close
تبلیغات در اینترنت
بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقاله فنی مهندسی
  • مهندسی برق ، الکترونیک ، مخابرات
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی منابع طبیعی
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی شیلات
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مواد
  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی تاسیسات
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی نفت
  • محیط زیست
  • جوشکاری
  • پایان نامه و مقاله علوم انسانی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • جغرافیا
  • جهانگردی
  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • ادبیات فارسی
  • علوم سیاسی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت روابط عمومی
  • احکام و معارف اسلامی
  • روانشناسی و علوم تربیتی
  • گرافیک
  • هنر
  • بیمه
  • تاریخ
  • موسیقی
  • صنایع دستی
  • پایان نامه و مقاله پزشکی
  • علوم آزمایشگاهی
  • بهداشت عمومی
  • طب هسته ای
  • چشم پزشکی
  • جنین شناسی
  • روان پزشکی
  • دندانپزشکی
  • پیراپزشکی
  • دامپزشکی
  • طب سنتی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • پزشکی
  • مامایی
  • آناتومی
  • ژنتیک
  • پایان نامه و مقاله علوم پایه
  • زیست شناسی
  • زمین شناسی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پزشکی
  • فیزیک
  • پاورپوینت و اسلاید فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • جزوات دانشگاهی
  • جزوات دروس مشترک دانشگاهی
  • جزوات مهندسی برق
  • جزوات مهندسی مکانیک
  • جزوات مهندسی عمران
  • جزوات رشته حسابداری
  • جزوات مهندسی فیزیک
  • جزوات مهندسی معماری
  • جزوات مهندسی ریاضی
  • جزوات مهندسی صنایع
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات مهندسی کامپیوتر و IT
  • جزوات رشته زمین شناسی
  • جزوات رشته روانشناسی
  • جزوات مهندسی مخابرات
  • جزوات رشته مدیریت
  • جزوات تربیت بدنی
  • جزوات حقوق
  • گزارش کارآموزی فنی مهندسی
  • مهندسی کامپیوتر (سخت افزار - نرم افزار)
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • صنایع غذایی
  • حسابداری
  • مدیریت
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • بررسی رابطة تك فرزندی با اختلالات رفتاری (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی توصيفی موسيقی و موسيقی درمانی بر روی انسان ها (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی تأثير ناكامی در ميزان پرخاشگری بين دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدايی (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی ميزان تأثير اردوهای تربيتی ـ آموزشی بر رشد شخصيت دانش آموزان (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • نياز سنجی كاركنان اطلاعات (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • مقايسه هوش هيجانی و جرأت ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • مددکاری (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی علل گرايش جوانان و نوجوانان به قرص های روان گردان (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • شناسايی نيازهای آموزشی و ترويجی توتون کاران (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • روش تحقيق وجود يا عدم وجود رابطه بين سبك زندگی و آرامش روانی (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • روش تحقيق تاثير تبليغات بر ميزان فروش محصولات (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • روش تحقیق مدیریت آموزشی (چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397)
  • بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت (سه شنبه 04 اردیبهشت 1397)
  • بررسی روابط بين والدين و فرزندان و تأثير آن در تربيت (سه شنبه 04 اردیبهشت 1397)
  • بررسی-عوامل-موثر-بر-اختلالات-يادگيری-دانش-آموزان
    بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان
    فرمت فایل دانلودی: .rar
    فرمت فایل اصلی: doc
    تعداد صفحات: 35
    حجم فایل: 33 کیلوبایت

    نوع فایل: word


    مقدمه:
    اختلالات‌ يادگيري‌ از جمله‌ مسائلي‌ هستند كه‌ استعداد و توانايي كودكان‌ را تحت‌ تأثير قرار داده‌ و سبب‌بروز مشكلات‌ رفتاري‌ و روان‌ شناختي‌، نظير اضطراب‌، افسردگي‌، فرار از مدرسه‌، اختلال‌ در خوردن و خوابيدن‌ وغيره‌ در آن‌ها مي‌شوند. مطالعات انجام‌ شده‌ در كشورهاي مختلف‌ نشان‌ مي‌دهد كه‌ حدود ده‌ درصد از كودكان‌نوعي‌ مشكل‌ ويژه يادگيري‌ دارند.با اين‌ حال‌، اين‌ موضوع‌ نبايد مايه ي‌ نااميدي‌ والدين‌ و مربيان‌ گردد؛ چرا كه‌تجارب‌ چندين‌ ساله‌ ي‌ متخصصاني‌ كه‌ با چنين كودكاني‌ سروكار داشته‌اند، نشان‌ مي‌دهد كه‌ چنين‌ كودكاني‌ به‌شرط تشخيص‌ زود هنگام‌ توسط والدين‌ و مربيان‌ و ارجاع‌ آن‌ها به‌ متخصصان قابل‌ درمان‌ هستند.، دانش‌ آموزان LD و داراي اختلالات‌ يادگيري‌، از بهره‌ هوشي‌ تقريبا متوسط يا بالاتر از متوسط برخوردارند؛ از نظر حواس‌ مختلف‌ بينايي‌، شنوايي‌و... سالم‌ اند؛از امكانات‌ محيطي‌ و آموزشي‌ نسبتا مناسبي‌ برخوردارند؛ داراي‌ نابهنجاري‌هاي‌ شديد رفتاري‌ نيستند و پيشرفت‌ آموزشي‌ اين‌ كودكان‌ به‌ طور قابل‌ملاحظه‌اي‌ از بهره‌ هوشي‌، سن‌ و امكانات‌ آموزشي‌ كه‌ از آن‌ برخوردارند، كمتر است (باباپور خيرالدين‌ و صبحي‌قراملكي‌، 1379).
    باباپور و قراملكي‌ (1379) برخي‌ از ويژگي‌هاي‌ كودكان‌ مبتلا به‌ اختلالات‌ يادگيري‌ را به‌ شرح‌ زير عنوان‌كرده‌اند:
    عملكرد تحصيلي‌ پايين، بر‌تري‌ حافظه‌ كوتاه‌ مدت‌، اختلالات‌ زبان‌ شامل اختلال‌ در زبان‌ دروني‌، زبان‌دريافتي‌ شنيداري‌، وارونگي‌ كلمات‌، بازشناسي‌ ضعيف‌ كلمات‌، رشد نايافتگي‌ زبان‌ بياني‌، اشكال‌ در حافظه‌زبان‌ گفتاري‌، اختلال‌ خواندن‌، پاسخ‌ نامربوط به‌ موضوع‌ مورد بحث‌، استفاده‌ از انگشتان‌ به‌ هنگام‌ حساب‌كردن‌، اشكال‌ در نمادسازي‌، حواس‌ پرتي‌ و فراموشي‌ جزئيات‌ مهم‌، دست‌ پاچگي‌، هماهنگي‌ ضعيف‌ چشم‌ ودست‌، اعتماد به‌ نفس‌ پايين‌، فقدان‌ انگيزه‌، مداومت‌ كاري‌، ناتواني‌ در جفت‌ و جور كردن‌ رنگ‌ها و شكل‌ها،حركات‌ چشمي‌ نامنظم‌، اشكال‌ درجهت‌ يابي‌، بيش‌ فعالي‌ يا برعكس‌ فعاليت‌ كمتر، عمل‌ تكانشي‌، علايم‌مشكوك‌ عصب‌ شناختي‌، اختلال‌ هيجاني‌، پرخاشگري‌، خيالاتي‌ بودن‌، بي‌توجهي‌ و ناتواني‌ در تمركز روي‌بخشي‌ از موضوع‌، تأخير در انجام‌ و اتمام‌ كارها، فراخناي‌ كوتاه‌ حافظه‌، اشكال‌ در ادراك‌ زمان‌ و مكان‌ و تخمين‌زمان‌.

    فهرست مطالب:
    فصل اول كليات
    مقدمه وبيان‌ مسئله‌
    ويژه‌
    فرضيه‌هاي‌ تحقيق‌
    سؤال‌هاي‌ پژوهشي‌
    متغيرهاي‌ پژوهش‌
    فصل دوم پيشينه تحقيق
    اختلال‌ يادگيري‌
    آسيب‌ مغزي‌
    بيماري‌هاي‌ عفوني‌
    برتري‌ جانبي‌
    ادراك‌ بينايي‌
    فصل سوم روش تحقيق
    روش پژوهش
    جامعه آماري
    نمونه آماري و روش نمونه گيري
    ابزار‌هاي اندازه گيري و روايي و پايايي آن ها
    روش‌هاي تجزيه و تحليل داده ها
    شيوه اجرا
    فصل پنجم بحث و نتيجه گيري و پيشنهادات
    بحث ، نتيجه گيري و پيشنهادات
    محدوديت ها
    پيشنهادات عملي و پژوهشي
    فهرست منابع و مآخذ

    منابع و مأخذ:
    1 ـ آدينه زاده، محمد هوشيار (74-1373) بررسي و مقايسه ادراك بينايي دانش آموزان داراي اختلال در يادگيري با دانش آموزان عادي پايه‌هاي دوم ابتدايي شهر مشهد.
    2 ـ احدي، بتول (73-1372) مقايسه ي عملكرد دانش آموزان با اختلال يادگيري با
    دانش آموزان بدون اختلال در مقياس هوش تجديد نظر شده ي وكسلر كودكان.
    3 ـ احدي،حسن وكاكاوند،عليرضا(1382)اختلال يادگيري(ازنظريه تا عمل)، تهران: نشر ارسباران.
    4 ـ احمد آيي (طالاري زاده)، احمد (1382) پرورش توانايي‌هاي ذهني و رفع اختلالات يادگيري، تهران: شركت انتشارات علمي و فرهنگي.
    5 ـ انجمن روان شناسي آمريكا، DSM-IV-TR (1381)، ترجمه محمدرضا نيكخو و هاماياك آواديس يانس، تهران : چاپ مهارت.
    6 ـ باباپور خيرالدين، جليل و صبحي قراملكي، ناصر (1380) اختلالات يادگيري رويكرد تشخيصي و درماني، تهران: نشرسروش.
    7 ـ بشردوست، نصراله (72-1371) بررسي نارسايي در دانش آموزان كلاس سوم ابتدايي مدارس شهر اصفهان.
    8 ـ بليك مور، كالين (1375) شگفتي‌هاي مغز، ترجمه گيتي ناصري، تهران: نشر ني.
    9ـ تبريزي، مصطفي (1380) درمان اختلالات خواندن، تهران: نشر گفتمان خلاق.
    10 ـ تبريزي، مصطفي (1380) درمان اختلالات رياضي، تهران: نشر فراروان.
    11 – تبريزي، مصطفي (1382) درمان اختلالات ديكته، تهران: انتشارات فراروان.
    12 ـ دادستان، پريرخ (1370) روانشناسي مرضي تحولي، تهران: نشر ژرف.
    13 ـ داكرل، جولي و مك شين، جان (1376) رويكردي شناختي بر مشكلات يادگيري كودكان، مترجمان عبدالجواد احمدي و محمودرضا اسدي، تهران: رشد.
    14ـ دلاكاتو (1368) پيشگيري و درمان مشكلات خواندن، ترجمه نيمتاج زرين قلم (بيجا)، مؤسسه فرهنگي ـ هنري.
    15 ـ سليكوونيز، مارك (1381) اختلال در خواندن و ساير مشكلات يادگيري، ترجمه علي اصغر احمدي و مسعود براتيان، تهران: انتشارات انجمن اوليا و مربيان.
    16 ـ سيف نراقي، مريم و نادري، عزت اله (1379) اختلالات يادگيري، تهران: انتشارات اميركبير.
    17ـ عابدي، محمد (1382) بررسي و مقايسه اثربخشي روش‌هاي آموزش رياضي بر
    دانش آموزان LD دورة ابتدايي شهر اصفهان.
    18ـ عرفاني،نصراله(1376) بررسي تنوع اختلالات يادگيري دربين دانش آموزان ابتدايي استان كردستان.
    19ـ عزيزيان، مرضيه (1380) بررسي عوامل مؤثر بر اختلال‌هاي يادگيري در دانش آموزان دورة ابتدايي شهر اصفهان.
    20 ـ عليزاده، حميد (1383) اختلال نارسايي توجه فزون جنبشي، تهران: رشد.
    21ـ فريار، اكبر و رخشان، فريدون (1379) ناتواني يادگيري، تهران: انتشارات مبنا.
    22 ـ كريمي، يوسف (1380) اختلالات يادگيري، تهران: نشر ساوالان.
    23ـ لوئيز مارلي، ماري (1377) آسيب شناسي عفوني مغز و آزمون بندرگشتالت، مترجمان حبيب اله قاسم زاده و اكرم خمسه، تهران: سازمان چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي.
    24ـ مرويان حسيني، رضا (75-1374) مقايسه ي مشكلات رواني، رشد اجتماعي و عزت نفس دانش آموزان با اختلالات خواندن و نوشتن با دانش آموزان عادي.
    25ـ مومني، فرامرز و علاقه بند، جواد (1373) ارتباط اختلال بيش فعالي همراه با نقص توجه با اختلالات يادگيري در پسران 12-7 ساله.
    26ـ نريماني، محمد (82-1381) بررسي اختلالات خاص يادگيري در دوره ابتدايي و عوامل مؤثر بر آن در استان اردبيل.
    27ـ والاس، جرالد و مك لافلين، جيمزا (1376) ناتواني‌هاي يادگيري مفاهيم و ويژگي ها، ترجمه محمدتقي منشي طوسي، تهران: انتشارات آستان قدس رضوي

    دانلود فایل

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    درباره : پایان نامه و مقاله علوم انسانی ,روانشناسی و علوم تربیتی ,
    برچسب ها :بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان ,عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان ,اختلالات يادگيری دانش آموزان ,مقاله بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان ,دانلود مقاله بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان ,دانلود رایگان بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان ,اختلالات یادگیری ,پایان نامه بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان ,پایان نامه روانشناسی ,علوم تربیتی ,
    بازدید : 14 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    مطالب مرتبط
  • بررسی رابطة تك فرزندی با اختلالات رفتاری
  • بررسی توصيفی موسيقی و موسيقی درمانی بر روی انسان ها
  • بررسی تأثير ناكامی در ميزان پرخاشگری بين دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدايی
  • بررسی ميزان تأثير اردوهای تربيتی ـ آموزشی بر رشد شخصيت دانش آموزان
  • نياز سنجی كاركنان اطلاعات
  • مقايسه هوش هيجانی و جرأت ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی
  • مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد
  • مددکاری
  • بررسی علل گرايش جوانان و نوجوانان به قرص های روان گردان
  • شناسايی نيازهای آموزشی و ترويجی توتون کاران
  • روش تحقيق وجود يا عدم وجود رابطه بين سبك زندگی و آرامش روانی
  • روش تحقيق تاثير تبليغات بر ميزان فروش محصولات
  • روش تحقیق مدیریت آموزشی
  • بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت
  • بررسی روابط بين والدين و فرزندان و تأثير آن در تربيت
  • بررسی راه های رسوخ مُدهای غير متعارف بر جامعه
  • بررسی راه های ایجاد علاقه به پوشش اسلامی
  • رابطه بين سخت رويی و نااميدی بين دانشجويان رشته كشاورزي و روانشناسی
  • حجاب و بررسی روند حجاب در جامعه امروزی
  • تعیین کیفیت خدمت رسانی از طریق به کارگیری مدل servqual در مرکز آموزشی درمانی
  • تاثير جو عاطفی خانواده بر اعتماد به نفس فرزندان
  • تأثير اسباب بازی در بهبود كودكان پيش دبستانی بستری در بيمارستان
  • پرورش تدریجی روان کودک
  • کودکان بيش‌فعال
  • عوامل موثر بر ترک اعتياد
  • ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 4306
  • کل نظرات : 17
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 7
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 2,321
  • باردید دیروز : 7,213
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 31,010
  • بازدید ماه : 176,968
  • بازدید سال : 667,214
  • بازدید کلی : 6,520,940
  • نظرسنجی
    چه مطالبی در سایت قرار دهیم؟





    کدهای اختصاصی