تبلیغات شما تبلیغات شما

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 4042
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 11

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 2,467
    باردید دیروز : 3,060
    گوگل امروز : 6
    گوگل دیروز : 9
    بازدید هفته : 11,273
    بازدید ماه : 100,486
    بازدید سال : 100,486
    بازدید کلی : 6,547,514

آخرین فروش های موفق

 پایان نامه بررسی تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان

پایان نامه بررسی تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان
نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 123 صفحه

چکیده
امروزه رسانه های دیداری به عنوان یکی از ابزارهای اصلی انتقال و گسترش ارزش¬های فرهنگی و اجتماعی، در رفتار کودکان و تغییر روابط اجتماعی آنان دارای نقش مهمی هستند. رسانه ها به تأسیسات و سیستم های فنی ای اطلاق می شوند که ارسال، نقل و انتقال، ارتباط و دریافت اطلاعات را میسر می-سازند و مهم ترین ویژگی آنها عظمت نفوذ، گستردگی حوزه ی عمل و ماندگاری طولانی مدت اثرات آنها می باشد. رسانه ها می توانند با توجه به کارکردها و اوصاف شایان به ذکر خود در تبیین قانون و مقررات، اجتماعی کردن افراد، اطلاع رسانی به آنها و پرکردن اوقات فراغتشان نقش بسیار مهمی را ایفاء کنند. عصری که در آن قرار داریم، عصر ارتباطات و عصر سلطه پدیده رسانه بر زندگی انسان هاست. بی گمان رسانه ها موفق گشته¬اند افکار و عقاید انسان های بی شماری را دستخوش تغییر سازند. تمدن منحط غرب برای ترویج سکولاریسم اقدام به تأسیس هزاران شبکه رادیویی و تلویزیونی کرده است که به صورت شبانه روزی برنامه های گوناگونی را با این هدف پخش می کنند. متأسفانه دست یابی به این شبکه ها در کشور ما به سادگی امکان پذیر است؛ زیرا امکان تهیه و دریافت وسایل ماهواره ای با سهولت و قیمت نازل فراهم آمده است. البته باید توجه داشت که وقتی سخن از ماهواره به میان می آید، ابتدا مسائل ضد فرهنگی آن جلب توجه می کند، سپس مسائل سیاسی، علمی و ورزشی ایفای نقش می کنند. در این تحقیق نقش انواع رسانه های دیداری در ایجاد زمینه های بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کلیدی: رسانه، رسانه دیداری، کودکان، بزهکاری، بزهدیدگی.
 
فهرست مطالب
چکیده ۱
فصل اول:کلیات تأثیررسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان
۱-۱- مقدمه ۳
۱-۲- بیان مسأله ۵
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق ۷
۱-۴- اهداف تحقيق ۸
۱-۵- تعاريف واژه‏ها ۹
۱-۶- کاربردتحقیق ۱۱
۱-۷- سؤالات تحقیق ۱۱
۱-۸- فرضیات تحقیق ۱۱
۱-۹- قلمرو تحقیق ۱۲
۱-۹-۱ قلمرو زمانی ۱۲
۱-۹-۲ قلمرو موضوعی ۱۲
۱-۱۰- روش انجام تحقیق ۱۲
۱-۱۱- سازماندهی تحقیق ۱۲
فصل دوم:ادبیات و تاریخچه رسانه ها و تاریخچه بزهکاری و بزهدیدگی کودکان
۲-۱- ادبیات تحقیق ۱۴
۲-۲- مبانی نظری و تاریخچه تحقیق ۱۷
۲-۲-۱ وسایل ارتباط جمعی ۱۷
۲-۲-۱-۱ تعریف لغوی ارتباط ۱۷
۲-۲-۱-۲ تعریف اصطلاحی ارتباط ۱۸
۲-۲-۱-۳ اصطلاح وسایل ارتباط جمعی چه امور و پدیده­هایی را در بر میگیرد ۱۹
۲-۲-۱-۴ ایجاد ارتباط جدید در مرحله صنعتی ۱۹
۲-۲-۱-۵ خصلت رسانه­های ارتباط جمعی ۲۰
۲-۲-۲ كاركردهای رسانه‌ها ۲۱
۲-۲-۲-۱ اجتماعی شدن ۲۱
۲-۲-۲-۲ اطلاع رسانی به افکار عمومی ۲۲
۲-۲-۲-۳ پرکردن اوقات فراغت افراد ۲۳
۲-۲-۲-۴ سایر کارکردهای رسانه ۲۴
۲-۲-۳ تأثیرات رسانه ها ۲۴
۲-۲-۳-۱ به  لحاظ ابزار انتقال پیام ۲۴
۲-۲-۳-۲ به لحاظ حوزه تأثیر جغرافیایی ۲۴
۲-۲-۳-۳ به لحاظ تأثیر بر مخاطبین ۲۵
۲-۲-۳-۴ به لحاظ نوع مالکیت و نحوه اداره آنها ۲۶
۲-۲-۴ مصادیق رسانه ها ۲۶
۲-۲-۴-۱ رسانه های نوشتاری ۲۶
۲-۲-۴-۱-۱ مطبوعات و مجلات ۲۶
۲-۲-۴-۱-۲ کتب و مقالات ۲۷
۲-۲-۴-۲ رسانه های مبتنی بر داده های دیجیتالی ۲۷
۲-۲-۴-۳ رسانه های صوتی ۲۷
۲-۲-۴-۴ رسانه های دیداری ۲۸
۲-۲-۴-۴-۱ تلویزیون ۲۸
۲-۲-۴-۴-۲ سینما ۲۸
۲-۲-۴-۴-۳ بازیهای رایانهای ۲۹
۲-۲-۴-۴-۴ ماهواره ۲۹
۲-۲-۵ تاریخچه مسؤلیت کیفری اطفال (بزهکاری اطفال) در ادوار مختلف ۳۰
۲-۲-۵-۱ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در ایام باستان ۳۰
۲-۲-۵-۲ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مذاهب گوناگون ۳۲
۲-۲-۵-۳ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مکتب کلاسیک ۳۳
۲-۲-۵-۴ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مکتب نئوکلاسیک ۳۵
۲-۲-۵-۵ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار درمکتب تحققی ۳۶
۲-۲-۶ تاریخچه بزهدیدگی به همراه انواع آن ۳۸
۲-۲-۶-۱ انواع بزه دیدگان ۳۸
۲-۲-۶-۱-۱ زنان و دختران بزه ديده ۳۹
۲-۲-۶-۱-۲ كودكان بزه ديده ۳۹
۲-۲-۶-۱-۳ ناتوانان بزه ديده ۳۹
۲-۲-۶-۱-۴ اشخاص حقوقي بزه ديده ۴۰
۲-۲-۶-۱-۵ بزه دیدگان جرائم رایانهای ۴۰
فصل سوم:رسانه های دیداری و تحریک و تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان
۳-۱- رسانه های دیداری و تحریک بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۴۲
۳-۱-۱ تفسیر لغوی و اصطلاحی تحریک ۴۲
۳-۱-۲ مصادیق تحریکات رسانه­ای متضمن تحریک بر بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۴۴
۳-۱-۲-۱ اشاعه الگوهای تبلیغاتی انحراف آمیز ۴۴
۳-۱-۲-۱-۱ تبلیغات تجاری و تأثیر آن برکودکان ۴۵
۳-۱-۲-۱-۲ تبلیغات مذهبی و تأثیرآن برکودکان ۴۶
۳-۱-۲-۲ عدم امکان تطبیق مضامین رسانه­ای با وضعیت کودکان ۴۶
۳-۱-۲-۲-۱ ایجاد ترس و اضطراب و تأثیرآن برکودکان ۴۸
۳-۱-۲-۲-۲ عارضه بلوغ زودرس درکودکان ۴۹
۳-۱-۲-۲-۳ اختلالات پنداری ۵۱
۳-۱-۲-۲-۴ انحراف در فرهنگ پذیری کودکان ۵۳
۳-۱-۲-۲-۵ ایجاد حس بزرگ­بینی درکودکان و ملاک ارزیابی آن ۵۵
۳-۱-۲-۳ قهرمان طلبی و ایجاد حس شهرت طلبی درکودکان ۵۷
۳-۱-۲-۴ ایجاد زمینه خشونت رسانه­ای و تأثیرآن برکودکان ۵۸
۳-۲- رسانه­های دیداری و تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۵۹
۳-۲-۱- عادی نشان دادن بزهکاری و بزهدیدگی کودکان ۶۰
۳-۲-۱-۱ نظریه مشارکت هدایت شده و تأثیر آن برکودکان ۶۰
۳-۲-۱-۲ همسان سازی انحراف آمیز رسانه­ای و تأثیر آن برکودکان ۶۰
فصل چهارم:نقش انواع رسانه­های دیداری در ایجاد زمینه  بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان
۴-۱- نقش انواع رسانه های دیداری در ایجاد زمینه های بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۶۳
۴-۱-۱ رابطه تلویزیون با کودکان ۶۳
۴-۱-۱-۱ کارکردهای تلویزیون و تأثیر آن برکودکان ۶۴
۴-۱-۱-۱-۱ ایدئولوژی حاکم بر تلویزیون و تأثیرآن برکودکان ۶۴
۴-۱-۱-۱-۲ قابلیت­های تلویزیون برکودکان ۶۴
۴-۱-۱-۱-۳ آگهی­های تلویزیونی و تأثیرآن برکودکان ۶۵
۴-۱-۱-۲ تلویزیون وتأثیرآن برروابط بین کودکان با خانواده و همسالان ۶۶
۴-۱-۱-۳ خشونت در تلویزیون و تأثیرآن بر ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۶۶
۴-۱-۱-۴ راه­های مقابله با کارکردهای منفی تلویزیون ۶۹
۴-۱-۲ نقش سینما و تأثیرآن برکودکان ۷۰
۴-۱-۲-۱ مقایسه بین سینما و تئاتر ۷۰
۴-۱-۲-۲ مقایسه بین سینما و تلویزیون ۷۱
۴-۱-۲-۳ تأثیر فیلم سینمایی برکودکان ۷۳
۴-۱-۲-۴ نقش سینما و فیلم­های سینمایی بر ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۷۴
۴-۱-۳ نقش بازی­های رایانه­ای برکودکان ۷۶
۴-۱-۳-۱ چالش طلبی موجود در بازی­های رایانه­ای و تأثیرآن برکودکان ۷۶
۴-۱-۳-۲ مشکلات اجتماعی عمدهی بازی­های رایانه­ای برکودکان ۷۸
۴-۱-۳-۳ تأثیرات خوب و بد بازی­های رایانه­ای برکودکان ۷۹
۴-۱-۳-۴ نقش بازی­های رایانه­ای در ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان ۸۰
۴-۱-۴ تأثیر ماهواره بر خانواده وکودکان ۸۲
۴-۱-۴-۱ آسیب شناسی استفاده از ماهواره ۸۳
۴-۱-۴-۱-۱ به عنوان چشم اندازهای شیطانی ۸۳
۴-۱-۴-۱-۲ بحران گذار در خانواده ایرانی و تأثیرآن برکودکان ۸۴
۴-۱-۴-۲ تأثیر ماهواره بر بزهکاری و بزهدیدگی خانواده وکودکان ۸۶
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱- نتیجه گیری ۹۰
۵-۲- پیشنهادات ۹۳
منابع  و مأخذ ۹۵
فهرست منابع فارسی ۹۵
فهرست منابع انگلیسی ۹۹
چکیده انگلیسی ۱۰۰
 

قيمت فايل ورد پروژه : 6000 تومان

 دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

پشتیبانی سایت :        09010633413

 

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

تبلیغات شما تبلیغات شما

کدهای اختصاصی