close
دانلود فیلم
پایان نامه بررسی علل تصادفات و روشهای کاهش اثرات آن

پایان نامه بررسی علل تصادفات و روشهای کاهش اثرات آن

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل
عنوان:بررسی علل تصادفات و روشهای کاهش اثرات آن

تعداد صفحات : 142

چکیده:
در تمام کشورها موضوع تصادفات جاده ای یکی از مهمترین عوامل مـرگ و میـر بخصـوص در رده ی سـنی افرادی است که از لحاظ اقتصادی فعال محسوب میشوند. این موضوع بویژه در کشور مـا بسـیار مهـم اسـت چون هم اکنون از لحاظ آمار تلفات در مکان اول جهان جای داریم . هزینه های تصادفات هم در ایران بسـیار بالاست و بطور مثال در سال هشتاد این رغم بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان که معادل 3 % تولیـد ناخـالص ملی همان سال بوده است. در مجموع برای کاهش تعداد و اثرات تصادفات باید ابتدا عوامل موثر بر تصـادفات را شناسایی کرد مانند روسازی، حجم تردد خودروها، ضریب ساعت اوج (PHF) ، نقش پلیس و جریمه ها ،بیمه و … و سپس برای هر کدام به تفکیک شرایط کاهش اثرات آنرا در تصادفات ، سنجیده میشود.

مقدمه:
در حال حاضر تصادفات جاده ای و درون شهری یکـی از مهمتـرین علتهـای مـرگ و میـر در کشـورمان بحساب می آید و با وجود تحقیقات بسیاری که سازمانها و ارگانهای مختلف مانند سازمان ترافیک، وزارت راه و … در این باره انجام داده اند اما نتیجه آن بطور ملموس مشاهده نشده است. آمارهایی در فصـل اول در باره شدت و میزان تصادفات آورده میشود که کشورهای دیگر را با کشورمان مقایسه میکند . همچنین هزینه های کمی و کیفی مه در  تصادفات متحمل می شویم و محاسبه کل هزینههای تصادفات در یـک سال در فصل دوم آورده شده است.
در فصل سوم مدلهای ریاضی که برای تصادفات جاده ای و درون شهری ارائه شده است ، آورده می شـود و سر انجام در فصل آخر هم به بررسی تک تک عوامل مهم در تصادفات و روشهای پیشگیری و بهبود آن آورده میشود.

در بررسی تصادفات جادهای از دیدگاه آمار برداری دو مورد کلی وجود دارد که عبارتند از:
1- «گزارش دهی» که شا مل تهیه اطلاعات اولیه و گزارش مقدماتی است.
2- «بررسی» که شامل جمع آوری اطلاعات تکمیلی بعدی و گزارش نهایی میباشد.
طبق این تقسیم بندی، اگر اطلاعات مندرج در پرونده تصادف فقط همان گزارش پلیس باشد، تصادف «گزارش» شده اما «بررسی» نشده است. این طرز تقسیم  بندی ساده همواره معایب و اشـکالاتی را بـه همـراه دارد . اولـین اشکال اختصاص اولین مرحله به «گزارشدهی»است ونه به «بررسی» که این با نظر پلیس مغایرت دارد. پلـیس مرحله «گزارشدهی» یک تصادف را هرچند ساده هم باشد، جزئی از «بررسـی» تصـادف مـیدانـد. بـه عـلاوه،  تشخیص و تعیین فقط دو مرحله فوقالذکر وظایفی را که علاوه بر «گزارش دهی» وجود دارد به هم آمیختـه و بدین ترتیب تفاوتهای اساسی بین ثبت یافتهها (اندازهگیریها و عکسها) و نتیجهگیریهای مربوط به اینکـه اصـولاً تصادف چگونه به وقوع پیوست (تفسیر و استنباط ) را مبهم میسازد. بدین ترتیب، پنج مرحلهای که در بررسی تصادف ذکر میشـود، بـه عنـوان یـک تقسـیم بنـدی قابـل قبـول در کشورهای توسعه یافته مورد قبول قـرار گرفتـه و مـورد عمـل قـرار مـی گیـرد. در هریـک از مراحـل پـنجگانـه مزبور،عملیات زیر باید به طور سیستماتیک انجام پذیرند:
1- «گزارشدهی»، مرحله اساسی جمع آوری اطلاعات اولیه است که به منظـور تشـخیص و دسـته بنـدی نـوع تصادف، وضع افراد، میزان خسارت و برنامه ریزی مراحل بعد انجام مـیپـذیرد. درایـن مرحلـه مطلقـاً اظهـارنظر قطعی و ابراز عقیده و تفسیری وجود ندارد.
2- «بررسی محلی»، آزمایش و ثبت نتایج تصادف وهمچنین کسب اطلاعات اضافی در محل وقوع تصادف کـه ممکن است بعداً قابل حصول نباشند و آمار و اطلاعات و آمار تکمیلی موردنیاز گزارش تصادف می باشـد. درایـن مرحله  نیز تنها اطلاعات موردنیاز بوده و هنوز موقع تفسیر و نتیجهگیری نیست.
3- «آماده سازی فنی»، جمعآوری آخرین قسمتهای اطلاعـات وآمـار و سـازماندهـی بـرای مطالعـه و تفسـیر اطلاعات است. دراین مرحله اطلاعات جمـع آوری شـده در هـر سـه مرحلـه، مـنظم و کلاسـه شـده و پـاره ای نتیجه گیری های اولیه راجع به شرایط و اوضاع و احوالی که منجر به وقوع تصادف شد به عمل می آید.

 

قيمت فايل پی دی اف پروژه : 4000 تومان

 دانلود فایل پی دی اف بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

پشتیبانی سایت :        09010633413

 

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

لینک کوتاه پست
مطالب مرتبط با پست جاری

ناحيه بندي عنبيه با استفاده از ویژگیهای مبتنی بر بافت روشنایی


مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار


مکان‏يابي همزمان منابع توليد پراکنده و کليدها در شبکه توزيع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزيره‏ا


مطالعه عددی مشخصات گذرای ترانزیستورهای اثرمیدانی مبتنی برنانو نوارهای گرافن


مدلسازی و شبیه‌سازی جبران‌ساز استاتیکی مبتنی بر مدل DQ


کاربرد منطق فازی برای کنترل راکتور هیدروژناسیون استیلن واحد الفین


مدلسازی و شبیه سازی کنترلر اینورتر سه سطحی


مدل سازي گره و محاسبه مصرف توان پردازشي شبكه هاي حسگر بي‌سيم به كمك شبكه عصبي


مدلسازي ديناميکي يکسوساز شش پالسه تريستوري در يک سيستم تحريک استاتيک ژنراتورسنکرون


مدلسازی توربین بادی متصل به شبکه توزیع و یا فوق توزیع جهت تامین بار


مدلسازی دینامیکی و شبیه‌سازی مبدل باک و مبدل بوست


مدل سازی، تحلیل و بهینه سازی گیربکس مغناطیسی با استفاده از روش اجزاء محدود FEM


کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با روش مونت کارلو


مدل سازی پوشش دینامیکی شبکه های حسگر خودرویی بر مبنای مدل های آماری حرکت


کنترل ولتاژ در میکرو شبکه شامل توربین های بادی بر پایه ژنراتور القایی و ژنراتور سنکرون


کاهش مصرف انرژی در شبکه حسگر بی سیم با استفاده از بلوم فیلتر


تجدید آرایش شبکه های توزیع شعاعی به منظور کاهش تلفات و بهبود پروفایل ولتاژدر حضور ریز شبکه ها


شبیه سازی و کنترل یک سیستم تولید توان ترکیبی پیل سوختی/باطری/ ابر خازن به منظور تغذیه یك موتور الکت


طراحی کنترل کننده استاتیکی مقاوم خروجی برای نیل به تعقیب فازی برای سیستمهای غیرخطی توصیف شده با مد


طراحي کنترل‌کننده‌اي بر مبناي منطق فازي براي بهبود عملکرد جبرانساز استاتيکي سنکرون


طراحی و پیاده سازی کنترلر غیر خطی مبدل ِDC_DC کاهنده


طراحی و شبیه سازی اینورتر سه سطحی


طراحی و پیاده‌سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ساز استاتیکی


طراحی سامانه قرائت کنتور آب به شیوه خاموش و ارسال کارکرد با شبکه بی سیم یا تلفن


طراحی الگوریتم جدید زمان بندی برای کاربران بلادرنگ و غیربلادرنگ در شبکه های LTE


  • نکات مهم
    1- لطفا نظر خود را با زبان فارسی بیان کنید
    2- رایتم نظرات اسپم و تبلیغی شما را تایید نمی کند
    3- لطفا نظرات شما بدون ابهام و واضح باشد
  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید