وجود دارد، توليد مي شود و اثرات نشاط آور، گاه از عوارض ثانويه اين داروهاست.
ادامه مطلب...
پروژه تأثير آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان
عنوان کامل: تأثير آموزش مهارت هاي زندگي در سلامت روان افراد
دسته: اجتماعی - روانشناسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 58
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
روان شناسان در دهه هاي اخير در بررسي اختلالات رفتاري و انحرافات به اين نتيجه رسيده اند كه بسياري از اختلالات و آسيب ها در ناتواني افراد در تحليل صحيح و مناسب از خود و موقعيت خويش ، عدم احساس كنترل ، و كفايت شخصي جهت رويارويي با موقعيت هاي دشوار و عدم آمادگي براي حل مشكلات و مسائل زندگي به شيوه مناسب ، ريشه دارد . بنابراين با توجه به تغييرات و پيچيدگي هاي روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعي ، آماده سازي افراد به خصوص نسل جوان جهت رويارويي با موقعيت هاي دشوار امري ضروري به نظر مي رسد . در همين راستا روان شناسان با حمايت سازمان هاي ملي و بين المللي ، جهت پيشگيري از بيماريهاي رواني و ناهنجاريهاي اجتماعي آموزش مهارت هاي زندگي را در سراسر جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند .
آنچه امروزه تحت عنوان مهارت هاي زندگي مشهود است تنها حاصل كار پژوهشگران عصر حاضر نيست بلكه بسياري از اين مهارتها در لابلاي تعاليم الهي بخصوص در قرآن و احاديث معصومين بيان شده است . به طوري كه تلاش براي برقراري ارتباط مفيد و مؤثر با ديگران ، خودشناسي و توجه به ارزشها كه از فصول اساسي درس مهارتهاي زندگي است به كرات در قرآن ، نهج البلاغه ، و صحيفه سجاديه و احاديث منقول از ساير معصومين مورد تأكيد قرار گرفته است .
ادامه مطلب...
پروژه خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزي -رایگان

هدف از انجام این پروژه بررسی خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزي و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی
دسته: روانشناسی - علوم اجتماعی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۴١
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
مهر و محبت یکی از برترین و باارزش ترین گوهرهای وجودی انسان بوده و مهروزی اساس شکل گیری و انسجام جوامع انسانی را تشکیل می دهد. در سایه ی مهر و محبت انسان ها روابط سالم با یک دیگر برقرار کرده و امکان پیشرفت جامعه ی خود را فراهم می آورند. بدون شک وجود مهر و محبت در یک جامعه اطمینان و اعتماد افراد به یک دیگر را افزایش داده و با کاهش تنشها و مشکلات ناشی از آن، تمام توان انسان صرف نیکوکاری و پرداختن به همنوعان خواهد شد. 
وجود مهر و محبت و مهرورزی در یک خانواده از مهمترین ویژگی های یک خانواده ی موفق و سالم می باشد. برقراری روابط محبت آمیز بین والدین و همچنین بین والدین و فرزندان و بین فرزندان با یکدیگر  می تواند اطمیانی برای پیشرفت کودکان باشد. چرا که کودکان در سایه ی مهر و محبت می توانند جدای از استرس ها وتنشها و نگرانی ها به فعالیت پرداخته و استعداد های خود را شکوفه کنند. با توجه به اهم مهروزی و نقش خانواده در ابراز مهر و محبت ، این تحقیق به بررسی این موضوع پرداخته است.
١- اهداف
بدون شک خانواده، مهمترین و بینیادی ترین نقش را در شکل گیری افکار، عقاید، نگرش ها، رفتار، شخصیت و نحوه ی زندگی و عملکرد هر فرد دارد. اولین و مهمترین آموزشهایی که به هر یک از افراد بشر در طول تاریخ داده شده است در درون خانواده شکل گرفته. پدر و مادر به عنوان اولین آموزگاران بشریت، منش ها و اخلاق را به کودک آموخته اند و شخصیت او را تا حد زیادی شکل داده اند. افرادی که در کودکی از مهر و محبت خانواده برخوردار بوده اند، تحت حمایت خانواده توانسته اند به یک جهانبینی دقیق و صحیح دست یابند و مراحل پیشرفت را طی کرده، باعث ترقی جامعه ی خویش شوند.
مهر و محبت خانواده و تاثیر آن بر پیشرفت فردی و اجتماعی و همچنین تاثیر خانواده در گسترش مهرورزی و تمایل افراد برای ابراز محبت، موضوعی است که در این پژوهش مورد نظر بوده است.
ادامه مطلب...
تحقیق علل فرار نوجوانان از خانه

هدف از انجام این تحقیق علل فرار نوجوانان از خانه و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

عنوان کامل: علل فرار نوجوانان از خانه
دسته: علوم تحقیقات - روانشناسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: ۶٨
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
همه می خواهند جوانانی برومند و شایسته داشته باشند که به آنها افتخار کنند جهت حرکت دین و مذهب ، اخلاق ، روانشناسی و سایر علوم در حیطه ارتباطات و اخلاقیات و سنن و آداب و رسوم اجتماعی و دیدگاه کلی حاکم بر خانواده نیز در همین راستا و برای نیل به این مقصود است اما متاسفانه می بینیم که همه این تلاشها و کوششها برای برآوردن این خواست و آرزو کافی نیست . آمار وحشتناک زندانیان ، افزایش اعتیاد و جرم و بزهکاری ، افزایش باندهای فساد ، فرار دختران از خانه ، روابط نا مشروع و لجام گسیخته بین نسلهای جوان همه و همه شاهد این مدعا است .

خانواده ، اولیای مدرسه ، مربیان تربیتی ، سخنوران مذهبی ، مشاوران مدارس همه دست اندرکار تربیت نسل جدید هستند اما ظاهراً تربیت است و نتایج برعکس می دهد . دین ستیزه خزنده در سطح مدارس ، نتیجه تعبیر خاص و تحمیل گرایانه از دین و توسل به خشونت و زور در امور پرورشی است . به این مسائل باید فرزند سالاری ، از بین رفتن ارزش کار و تحریف معنای آن ، ساعات زیاد بیکاری نسل جوان و زیاده خواهی و رایگان خواهی و مطالبت زیاده از حد بعضی از جوانان و بسیاری مسائل دیگر فرهنگی و اجتماعی را افزود .
پدری که تمام ساعات روز را خارج از منزل است ، مادری که تند خو و عصبی مزاج است نمی تواند با نوجوان  و جوان خود ارتباط دوستانه متقابلی داشته باشد . فرزندان همواره نیازمند محبت هستند و بسیاری از خودکشی ها ، فرار از خانه ها ، تظاهر به بیماریها و به منظور جلب محبت خانواده صورت می گیرد به خصوص در مورد مادران که مظهر مهر الهی و محبت و عشق و صفا در خانواده هستند .
مادری که دائم با گله و شکایت محیط خانه را بر می آشوبد با سخن چینی بین اعضاء خانواده و پدر ، رابطه بین آنها را به هم می زند و غم و غصه و افسردگی فرزندانش را به عنوان یک زنگ خطر نمی بیند و درک نمی کند نمی تواند یک مادر کامل باشد .

کادر فهمیده و خردمند از رنج و محرومیت های زندگی خود برای فرزند سخن نمی گوید و از زندگی یک تصور سیاه و زشت نمی سازد بلکه او را با خوبیها و امیدها آشنا کرده به لطف و محبت خدا امیدوار و او را در مسیر رشد و تکامل به سوی یک آینده زیبا قرار می دهد ، سن بلوغ ، سن زندگی طوفانی است .
جوان یک آتشفشان در حال جوشش یک اقیانوس پر تلاطم می ماند . در این شرایط روحی نصیحت و حرف مثل خس و خاشاک یا قایق کوچکی است که در اولین مواجهه با امواج طوفانی در هم شکسته و نابود می شود . برای ارتباط برقرار کردن با این جوان باید ابتدا خشم و خروش او را کنترل کرد و با او با محبت و عاطفه ، با صمیمیت ، با هر مادرانه و با شخصیت دادن در اجتماع و خانواده آرامش بخشید یک دریای آرام در یک نسیم و آفتاب ملایم و در موقعیت مکانی و زمانی مناسب بهترین موقعیت برای قایقرانی و ماهیگیری است . به فرزندانمان بفهمانیم که آنها مایه امید و شادی و نشاط ما هستند نه موجوداتی مزاحم و سربار زندگی .
فهرست مطالب در ادامه
ادامه مطلب...
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید